O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku造 > BILE > John "Servo" DeSalvo (Bile) (2006)
John "Servo" DeSalvo (Bile) (2006)
[NINa and Brian Backlash, e-mail interview, 2006-11-26]


NINa: Kiedy w listopadzie ubieg貫go roku przeprowadza豉m wywiad z Jaredem Louche i zapyta豉m go, o nowy sk豉d jego zespo逝 Chemlab, odpowiedzia: "Chcia豚ym pozyska do zespo逝 Levy'ego [basist grupy My Life With The Thrill Kill Kult - przyp. NINa] i wci庵n望 te w to mojego starego perkusist Servotronika, poniewa pracuje jak ma豉, pieprzona maszyna." Co ty na to? Chcia豚y do陰czy do Chemlab?

Servo: W chwili obecnej nie mam plan闚 zwi您anych z ponownym do陰czaniem do Chemlab. Wspieram Jareda we wszystkim, co robi, ale by豚ym sk這nny wr鏂i do zespo逝 dopiero, gdyby wr鏂i tez Dylan [Dylan Thomas, drugi z duetu Chemlab, o kt鏎ym s逝ch zagin掖 - przyp. NINa], a na to si raczej wkr鏒ce nie zanosi. :-) To troch dziwne, kiedy wokali軼i bior te twoje wypociny, pozyskuj nowych muzyk闚 do zespo逝, puszczaj te rzeczy z ta鄉 DAT i u篡waj, jakby ta muza by豉 tylko ich. Eric Powell z 16volt tez to obecnie robi. Samo 篡cie!

Brian Backlash: Grasz na perkusji od wielu lat. Co ci szczeg鏊nie przyci庵n窸o do tego instrumentu? Czy gra貫 na czym innym zanim wzi掖e do r瘯i pa貫czki?

W szczeg鏊no軼i s逝chanie jazzowych p造t mojego ojca z muzyka Dave'a Brubeck'a i Thelonius'a Monk'a. Potem spodoba豉 mi si p造ta "All The World's a Stage" zespo逝 Rush i to by這 to. Nie gra貫m nigdy na innym instrumencie przed nauka gry na perkusji. Dopiero p騧niej nauczy貫m si grac na pianinie, kt鏎e w efekcie zaprowadzi這 mnie w kierunku samplerow i komputer闚.

NINa: Ogl康a豉m jeden z klipow z koncertu 16volt, w kt鏎ym wyst瘼owa貫 i musze powiedzie, ze faktycznie gra貫 jak maszyna ;) Powiedz mi, czy ci篹ko ci by這 zsynchronizowa uderzenia stopy i b瑿n闚 kiedy zaczyna貫 nauk gry na perkusji, czy raczej od razu sobie z tym poradzi貫 jakby by urodzonym perkusista?

Tak, na pocz徠ku by這 bardzo ci篹ko zgra 4 ruchy ze sob. Tak wiec nie mog powiedzie, ze jestem urodzonym perkusista. Nienawidz ich! :-) W momencie, kiedy nauczy貫m si ju synchronizacji, to wszystko posz這 OK.

Brian Backlash: Wielu perkusist闚 獞iczy do standard闚 jazzowych. Jak wygl康aj twoje 獞iczenia?

Tez tak robi貫m i polecam swoim studentom. AC/DC tez si 鈍ietnie do tego sprawdza! Zazwyczaj wracam ze szko造 i 獞icz sobie do muzyki Rush, Zeppelin闚, Sabbath闚 itp. Pomaga zaoszcz璠zi czas i zapobiega nudzie podczas 獞icze kontrolowania b瑿nienia pa貫czkami przez wiele godzin. Obecnie dziele 獞iczenia na kilka cz窷ci. Na przyk豉d: zaczynam od p馧godzinnego jammowania, szybkiego b瑿nienia przez 20 minut, potem 獞iczenie kontroli pa貫czek tez przez 20 min., 獞iczenia z nieparzystym czasem i wielo-rytmem przez 30 minut, a potem ju wszystko, cokolwiek tylko chce i co mnie cieszy!

NINa: Perkusi軼i cz瘰to u篡waj s逝chawek podczas koncertu. Dlaczego?

U篡wam s逝chawek, aby s造sze 軼ie磬i w tle i przerywniki do mam grac. Mam to wszystko na wyposa瞠niu zestawu perkusyjnego, wiec nie ma znaczenia gdzie gram, bo zawsze mam w豉軼iwy pods逝ch. Bardzo wa積e jest, 瞠by lokalny in篡nier d德i瘯u monitoruj帷y takie 軼ie磬i kontrolowa te procesy. Uwierz mi... a co do s逝chawek, to mog zsun望 jeden z nich, by us造sze reszt zespo逝, czego nie mo積a zrobi maj帷 s逝chawki douszne.

NINa: W momencie kiedy przeprowadzamy ten wywiad jeste po koncertach z Nine Inch Nails i Bauhausem, a tak瞠 po europejskiej trasie z tym drugim. Daniel Ash wci庵n掖 ci w ta tras, prawda?

Nagrywa貫m z Danielem materia na jego solowa p造t i przygotowywali鄉y si do koncert闚, kiedy okaza這 si, ze Bauhaus ma zamiar si zreformowa. Kevin Haskins, techniczny od b瑿n闚 do陰czy do obozu NIN, wiec Daniel zapyta mnie czy nie chcia豚ym by technicznym dla Bauhausu. A ja na to: „Do diabla, pewnie, ze chce!” Uwielbiam Bauhaus, wiec by貫m bardziej ni szcz窷liwy moc pojecha z nimi. Zajmowa貫m si ich b瑿nami, samplerami i klawiszami od 2005r. To by這 wspaniale do鈍iadczenie.

Brian Backlash: By貫 technicznym dla Bauhausu przez ca趾iem d逝gi czas. Czy niecierpliwisz si, 瞠by znowu z nimi zagra? Czy jeste zaanga穎wany w jaki projekt, o kt鏎ym si jeszcze nie m闚i?

Od kiedy znowu mieszkam w Nowym Jorku gram ponownie w zespole Bile, to zawsze by豉 fajna zabawa, 瞠by by tak g這郾ym i . obnoxious. z samplerami jak tylko jest to mo磧iwe! Udzielam si tez jako muzyk sesyjny i szukam muzyk闚 do mojego solowego projektu "Skilfull Eating Machine". Chce tez powo豉 do 篡cia jaki progresywny zesp馧, 瞠by da upust mojemu w豉snemu King Crimsonowi, tkwi帷emu wewn徠rz mnie, wiesz? :-)

Brian Backlash: Czego wymaga praca technicznego od perkusji? Czy twoje umiej皻no軼i wyniesione z poprzednich kolaboracji przydaj si w tym zaj璚iu?

Ta praca sk豉da si z r騜nych zaj耩. Je郵i chodzi o Bauhaus, to pomaga貫m Kevinowi projektowa jego zestaw perkusyjny (np. samplery, interfejsy do midi, dyski twarde itp.), zmienia i dostraja drumheads, tak og鏊nie m闚i帷 dogl康a stanu technicznego b瑿nami, 瞠by si nie rozpad造 podczas trasy, za豉dowa i dogl康a klawiszy Petera oraz jego peda堯w od efekt闚, robi pr鏏y d德i瘯u i monitor闚 przed koncertami, i og鏊nie by tam i pomaga we wszystkim, czego ch這paki b璠 potrzebowa, 瞠by zagra najlepszy show jaki tylko mo積a. Nawet je郵i ma by to bieg po kolejny kieliszeczek wina dla Petera, to tez si tym zajm. W ko鎍u to Bauhaus! Na pewno nie zobaczycie mnie w tej roli dla, powiedzmy, Linking Park! Hahaha, fakt, ze sam jestem muzykiem bardzo pomaga w tej pracy. Wiem, czego wymagam od mojego technicznego, wiec mog u篡 tego do鈍iadczenia w stosunku do Kevina. Poczynaj帷 od ustawie wysoko軼i brzmienia cymba堯w dla lepszego ataku, a do wyrzucania butelek po wodzie do kosza na 鄉ieci, 瞠by nie rozlewali wody nad drum riser :-)

NINa: Czy kiedykolwiek pomyli貫 si podczas koncertu, a tak, 瞠by pomiesza rytm i spowodowa, ze reszta muzyk闚 si pogubi?

Prawie! W豉郾ie przez to nauczy貫m si mie wszystkie systemy monitoruj帷e pod kontrola. Podczas trasy z Chemlab mieli鄉y koncert w Chicago i ca造 czas prosi貫m miejscowego technicznego, 瞠by mi w陰czy ADATa na moim monitorze. A on si ca造 czas myli. Powinienem by wiedzie, ze muzyka industrialna nie jest jego najmocniejsza strona, od momentu, kiedy spojrza na moje samplery i zapyta: „Co to jest, do diabla? Automaty perkusyjne czy cos w tym stylu?” W ka盥ym b康 razie, kiedy zacz掖 si utw鏎 „Rivethead” nic nie s造sza貫m i wszed貫m dopiero w 1/8ej nuty . Pozwoli貫m, 瞠by ta鄉a sobie lecia豉, a sam wyszed貫m do go軼ia, wywali貫m go z krzese趾a, wr鏂i貫m do perkusji i wskoczy貫m we w豉軼iwy rytm. Jared tak bardzo si 鄉ia, ze sam spieprzy swoja partie.

Brian Backlash: Jakie utwory najbardziej lubisz grac na 篡wo?

KMFDM: Liebeslied, Drug Against War. Daniel Ash: Slice of Life, Walk on the Moon. Chemlab: Jesus Christ Porno Star, Suicide Jag. 16volt: Moutheater, Machine Kit. Bile: You Fucking Cunt, Betty Page. Sister Machine Gun: Sins of The Flesh, Torture Technique. Powermad: Slaughterhouse, Plastic Town.

NINa: Czy mo瞠sz sobie przypomnie jaki by tw鎩 najlepszy wyst瘼, oboj皻nie czy na scenie, czy w studiu?

Najlepsza partie zagra貫m ze swoja progresywna kapela „Us” z Minneapolis. To mia這 w sobie wszystko, co uwielbiam: du穎 o’chops, dobre utwory i elektronik (pomy郵 o po陰czeniu brzmie Tool’a i Ministry!) Podobaj mi si kawa趾i „Alkali” i „An American Porn Song” 16volt. Kiedy 16volt umar這, wraz z Mike’em Peoples’em [tak瞠 ex-muzykiem 16volt - przyp. NINa] za這篡li鄉y w豉sn kapele i nazwali鄉y ja Spit Out Star. By這 tam du穎 chorej nawalanki na perkusji. Wi瘯szo嗆 z moich ulubionych utwor闚 nigdy nie by豉 szerzej dost瘼na dla ludzi. Jak zwykle! :-)

Brian Backlash: Jako perkusista zawsze by貫 w tyle, za innymi muzykami na scenie. Czy kiedykolwiek rozwa瘸貫 bycie liderem zespo逝?

Na szcz窷cie nauczy貫m si jak pisa utwory muzyczne kiedy by貫m m這dszy, wiec by貫m zaanga穎wany nie tylko w granie na perkusji ale tak瞠 w tworzenie kompozycji. Ale ostatecznie na pewno b璠 liderem dla mojego solowego przedsi瞝zi璚ia nazwanego "Skilfull Eating Machine". Napisa貫m wszystkie utwory i teksty, a obecnie jestem w trakcie szukania odpowiednich muzyk闚, kt鏎zy zinterpretowaliby je.

NINa: W kilku wywiadach z Danielem Ashem mo積a napotka na wzmiank o wypadku samochodowym, w kt鏎ym zosta貫 ranny kilka lat temu. Jak do tego dosz這?

To by這 okropne! Jechali鄉y na nasz pierwszy wyst瘼 w Fordzie Expeditionie (bo nie mieli鄉y jeszcze swojego koncertowego autobusu) i m闚i帷 skr鏒owo, kiedy jechali鄉y 70km/h
jaki samoch鏚 uderzy w nas z lewego pasa. Przekozio趾owali鄉y piec razy przez cztery pasy aby zatrzyma si po naszej stronie po prawym ramieniu. G堯wnie zapami皻a貫m nasza 郵iczn basistk, Patine Creme, le膨c na zewn徠rz samochodu, i prawie przejechana. To by這 straszne. Sp璠zi豉 3 tygodnie na intensywnej terapii i prze篡豉 dzi瘯i silnej psychice. Przez ponad rok musia豉 chodzi na rehabilitacje, w陰czaj帷 w to nauk chodzenia. Obra瞠nia reszty muzyk闚 s niczym w stosunku do jej, ale wszyscy jeszcze w kilka lat p騧niej wyci庵ali鄉y sobie kawa貫czki szk豉 ze skory! W zasadzie musia貫m zidentyfikowa go軼ia, kt鏎y by winny tego wypadku, bo zwia. By這 cudownie przygwo寮zi go i widzie, jak dostaje 3 lata za pr鏏 przejechania cz這wieka i ucieczk z miejsca wypadku. Pierdoli go. I pierdoli go BARDZO. Ju wystarczy o tym.
NINa: Wracaj帷 do googlowania. Znalaz豉m twoje nazwisko powi您ane z Chicagowskim Klubem Akordeonist闚. Wygl康a na to, ze gra貫 z nimi w czerwcu na perkusji. Czy to by豉 jak捷 przerwa od rockowej muzyki? ;)

Hmmm.... Nie s造sza貫m nigdy o tym, a tym bardziej 瞠bym tam kiedykolwiek gra!? Przepraszam, ale to brzmi jak 瘸rt.

Brian Backlash: Czy przez te wszystkie lata mia貫 jakich ulubionych perkusist闚?

Jest mn鏀two perkusist闚, kt鏎zy mnie zafascynowali, a to tylko krotka lista: Terry Bozzio, Bill Bruford, Neil Peart, Vinnie Coliuta, John Bonham, Phil Rudd, Virgil Donati, Vinnie Paul, Cevin Key.

NINa: Era Brutusa. Przepraszam, ale ca趾iem nie przypominam sobie tego zespo逝. Czy to by jaki ma造 epizod w twojej historii?
Dziewczyno, nie幢e odrobi豉 swoja lekcje. Tak, Brutus by funkowym zespo貫m, w kt鏎ym gra貫m mieszkaj帷 w Minneapolis. Lubi r騜ne gatunki muzyki, a z Brutusem mog貫m wypracowa sobie funkowe chops.

Brian Backlash: Gra貫 z wieloma kapelami industrialno-rockowymi: Bile, Chemlab, KMFDM, 16Volt... Czy jako specjalnie cenisz sobie ci篹k muzyk industrialna, czy raczej idziesz tam, gdzie jest cos ciekawego do roboty?

Uwielbiam muzyk industrialna! I jestem dumny, ze mog to powiedzie!!! Dorasta貫m jako fan muzyki metalowej, ale moje wymagania ros造. Pomy郵a貫m, ze to jest w豉郾ie to czego szukam, kiedy po raz pierwszy us造sza貫m Ministry i Skinny Puppy. Ich muzyka mia豉 wszystko, czego potrzebowa貫m - mrok i ci篹kie brzmienie zmieszane z elektronika. Kiedy dosta貫m pierwszy sampler, to paleta brzmie rozszerzy豉 si niesamowicie. To jest najbardziej punkowo-rockowy instrument jaki mo瞠sz zdoby. By貫m fanem Chemlab i KMFDM, nawet 16volt zanim zacz掖em z nimi grac. Moja praca w tych zespo豉ch by豉 po陰czona z mi這軼i do tej muzyki i tak powinno by zawsze.

Brian Backlash: Czy mo瞠sz nam poleci jaki dobry zestaw perkusyjny? Czy s jacy producenci, kt鏎ych sprz皻u nale篡 raczej unika?

To trudne pytanie. W tych czasach wi瘯szo嗆 producent闚 robi dobre zestawy. U篡wam Tamy i Taya. DW, Yamaha, Pearl i Gretsch robi bardzo dobry sprz皻. Nie mog sobie jako przypomnie producenta, kt鏎ego zestaw闚 poleca豚ym unika. Wiesz, to ju zale篡 od w豉snych preferencji. Je瞠li wiesz jak go stroi i head selection, technique jak go u篡wa, to nawet z CB-700 zrobisz cudo! :-)

John DeSalvo na Myspace


Fotografie pochodz ze zbior闚 Johna DeSalvo, wszelkie prawa nale瘸 do ich autor闚.
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiad闚
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi捫ek
Archiwum artyku堯w
Archiwum news闚
Archiwum podcast闚
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifest闚 industrialnych
O FABRYCE
Sk豉d Fabryki
Kontakt
POZOSTAΒ
Linki
Zaktualizowane artyku造
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku造
Legalne mp3
Linki
Follow us: SoundCloud | Tumblr | Blogger | Google+ Magazine | Google+ Reviews | Google+ Heatwave

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

1,352,501 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2016 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.