O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku造 > N17 > N17 [recenzje]
N17 [recenzje]
Trust No One |Slipdisc, 1997| star rating

1. Grip, 2. Kontrol, 3. A Different Kind Of War, 4. Creation, 5. Version 1.2, 6. Virus, 7. Religion, 8. Waste, 9. Tragedy, 10. Hail


N17 (November 17) to ameryka雟ki zesp馧, kt鏎y narozrabia w latach 90-tych, a potem znikn掖 na par lat, by z przerwami od 2007 r. pojawia si na sporadycznych imprezach i zagra par lokalnych koncert闚 w macierzystej Arizonie, jakkolwiek jego muzycy graj te w innych zespo豉ch, ale o tym p1niej.
Ich debiutancki Trust No One jest kolejnym, dosadnym i bardzo wa積ym wydawnictwem p造towym ze stajni Slipdisc, a jednocze郾ie nast瘼nym dzie貫m Neila Kernona, producenta album闚 takich grup jak Nile, Nihil, Macabre, Red Harvest czy Down.

Osobi軼ie lubie ten album bardziej ni wydany dwa lata p1niej Defy Everything, z kt鏎ym zesp馧 zacz掖 zbli瘸 si do speed metalu. Przy nagrywaniu Trust No One postawiono spraw prosto – na pierwszym planie gitary w r闚nym tempie z basem, p造tsze brzmienie b瑿n闚 w tle, a do tego sample, dialogi wyci皻e z film闚 i monologi z wyst徙ie polityk闚, kaznodziei lub naukowc闚, co jest niejako nieodzownym elementem poprawnie skonstruowanej metalowo-industrialnych kompozycji. Ten album zawiera ci庵le pot篹ne brzmienie, ale wi璚ej w nim r闚nowagi miedzy prostym metalem i zgrabnie upchni皻ymi, industrialnymi dodatkami.

N17 od razu wali w pysk wraz z pierwszym utworem "Grip". Nie ma tu przyd逝gich wst瘼闚, czy eksperymentowania. Zesp馧 od razu wiedzia co nagra, i jak mia這 to brzmie finalnie na p造cie.
"Kontrol" i nast瘼uj帷y po nim "A Different Kind Of War" to przyk豉dowe utwory gatunku industrial metal, o prostej konstrukcji opartej na 軼ianie powtarzaj帷ych si riff闚 gitar, perkusji, w軼iek造ch wokali i rzadko zastosowanych sampli w tle.
"Creation" i "Religion" natomiast zawieraj ju wi璚ej element闚, kt鏎e za dwa lata zdominuj kolejn p造t N17 (Defy Everything). Podobnie sprawa ma si z "Version 1.2", opartym na prostej konstrukcji, wzbogaconej o zmieniaj帷e si tonacje riff闚, rytm perkusji zag瘰zczony samplerem, a Trevor Askew wzmacnia ca這嗆 wokalnie.

Je郵i obawiali軼ie si kiedy tzw. 鈍i雟kiej grypy, to na tej p造cie jest taki jeden Virus, kt鏎y zara瘸 przy pierwszym kontakcie. Zainfekowa mnie w 2001 r., kiedy pierwszy raz pisa豉m recenzje tej p造ty, i zrobi to ponownie, po dziewi璚iu latach, przy okazji jej aktualizacji. To utw鏎 z wyj徠kow dynamik, 鈍ietnie dopasowanymi samplami, fragmentami audio wyci皻ymi z film闚, a przede wszystkim idealn wsp馧prac sekcji gitara – bas - perkusja (odpowiednio: Mark Keltner – DamoN17 - Jason "Killer" Kowalski). Na wokalach Trevor Askew, szczup造 facet z niesamowitym, pot篹nym i zachrypni皻ym g這sem, kt鏎y powinien wystartowa w konkursie na najlepszego wokalist muzyki metalowej, bo jego g這s idealnie pasuje do ci篹kich brzmie. Trevor (obecnie zaanga穎wany do zespo逝 Rusted Jesus) nie potrzebuje przester闚! Warto wspomnie te gitarzyst Chrisa Canella, kt鏎y napisa par utwor闚 na t p造t.

Dalej, "Waste" utrzymany w gor帷ym, w軼iek造m tempie, z mi造mi dla ucha samplami i ci皻ymi riffami gitar oraz "Tragedy", ci篹szy od niejednego z hicior闚 Ministry, kt鏎y jak w transie wci庵a powtarzaj帷ymi si elementami kompozycji.
P造t zamyka i軼ie "diabelski" utw鏎 "Hail" z nie mniej ciekawym zako鎍zeniem.

Na koniec powiem tak – muzyka zespo堯w takich, jak miedzy innymi, N17, Skrew, Tempest & The Diaspora, Nihil, Bile, Argyle Park lub Circle of Dust zawiera wytyczne i niezb璠ne elementy, dla promocji kt鏎ych za這篡豉m ten magazyn muzyczny. Inspiruje mnie agresywna, gitarowa muzyka z niewielkim, inteligentnie dodanym industrialnym brzmieniem, a nie odwrotnie. Wiadomo, 瞠 najszybciej ulegaj efektowi "zestarzenia si" utwory bazuj帷e na elektronice i syntezatorach z powodu ci庵貫go rozwoju tych instrument闚 i ich komputeryzacji. Dzi瘯i temu, 瞠 Trust No One zosta nagrany w 99% z udzia貫m gitar i perkusji oraz, jakby nie by這, naturalnych wokali, p造ta ta nadal brzmi 鈍ie穎. Ci篹ka muzyka nie ma prawa zestarze si, co zreszt s造cha nie tylko w przypadku N17. Niekt鏎e z u篡tych sampli mog si wydawa prymitywne po ponad dziesi璚iu latach od chwili ich zastosowania, ale dodaje to jeszcze atrakcyjno軼i tej w軼iek貫j muzyce z gor帷ego miasta Phoenix w USA.
Je郵i inne zespo造 chc nagrywa utwory industrialno-metalowe, niech umiej皻nie korzystaj z dokona N17 (i przede wszystkim z "Virus"a), a ja ch皻nie wezm tak muzyk do recenzji! (NINa) [Aktualizacja: 28.02.2010]

Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiad闚
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi捫ek
Archiwum artyku堯w
Archiwum news闚
Archiwum podcast闚
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifest闚 industrialnych
O FABRYCE
Sk豉d Fabryki
Kontakt
POZOSTAΒ
Linki
Zaktualizowane artyku造
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku造
Legalne mp3
Linki
Follow us: SoundCloud | Tumblr | Blogger | Google+ Magazine | Google+ Reviews | Google+ Heatwave

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

1,313,167 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2016 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.