O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku造 > MACHINES OF LOVING GRACE > Machines of Loving Grace [recenzje]
Machines of Loving Grace [recenzje]
Gilt |Atlantic, 1995| +++

Richest Junkie Still Alive, Kiss Destroyer, Suicide King, Animal Mass, The Soft Collision, Solar Temple, Tryst, Casual Users, Twofold Godhead, Last, Serpico


Gitarowe, mroczne klimaty; chyba najbli窺ze skojarzenie z p造t 'Ungod' Stabbing Westward. Tak瞠 wolniejszy Gravity Kills i co ko這 Pitchshiftera, a teraz takie rzeczy gra Sunna. Bardziej rockowe granie, mnie si najbardziej spodoba 'Twofold Godhead' i 'Last'. P造ty trzeba przes逝cha kilkakrotnie, bo nie wpada w ucho tak od razu. I dobrze. Dopowiedzie mo積a, 瞠 producentk p造ty by豉 Sylvia "Sassy" Massey, maj帷a za sob wsp馧prac z grupami Tool czy Babes In Toyland. (NINa)

Concentration |Mammoth/Atlantic 1993| ++++ !!!!

Perfect Tan (Bikini atoll), Butterfly Wings, Lilith/Eve, Albert Speer, Limiter, If I Should Explode, Shake, Cheap, Acceleration, Ancestor Cult, Content, Trigger For Happiness


Obowi您kowo!!! Muzyka na tej p造cie jest rozwibrowana, dynamiczna, intryguj帷a, gitarowa, wielowarstwowa, a miejscami subtelna i seksowna, s這wem POCI:AJ。A w ka盥ym calu!! Nie ma sm璠zenia, do堯w, zbytniej agresji; wszystko 篡je w豉snym 篡ciem i daje mn鏀two energii! Ta muzyka najbardziej przypomina mi dokonania Gravity Kills na 'Perversion' i Stabbing Westward z p造ty 'Ungod', ale nawet im daleko do mistrzostwa MOLG. Producentem tego albumu jest Roli Mosimann (pracowa z The The, Mind Bomb, New Order, Young Gods, Swans i remiksowa utwory Gravity Kills).
Po kolei: startujemy od Perfect Tan i ju na wst瘼ie zaczynaj si subtelne, erotyczne klimaty w gitarowej otoczce. Kolejny Butterfly Wings rozgrzewa delikatnie, w stylu Gravity Kills czyli wielokrotnie powtarzane s這wa refrenu, samplowe wstawki, i proste gitarowe riffy. Utw鏎 Lilith/Eve rozwala mnie za ka盥ym razem. Sexowny, pikantny, no i ten basik na ko鎍u, najlepszy utw鏎 na p造cie!! Albert Speer niczym nie intryguje ale nie jest to z造 utw鏎. Limiter przypomina utwory Stabbing Westward i - je郵i kto pami皻a tak gotycko-punkowo-zimno falow grup - Tones on Tail - z nimi skojarzy造 mi si wokale. If I Should Explode to taki utw鏎 na uspokojenie, i wcale nie usypiaj帷y, a nast瘼uj帷y po nim Shake... No w豉郾ie, to drugi, po Lilith/Eve najlepszy utw鏎 na tej p造cie. To, co dzieje si w 2 min. 15 sek. przyprawia mnie o totalny orgazm [szkoda, 瞠 tak kr鏒ko, ale w sumie zawsze mo積a sobie powycina i zrobi paro-minutowego loop'a! :-D] Nast瘼uj帷y po nim Cheap raczej nie powala, przypomina za to nagrania KMFDM. Acceleration ma punkowy smaczek, a Ancestor Cult robi si ciekawy przez cz瘰te zmiany tempa. W Content wyst瘼uje typowe dla MOLG brzmienie, ale troch dra積i zbyt monotonne uderzenia perkusji. Ostatni utw鏎 Trigger For Happiness to tak瞠 uk這n w stron brzmie KMFDM.
Szkoda, 瞠 lata 90-te mamy ju za sob... (NINa)

Machines Of Loving Grace |Mammoth/Atlantic, 1991| ++

Burn Like Brilliant Trash (at jackie's funeral), Cicciolina, Rite of Shiva, Lipstick 66, X-insurrection, Content, Weatherman, Terminal City, Number Nineay, The 4th


To troch s豉bsza p造ta, co oczywi軼ie nie oznacza, 瞠 mo積a j sobie odpu軼i. Rozpoczyna si niezbyt ciekawym Burn Like Brilliant Trash (nad singlowym utworem pracowa Brian Liesegang z Filtera, a remiksem tego utworu zaj掖 si Reznor - utw鏎 trafi na bootlegow p造tk pt. The Tainted Touch of Trent's Carress). Kolejny utw鏎 dosy 豉dniutki, dziecinny.Trzeci kawa貫k wchodzi dynamicznie i ju mo積a rozpozna charakterystyczne brzmienie MOLG z lekko przesterowanym wokalem, klangowanym basem, ciekawymi samplami i riffami gitar. Nast瘼nie tejemniczo zapowiada si X-Insurrection, z klawiszami mo瞠 troch w stylu lat 80-tych. Kolejny utw鏎 Content jest nagrany w stylu funky: kobiece ch鏎ki i slapping na basie. Weatherman jako mi umkn掖, ale za to Terminal City zapowiada si jak sztandarowy hit MOLG. P造t ko鎍zy Number Nine, bo to faktycznie utw鏎 nr 9, r闚nie nudny jak jego tytu :-]
Mo瞠 to ciekawy przypadek, bo nudzi mnie wi瘯szo嗆 utwor闚 o budowie zwrotka-refren-zwrotka, po prostu za szybko wpadaj w pami耩 i staj si nudne po kt鏎ym tam przes逝chaniu. W przypadku MOLG jest jednak inaczej, nie wiem czy jest to kwestia bardzo zr騜nicowanej struktury ic utwor闚, czy g這s wokalisty jest tak sexy ;->, czy mo瞠 dlatego, 瞠 w 瘸dnym utworze nie ma niepotrzebnych dziur, ka盥a 'szczelinka' jest czym dopchana, przez co utwory s ciekawe, no i cz瘰to zmienia si tempo..? Jakkolwiek by tego nie analizowa, po wszystkie p造ty MOLG nale篡 jak najszybciej si璕n望, bo kapela w Polsce jest chyba zupe軟ie nieznana, wypu軼i豉 ju par wspania造ch album闚 i... przesta豉 istnie w 2000r! (NINa)


MOLG on Discogs
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiad闚
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi捫ek
Archiwum artyku堯w
Archiwum news闚
Archiwum podcast闚
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifest闚 industrialnych
O FABRYCE
Sk豉d Fabryki
Kontakt
POZOSTAΒ
Linki
Zaktualizowane artyku造
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku造
Legalne mp3
Linki
Follow us: SoundCloud | Tumblr | Blogger | Google+ Magazine | Google+ Reviews | Google+ Heatwave

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

1,352,522 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2016 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.