Revolting Cocks RevCo [recenzje]
Dodane przez NINa dnia 05.06.2012 17:38
Sex-O Olympic-O |13th Planet Records, 2009|

01. HookerBot3000, 02. Keys To The City (Vegas Mix), 03. Red Parrot, 04. Robo Banditos, 05. Cousins, 06. Touch Screen, 07. I Am Not Gay, 08. Abundant Redundancy, 09. Lewd Ferrigno, 10. Wizard Of Sextown, 11. HookerBot3000 (Disco A Go Go Mix)


RevCo (znany wcze¶niej pod nazw± Revolting Cocks) prowokuje, jak nie tekstami utworów, to tytu³ami albumów i koresponduj±cymi z nimi ok³adkami. Od samego pocz±tku idea zespo³u bazowa³a na dowcipie, nierzadko o zabarwieniu erotycznym, bo jak ogólnie wiadomo taka tematyka niemal automatycznie przyci±ga uwagê rodzaju ludzkiego.
RevCo to projekt muzyków znanych z Ministry (Al Jourgensen, Sin Quirin i nie¿yj±cy ju¿ Paul Raven), ale tak¿e Stayte (Clayton Worbeck, Josh Bradford). Na albumie Sex-O Olympic-O znajduj± siê ca³kiem nowe utwory wraz z kilkoma miksami. Ogólna atmosfera zawiera siê miêdzy takimi stylami, jak groove ("Keys To The City"), electro ("Touch Screen"), industrial rock ("HookerBot3000", "I Am Not Gay", "Abundant Redundancy", "Lewd Ferrigno"), ska ("Wizard Of Sextown"), electro pop ("Cousins") i southern rock ("Red Parrot"), z powodu zastosowania tak gitar, samplingu, jak i np. harmonijki.

Wszystkie utwory zosta³y zaaran¿owane w podobny sposób i utrzymane w dynamicznym, a czasami wrêcz tanecznym rytmie. Z tracklisty wybija siê "I Am Not Gay" dziêki dowcipnym tekstom i trance'owej elektronice, a poza tym, by³ on prezentowany w celach promocyjnych przed ka¿dym wystêpem Ministry na trasie C U La Tour w 2008 r., tak¿e w Warszawie.
"Lewd Ferrigno" jest utrzymany w starym stylu coldwave, typowym dla wydawnictw wytwórni WaxTrax!, szczególnie z lat 80/90, natomiast "Keys To The City" to remiks utworu oryginalnie nagranego przez wy¿ej wymienionych muzyków. Pierwowzór firmowany nazw± Ministry & Co Conspirators by³ prezentem dla Chicago Blackhawks - ulubionej dru¿yny hokejowej Al'a. Utwór faktycznie zosta³ zastosowany przez t± dru¿ynê w ich rozgrywkach meczowych.
Programowaniem na albumie zaj±³ siê John "Bixby9" Bilberry (znany tak¿e ze wcze¶niejszej wspó³pracy z Ministry, Ascension Of The Watchers, False Icons czy Prong), a masteringiem - Dave Donnelly (Blue Murder, Aerosmith, Manowar, Quiet Riot, Chicago, a nawet Clannad).

P³yta Sex-O Olympic-O nie jest wybitna, ale warto siê z ni± zapoznaæ bli¿ej. Po niej ukaza³ siê album z remiksami zatytu³owany Sex-O Mixxx-O.

(Katarzyna 'NINa' Górnisiewicz, 05/06/2012. Darmowa recenzja. Zobacz notê o prawach autorskich.)

Cocked And Loaded | 13th Planet Records, 2006|

Fire Engine, Ten Million Ways To Die, Caliente (Dark Entries), Prune Tang, Dead End Street, Pole Grinder, Jack in The Crack, Devil Cock, Viagra Culture, Revolting Cock au Lait


Revolting Cocks jak zwykle w dobrej formie, mnóstwo energii, buntu, ironizowania. W zasadzie mogę się tylko skupić na jednym utworze, który jak dla mnie wybija się z całego seta. Myślę tu o Viagra Culture, utwór w bardzo 'ministerialnym' stylu - zimne, laboratoryjne sample, parę gitarowych sampli, wszystko prosto, oszczędnie i wyraziście, do tego Jello Biafra na wokalu. Dobry utwór to także Pole Grinder, wolniejszy, ale nie pozbawiony rockowego pazura. 10 Million Ways To Die jest utrzymany w trochę kpiarskim stylu retro, znanym z utworów Roba Zombiego. Caliente (Drak Entries) - utwór chyba najbardziej charakterystyczny dla twórczości RevCo, mnóstwo punkowej rebelii. W zasadzie ta płyta ukazuje 3 charakterystyczne wpływy - Jourgensen z brzmieniem Ministry, Biafra z brzmieniem ex-Dead Kennedy's (grał z Jourgensenem w projekcie Lard, a także pojawił się na najnowszej płycie Ministry 'Rio De Grande') i to ogólnie znane brzmienie RevCo, do którego przyzwyczailiśmy sie przez lata. Dobra płyta, warto mieć ale nie ma na niej nic odkrywczego.

(Katarzyna 'NINa' Górnisiewicz, 2006. Darmowa recenzja. Zobacz notê o prawach autorskich.)

Beers, Steers And Queers |WaxTrax!, 1990|

Beers, Steers and Queers, (Let's Get) Physical, In the Neck, Get Down, Stainless Steel Providers, Can't Sit Still, Something Wonderful, Razor's Edge


Na pierwszym planie motoryczny, ¿ywy bas, tak ubogi w brzmienie jak tylko mo¿na. Potem zapêtlona gitarka, automat perkusyjny, samplowane dialogi no i ten szyderczy ¶miech Jourgensena. Znamy to wszystko z dokonañ Ministry, jako ¿e Rev. Co. to w³a¶nie projekt muzyków Ministry. Silnie mo¿na to odczuæ w (Let's Get) Physical i In The Neck, rozwi±zania melodyczne s± tu typowe dla Kraju Gwa³tem i Miodem P³yn±cego. Ma wprowadzaæ w trans i pewnie wprowadza. Generalnie mam wra¿enie, ¿e gdyby d¼wiêki by³y materialne, to mo¿na by³oby je zapakowaæ do pude³ka, potrzasn±æ parê razy, a efektem koñcowy to konstelacje w jakie one siê u³o¿±. I tak wygl±da muzyka na tej p³ycie. To tak¿e trochê jak szkie³ka tego samego koloru potrz±sane w kalejdoskopie...

(Katarzyna 'NINa' Górnisiewicz, 2005. Darmowa recenzja. Zobacz notê o prawach autorskich.)

Linger Ficken' Good | Sire/Reprise Records/Warner Bros, 1993|

Gila Copter, Creep, Mr. Lucky, Crackin' Up, Sergio, Da Ya Think I'm Sexy?, The Rockabye, Butcher Flower's Woman, Dirt, Linger Ficken' Good


Zdecydowanie najlepsza p³yta Rev. Co., z muzyk± transow± i monotonn±, ale bardzo dobrze zaaran¿owan± i do tego ka¿dy utwór jest inny. Mój faworyt to Crackin' Up, po³±czenie starego rocka industrialnego i zimno-falowych gitar oraz The Rockabye - utwór transowy, monumentalny, ale oddaje klimat monotonnej pracy np. przy fabrycznej ta¶mie ;-) S± tu te¿ dwa dziwne utwory, a znaj±c poczynania wspó³za³o¿yciela i muzyka Ministry - Ala Jourgensena, nie obesz³o siê bez niespodzianek. Pierwsze zaskoczenie to cover s³ynnego "Da Ya Think I'm Sexy?" Roda Stewarda, a drugie to nieco wodewilowy utwór tytu³owy, oparty na linii kontrabasu z dosyæ absurdalnymi tekstami :-)

(Katarzyna 'NINa' Górnisiewicz, 2004. Darmowa recenzja. Zobacz notê o prawach autorskich.)


Oficjalna strona | Discogs | Myspace | Last.FM