O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku造 > SYNCHRO NINE FACTOR > Synchro Nine Factor [recenzje]
Synchro Nine Factor [recenzje]
Right Wing Conspiracy (10th Anniversary edition) |Scared Records, 2009, ++|

7:06, Flying Again, To Speak of Things Unseen, Song For Luna, Substrate, Skin, Arduous, Soiled, 360 Degrees, Probing The Species, Chandala [Live], Flying Again [Acoustic]


SNF jest zespo貫m graj帷ym muzyk z pogranicza brudnego rocka alternatywnego i industrialu, aktywnym koncertowo w macierzystej Atlancie (Georgia, USA). To tak瞠 dosy rodzinny zesp馧, w kt鏎ym wyst瘼uje dw鏂h braci (Nelson i Jamie, a w przesz這軼i tak瞠 Jason), a tak瞠 Robby Johnson, David Watkins i, na potrzeby tej p造ty, Lili Roberts.

Right Wing Conspiracy to reedycja p造ty z 1999 r., dok豉dnie w dziesi徠 rocznic jej powstania. Na albumie znajdziecie brzmienia znane ju z wcze郾iejszych (czy raczej p騧niejszych je郵i m闚imy o reedycji) p造t, co powinno usatysfakcjonowa dotychczasowych fan闚 zespo逝, kt鏎zy nie mieli styczno軼i z oryginaln p造t.

Na uwag zas逝guje na pewno ok豉dka, chocia nie mam poj璚ia co dok豉dnie wyra瘸. Mo瞠my zobaczy ilustracj powstania robot闚 na opuszczonej planecie pod wodz kobiety, rozwrzeszczanej blondynki ze skrzyd豉mi jak u odrzutowca, butami z lateksu si璕aj帷ymi bioder, zamachuj帷ej si ognistym mieczem.
To front ok豉dki, bo na odwrocie znajduje si martwy kosmonauta w stanie niewa磬o軼i w przestrzeni kosmicznej z planetoidami w tle i odczepionym fragmentem swojego kombinezonu, a mo瞠 jest to jaki megafon? Jakakolwiek by豉 koncepcja ilustratora (Anthony Baker z Deluxeluxury.com), pasuje ona do tytu逝 p造ty („Spisek Prawicy” t逝m. NINa).

Wszystkie utwory maj t typow dla SNF mg喚 brudnych, rz篹帷ych gitar, ale z ca貫j listy wyr騜ni豉bym ‘360 Degrees’ za klimaty bliskie tw鏎czo軼i MLWTTK oraz ‘Song For Luna’ i ‘Skin’ za brzmienie zbli穎ne do stylistyki rocka industrialnego.
Pozosta貫 utwory posiadaj charakter rocka alternatywnego, a nawet gotyku (‘Arduous’, g堯wnie dzi瘯i typowym dla gatunku wykorzystaniu gitary basowej), co r闚nie powinno przyci庵n望 uwag s逝chaczy zainteresowanych takimi brzmieniami (NINa).

20:20 |2007, S9F/Doogah Music, +++|

1. Where Do We Go From Here, 2. Never Look Back, 3. Ambrosia, 4. Skyscraper, 5. Last Chance [Idle Americans]


Hard rockowe zaci璚ie tego zespo逝 stawia ich w ciekawej sytuacji, a samplery u篡te do bardzo delikatnego wzmocnienia ich brzmienia to ju sytuacja dwuznaczna; trzeba si bardzo wnikliwie ws逝cha by us造sze jak彗olwiek ingerencj komputer闚. 20:20 nie odbiega daleko od pozosta造ch wydawnictw tego pochodz帷ego z Atlanty zespo逝, wi璚 jego fani nie b璠 zawiedzeni tym albumem. Ponadto jest on bardzo profesjonalnie wydany i wydrukowany. (NINa)


re[mix] |2007, S9F/Doogah Music, +++|

1. 1. The Afterlife - Nigredo, 2. More Than Machine - Autovon, 3. 35959.59 (Thalidomide Mix) - Reverend Hudson, 4. Thought Destroyer - Jon Thompson, 5. Stomp - PsiVamp, 6. Seeking Authorization - John Omen, 7. Running Out of Time - Seth Questor of Xero/G, 8. Not Quite Right - Disgracer X, 9. In A Dubsense - Stan Satin, 10. Sight Unseen - The Devil & The Worm, 11. The Fury (Turbulent Mix) - Electric Bird Noise, 12. Heartless - Zod, 13. Arduous (The Endurance Mix) - Jon Thompson, 14. Scorched Earth - PASK, 15. Invisible Birds - Electric Bird Noise, 16. Ilium Opium - Stan Satin, 17. Me Synthetic - Seth Questor of Xero/G, 18. Less Than I - Searad, 19. Replication 9 - Zod


Nie wiem kiedy w og鏊e w muzyce rozrywkowej pojawi豉 si idea remiksowania utwor闚, ale podejrzewam, 瞠 nasila si to wraz ze wzrostem mo磧iwo軼i oferowanych przez programy komputerowe i urz康zenia wspomagaj帷e. Dziesi耩 lat temu, je郵i zesp馧 wydawa p造t remiksami, to robi to sporadycznie i w zasadzie sam sobie remiksowa utwory lub pozwala to robi osobnikom ju znanym na rynku muzycznym – grupom lub osobom do鈍iadczonym w pracy za sto貫m mikserskim.

Obecnie panuje moda wydawanie p造t z materia貫m zremisowanym przez innych, o ustalonych ju na rynku nazwiskach lub nie, co ma na pewno wiele pozytyw闚. Po pierwsze dost瘼 do narz璠zi mikserskich jest zdecydowanie 豉twiejszy dzi瘯i komputerom i stosownym programom. Zesp馧, kt鏎y decyduje si na wydanie takiej p造ty i pokrycie koszt闚 produkcji, zyskuje dodatkow reklam tego CD ze strony zespo堯w zaanga穎wanych w remiksowanie. Z kolei zespo造 zaanga穎wane mog wpi望 notk o uczestnictwie w takim sk豉daku do swojej dyskografii i biografii, co mo瞠 otworzy im kolejne drzwi na wsp馧prac, koncerty i zainteresowanie kolejnych fan闚, bo chyba o pomocy ze strony wytw鏎ni p造towych w wieku XXI ju nie mo瞠my m闚i. Podobnie recenzenci dostaj帷y taki zestaw zremiksowanych utwor闚 do dyspozycji mog wy這wi nowe talenty lub okre郵i, kt鏎y zesp馧 do remiks闚 si nie nadaje. Tworzy si pewien 豉鎍uszek wsp馧zale積o軼i i jest to korzystne dla zespo堯w.

Dla fan闚 konkretnych zespo堯w mog pojawi si jednak瞠 minusy takiego dzia豉nia, zw豉szcza je郵i zesp馧 zwleka z nagrywaniem nowego materia逝 wydaj帷 raz po raz p造ty zremiksowane przez innych. W p造tach z remiksami chodzi g堯wnie o wyb鏎 utworu do zremiksowania, ale nie mo積a tego robi na si喚, bo nieefektywno嗆 tego wyboru od razu s造cha. Artysta, kt鏎y decyduje si na wykonanie remiksu, musi wiedzie jaki rezultat chce tym remiksem osi庵n望 i musi zna najmocniejsze cechy oryginalnego utworu. Powinien stworzy niejako inn wersj tego orygina逝, zachowuj帷 jednocze郾ie jego najwa積iejsze aspekty, chocia niekt鏎zy tworz czasem ca趾iem nowe utwory na bazie orygina堯w i nierzadko s one lepsze.

Ciekawym aspektem zestaw闚 z utworami remiksowymi jest te 陰czenie si styli muzycznych, bo nierzadko grupy podejmuj帷e si remiksowania maj za sob do鈍iadczenia wyniesione z tworzenia muzyki o innych wytycznych, czyli mamy na przek豉d zesp馧 bazuj帷y na samplerach (techno czy elektro) remiksuj帷y utw鏎, w kt鏎ym w oryginale w og鏊e nie by這 w u篡ciu komputer闚, lub kawa貫k reggae zremiksowany przez zesp馧 rapowy itd. Czasami taka mieszanka brzmi przekonywuj帷o, lecz je郵i kompozycja i u篡te instrumenty czy sample nie zosta造 dobrze zaplanowane i sprawdzone w r騜nych konfiguracjach, to w efekcie eksperymentu dostajemy niestrawn papk, a co ona przynosi zespo這wi remiksuj帷emu, to ju chyba ka盥y mo瞠 sobie dopowiedzie.

SNF zdecydowa si na wydanie p造ty z remiksami maj帷 do dyspozycji a 14 wykonawc闚, spo鈔鏚 kt鏎ych rozpoznaj Adama Paska i Searad'a, natomiast pozosta貫 nazwy i nazwiska widz pierwszy raz w 篡ciu. Wygl康a na to, 瞠 SNF postanowi da szans na nowe do鈍iadczenia albo wpis w dyskografii wykonawcom ze sceny g堯wnie elektronicznej (techno, industrial, ambient, experimental) z Wschodniego Wybrze瘸 USA – g堯wnie Atlanty, ale te Filadelfii, Nowego Jorku, a nawet p馧nocnej Antarktyki. Zgaduj, 瞠 remiksowanie hard rockowej muzyki SNF by這 dla nich wyzwaniem i wi瘯szo嗆 wybrn窸a z tego zadania zadowalaj帷o.

Og鏊nie ten album zawiera wersje elektroniczne, 'parkietowe', na imprezy i do stacji radiowych. Bardzo ciekawie zaaran穎wali swoje remiksy John Omen, Stan Satin, Seth Questor, Searad, Nigredo, Autovon, Reverand Hudson i jak zwykle nieodzowny w przypadku p造t z remiksami – Adam Pask. Najlepszy wg mnie remiks to The Fury (Turbulent Mix) w wykonaniu Electric Bird Noise, a najgorszy Sight Unseen (The Devil & The Worm), bo nie jest wyzwaniem poszatkowanie utworu na drobnic i zast徙ienie oryginalnych sampli jakimi piekielnym ha豉sem.

Aby samemu wy這wi najlepsz wersj i zapozna si z innymi wykonawcami sugeruj zakupi sobie ten album na CD Baby i zagl康n望 na profil SNF na Myspace. (NINa)


re[DEPLOY] |BMI, 2003, +++|

Cold Dead And Wet ,In A Sense ,Meconium ,The Fury ,Less Noise ,More Than Me ,Get It Right


Niekt鏎zy krytycy muzyczni pisz, 瞠 SNF jest zbyt rockowy aby m鏬 by okre郵ony industrialnym i zbyt industrialny, aby sklasyfikowa ich muzyk jako rockow. Zgadzam si z tym, poniewa zesp馧 miesza te dwa gatunki ze sob. W partiach wokalnych s造cha delikatnie zastosowane efekty, podobnie u篡cie sampler闚 powoduje, 瞠 muzyka nabiera industrialnego wyd德i瘯u. Z kolei drapie積e gitarowe riffy i mocne uderzenia perkusji sprawiaj, 瞠 muzyka nabiera typowo rockowego brzmienia. Tak wi璚 co dostaniemy z takiej troch powierzchownej analizy? Rock industrialny. Je郵i s逝chaj帷 p造ty Re[deploy]skupicie si wy陰cznie na riffach w takich utworach jak 'Meconium' albo The Fury' stwierdzicie, 瞠 p造ta brzmi zbyt ma這 industrialne. Dlatego te trzeba wys逝cha jej uwa積ie.

Miejscami tempo i struktura utwor闚 przypomina mi muzyk Gravity Kills, ale SNF stosuje mocniejsze brzmienie gitar. Odnosz wra瞠nie, 瞠 zar闚no gitarzysta jak i perkusista wychowali si na muzyce hard rockowej i metalowej, co s造cha w ich sposobie grania - wystarczy pos逝cha 鈔odkowej i ko鎍owej cz窷ci utworu 'Meconium'. Moimi ulubionymi utworami s 'Cold Dead and Wet', 'More Than Me' i 'In A Sense', kt鏎e s dobrymi przyk豉dami na to, 瞠 zar闚no d德i瘯i generowane przez sampler i typowo rockowy styl grania mo瞠 wsp馧istnie ze sob w zgodzie.

Istotne jest te, 瞠 zesp馧 Synchro Nine Factor istnieje od dziewi璚iu lat i koncertowali u boku takich znanych zespo堯w jak Pigface, My Life with the Thrill Kill Kult, Zeromancer, Bile, Decoded Feedback, Circle of Dust, Grim Faeries, Slick Idiot, Hanzel und Gretyl, Sister Machine Gun, Voodou, Christ Analogue, Torrent Vaccine, SMP, Bozo Porno Circus, God Module i Negative Format. (NINa)

P造t mo積a zam闚i na iTunes i w Tower Records.| Synchro Nine Factor na Myspace
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiad闚
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi捫ek
Archiwum artyku堯w
Archiwum news闚
Archiwum podcast闚
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifest闚 industrialnych
O FABRYCE
Sk豉d Fabryki
Kontakt
POZOSTAΒ
Linki
Zaktualizowane artyku造
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku造
Legalne mp3
Linki
Follow us: SoundCloud | Tumblr | Blogger | Google+ Magazine | Google+ Reviews | Google+ Heatwave

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

1,311,594 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2016 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.