O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku造 > OUT OUT > Out Out (2005)
Out Out (2005)
[NINa, wywiad e-mail: 27.09.2005r.]

NINa: Z豉pa豉m ci na Myspace.com Co s康zisz o tym serwisie?
Mark A. Miller: Jest ca趾iem fajny. Je郵i mam byc szczery, to cieszy mnie marketingowa strona tego przedsi瞝zi璚ia. Na podobie雟two reklamy szamponu sprzed paru lat: "Powiedzia豉m dw鏔 przyjaci馧kom, one przekaza造 nast瘼nym dw鏔, itd. itd." My郵, 瞠 nie ma w tym nic z貫go, a w pewien spos鏏 jest to przysz這嗆 muzyki. W innych kwestiach myspace nie jest dla mnie 鈔odkiem do celu. Nie siedz na chatach, a poczta e-mail s逝篡 mi bardziej do za豉twiania interes闚 ni do podtrzymywania kontakt闚. Mo瞠 na ironi, ale straci貫m kontakt z kilkunastoma starymi przyjaci馧mi i zyska貫m wiele nowych, w豉軼iwie "emailowych" znajomych, w豉郾ie dzi瘯i myspace.com . Tak wi璚, 瞠by鄉y si dobrze zrozumieli, interpersonalny aspekt serwisu myspace.com te jest w porz康ku. Ich poparcie dla artyst闚 oparte na po陰czonym, ale jednostkowym podej軼iu jest powodem, dla kt鏎ego nie po鈍i璚a貫m czasu jakiemukolwiek innemu serwisowi dotycz帷emu promowania zespo堯w, mo瞠 za wyj徠kiem garageband.com, gdzie przechodzi貫m przez rund g這sowania na utw鏎. Nie wiem czy zrobi to znowu, zabiera mn鏀two czasu, a poza tym nie mam ochoty p豉ci za takie rzeczy.

Prowadzisz Out Out od 1988r., wi璚 mo瞠my powiedzie, 瞠 projekt osi庵na ju dojrza這嗆. Czy w ci庵u tych lat zasz造 jakie znacz帷e zmiany?Pierwsz rzecz by這 ustalenie niejako marki identyfikacyjnej dla Out Out, kt鏎a zdarza si wielu zespo這m i przychodzi wraz z wydaniem pierwszej p造ty.
Ka盥a nast瘼na, prawdopodobnie ze wzgl璠u na prac w這穎n w jej tworzenie nanosi豉 jakie zmiany na t to窺amo嗆. My郵, 瞠 najbardziej znacz帷 zmian by這 zrobienie sobie przerwy, co by這 jak chwila oddechu. Takie odpuszczenie sobie pozwoli這 mi cofn望 si i spojrze co w Out Out jest dla mnie najwa積iejsze, jaka jest jego tre嗆 w sobie samym i w moim 篡ciu. Odkry貫m, 瞠 to jest to, co zawsze instynktownie czu貫m: na prawd nie dbam o to czy tworz na郵adowc闚, trendy, czy dokonuj prze這mu, czy powoduj, 瞠 kto uwa瘸 moje utwory za warte lub niewarte por闚nywania z utworami innych wykonawc闚. To jest poprostu tym czym jest - muzyk, kt鏎 tworz w poszczeg鏊nych okresach czasu. Je郵i innym si to podoba, to jest to dodatkowa zaleta i zawsze si tego trzyma貫m. Jasne, 瞠 przychody z tytu逝 sprzeda篡 p造t czy udost瘼niania utwor闚 do 軼i庵ni璚ia w sieci pozwalaj 豉twiej nagra nastepn p造t, ale ju dawno temu przesta貫m si 逝dzi, 瞠 dzi瘯i Out Out kiedykolwiek b璠 si pi掖 po szczeblach kariery. Ciesze si, 瞠 jest jak jest.

A co z oprogramowaniem, jakich sekwencer闚 u篡wa貫 kiedy, a jakich u篡wasz teraz?
Ostatnio bawi貫m si programem Reason - na pewno jest to fajne narz璠zie do generowania r騜nych dzwi瘯闚, ale nienawidz w nim sekwencera. Nadal g堯wnie korzystam z Vision, chocia od 1999r. nie ma do niego update'闚. Mam natomiast kilka komp闚 na kt鏎ych dzia豉 i nie mam zamiaru z niego rezygnowa. Tak wi璚 m鎩 zestaw to Vision, kilka syntezator闚 i sampler闚. Podczas tworzenia utwor闚 zdarza mi si te robi w Vision jakie manipulacje na formacie audio ale to wszystko dotyczy 軼ie瞠k audio nagrywanych na wieloo郵adzie i miksowanych na analogowej konsoli. Ci庵le szukam programu, kt鏎y pozwala豚y na takie komponowanie jakie jest mo磧iwe w Vision, ale jak dot康 瘸den nie okaza si do嗆 dobry.
Wygl康a na to, 瞠 szanse maj programy takie jak Live w po陰czeniu z ProTools i Reason, tak wi璚 nast瘼nym razem, je郵i b璠 mia dwa, trzy dni wolnego, to przygl康n si im dok豉dniej.

Na stronie wytw鏎ni Metropolis przeczyta豉m, 瞠 twoje studio nagraniowe mie軼i si w budynku dawnej masarni. Dlaczego wybra貫 w豉郾ie taki budynek?
Przej掖em
prowadzenie interesu (Slaughterhouse Recording Studio) od firmy, kt鏎a wyprowadza豉 si z tego budynku w ko鎍u 1994r. Ci庵le tam jeste鄉y, ale nie na d逝go - budujemy oddzia kilka miast dalej. Zachowamy nazw, ale og鏊nie m闚i帷 b璠zie to o wiele lepsze studio, w kt鏎ym umieszcz te moje w豉sne studio domowe - Radio Valkyrie. Odk康 przej掖em stary budynek prawie natychmiast chcia貫m zbudowa nowe miejsce na studio, ale dopiero teraz mamy na to 鈔odki finansowe. W dodatku by這 bardzo fajnie nagrywa w starej masarni, kt鏎a ma te typowe dla masarni, metalowe drzwi, haki itp. rzeczy. Rockowe kapele kochaj takie klimaty. Folkowi arty軼i nie bardzo ha-ha. Naprawd wi瘯szo嗆 ludzi 豉two si przyzwyczaja do tego miejsca, poniewa pomimo, 瞠 jest dziwne, to ma dobr akustyk - s逝篡這 za studio od 1981r. i by這 wolne od 10 lub wi璚ej lat - d逝go, odk康 przesta這 by prawdziw masarni.

Jeste in篡nierem dzwi瘯u, osob odpowiedzialn za sesj nagraniow. Je郵i mia豚y wybiera mi璠zy Charlie Clouserem, Rickiem Rubinem i Rhysem Fulberem, to kt鏎y z nich by豚y najbardziej odpowiedni osob do wsp馧pracy i dlaczego?
Odpowiedz jest niemo磧iwa. Pracowa豚ym z nimi, je郵i kombinacja ja - artysta - materia by豉by poprawna. Wszyscy trzej stworzyli p造ty, dla kt鏎ych mam du穎 szacunku. Dobre pytania czasami zbieraj lapidarne odpowiedzi, przepraszam!

Wygl康a
na to, 瞠 zanosi si na wielki powr鏒 projektu Leaether Strip. Czy Claus Larsen by dla ciebie jak捷 inspiracj?
W豉軼iwie jestem s豉bo zapoznany z jego dokonaniami. Nawet nie by豚ym w stanie nazwa ani jednego jego utworu. To nie mia這 by jakiekolwiek obra瘸nie go, po prostu nie jest dla mnie wp造wowy w 瘸den spos鏏, czy to dobry czy z造. Zawsze si dziwi貫m, 瞠 w bardzo starych artyku豉ch prasowych moja muzyka jest por闚nywana do jego i do muzyki jeszcze kogo, kto zdo豉 utrzyma si w obiegu tyle czasu. Czy m鎩 materia przypomina jego dokonania? Fajnie je郵i tak, ale bardziej prawdopodobne jest to, 瞠 tworzyli鄉y pod wp造wem podobnych wykonawc闚 ni jeden pod wp造wem drugiego. W徠pi w to, 瞠 Claus kiedykolwiek m鏬 o mnie s造sze!

Utw鏎 'No.5 United' ci庵le znajduje si na li軼ie 10 najwi瘯szych industrialnych hit闚 wszechczas闚 w serwisie Garageband.com Jak s康zisz, co spowodowa這 jego sukces?
Nie
mam poj璚ia. Jak ju wspomina貫m, do陰czy貫m do garageband.com, 瞠by odby rundk w g這sowaniu. Wydaje mi si, 瞠 to jeden z tych utwor闚, na kt鏎e ludzie zawsze reagowali dlatego go tam umie軼i貫m. M闚isz, 瞠 ci庵le jest w pierwszej dziesi徠ce? Nie logowa貫m si tam od tygodni..! Mia貫m odpowiedzie - "Bo jest 鈍ietny!", prawda? Ha-ha! Naprawd chcia豚ym wiedzie co wp造wa na popularno嗆 danego utworu. Przyk豉dem innego mojego utworu, kt鏎y nadaje si na hicior jest 'Admire The Question' - z jakiego powodu wywiera wp造w na ludzi. Gdybym dok豉dnie wiedzia dlaczego, by豚ym bardziej znany.

Jakich zespo堯w lubisz s逝cha?
O rany, prawie wszystkiego. Pytanie trudniejsze ni to, dotycz帷e Charliego, Ricka i Rhysa! Moja kolekcja analog闚, kompakt闚, siedmio- i dwunasto-calowych singlii zape軟ia mi tak typowo ameryka雟k szaf wn瘯ow i s w niej p造ty obejmuj帷e ca貫 spektrum muzyki. W鈔鏚 p造t jest dosy du穎 industrialu z pogranicza p霩nych lat 70tych i wczesnych 90tych (na pocz徠ku mojej 'kariery' by貫m coraz mniej zainteresowany tym, czym zajmuje si 'scena', skupi貫m si bardziej na swojej pracy). Mam te troch p造t z now fal oraz du穎 p造t z muzyk rockow we wszelkich jego odmianach (chocia niewiele mam rocka klasycznego, progresywnego czy jam rocka). Mam du穎 p造t z muzyk elektroniczn, a tak瞠 jazzow, bluesow, klasyczn (zar闚no star jak i wsp馧czesn), troch hip-hopu, techno/trance, nawet jakie p造ty z muzyk akustyczn... i tak dalej i tak dalej... W sumie 豉twiej mi odpowiedzie czego nie s逝cham, ale to te nie by豉by muzyka ci篹ka i szybka. Nie b璠 wymienia nazw poszczeg鏊nych zespo堯w poniewa doda這by to im wi瘯sz rang ni posiadaj. My郵, 瞠 wystarczy jak powiem, 瞠 moi ulubieni wykonawcy zawieraj si w kilkunastu stylach muzycznych i jest ich wielu.

Jak wygl康a scena rocka industrialnego w USA? Czy s tam jakie kluby gdzie grupy graj koncerty, a DJe prezentuj tak muzyk przez ca造 czas?
Mn鏀two. Chocia wydaje mi si, 瞠 bardziej graj teraz muzyk EBM ni rockowe rzeczy. Jakkolwiek nie jestem autorytetem w tych sprawach. Kiedy podr騜uj, bardzo rzadko odwiedzam kluby, jest nawet kilka w moim rejonie. M鎩 przyjaciel Scott z Collapse Into Reason jest jednym z os鏏, kt鏎zy raz w miesi帷u robi imprez 'Dark Millenium' w Hartford, w stanie Connecticut. On i paru DJ闚 prezentuj szerok skal zespo堯w industrialnych i pochodnych, zahaczaj帷 o wszystkie podgatunki. Jest te DJ Twitch w lokalnym radiu WMUA (audycja Beauty In Machinery, link http://www.wmua.org/index2.php, do streama wymagany Real Player - przyp. NINa), kt鏎y gra r騜ne gatunki muzyki. Kilku DJ闚 cz瘰to gra這 moje utwory w wielu rozg這郾iach radiowych i chcia豚ym podzi瘯owa wszystkim tym ludziom.
Tak瞠 Tommy'emu T z grupy Diverje (link: http://www.dsbp.cx/diverje/), kt鏎y strasznie mi pom鏬 w promocji.

Jakie s twoje plany na przysz這嗆?
W przygotowaniu mam nowy album zatytu這wany "The Acid Pirates Present Virtual Sound Images". Mam nadziej, 瞠 jak wszystko dobrze p鎩dzie to uda mi si go wyda na pocz徠ku przysz貫go roku. Jest bardziej instrumentalny, pozbawiony gitar, bardziej klubowy ni poprzednie moje p造ty, ale w徠pie czy ktokolwiek m鏬豚y mnie oskar篡 o wydawanie tej p造ty dla kasy. Muzyka na niej zawarta b璠zie bardziej w stylu drum'n'bass, trance czy jakkolwiek kto zechce to okre郵i, jednak瞠 g瘰to嗆 dzwi瘯u b璠zie bardziej uwidoczniona ni w wymienionych gatunkach. Nie mam poj璚ia jak ludzie j odbior. (Szczerze m闚i帷, nie ma dla mnie d逝瞠j znaczenia - tworze muzyk jaka mi si podoba, i jak mam potrzeb tworzy. Czy to nie jest najlepszy pow鏚 aby si ni zajmowa?) Nie uzale積iam si od nagrywania p造t aby prze篡, natomiast by這by fajnie, gdyby co najmniej zwraca造 si koszty ich produkcji. Niezale積ie od tego nadal zamierzam tworzy muzyk. Jak tylko doko鎍zymy budow nowego studia mam zamiar powr鏂i do pisania utwor闚 i nagrywania. Kto wie co z tego wyjdzie - nie mam 瘸dnych z g鏎y wyrobionych opinii. Ostatnio sp璠zam du穎 czasu na remiksowaniu utwor闚 dla innych wykonawc闚. Mam na to sw鎩 spos鏏, wygl康a na to, 瞠 nie praktykowany powszechnie przez innych. Ale mi si podoba wi璚 pozostan przy tej metodologii. Metodologia ta obejmuje te updaty i wyra瘸nie osobistych opinii na mojej stronie http://outout.radio-valkyrie.com.

Tak wi璚, dzi瘯uj za s逝chanie mojej muzyki i przeczytanie moich odpowiedzi. Lubi dzi瘯owa ludziom, kt鏎ych cieszy moja muzyka - tak, jak wspomnia貫m wcze郾iej, jest to dla mnie dodatkowa gratyfikacja i bardzo j doceniam! Dzi瘯i za wszystko.

OUT OUT na Myspace

[podzi瘯owania dla Vespera i Violate za t逝maczenie paru trudniejszych wyra瞠鎞
Fotografie pochodz ze zbior闚 Marka A. Millera, wszelkie prawa zastrze穎ne by Out Out.
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiad闚
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi捫ek
Archiwum artyku堯w
Archiwum news闚
Archiwum podcast闚
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifest闚 industrialnych
O FABRYCE
Sk豉d Fabryki
Kontakt
POZOSTAΒ
Linki
Zaktualizowane artyku造
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku造
Legalne mp3
Linki
Follow us: SoundCloud | Tumblr | Blogger | Google+ Magazine | Google+ Reviews | Google+ Heatwave

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

1,308,397 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2016 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.