O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku造 > HAZMAT > Hazmat (2006)
Hazmat (2006)
[NINa i Brian Backlash, e-mail interview, 2006-06-10]


Brian: Wymieni貫 kilka zespo堯w, kt鏎e ci zainspirowa造, 瞠by wspomnie: The Young Gods, Chemlab, Ministry, KMFDM, Thrill Kill Kult, NIN... Co powoduje, ze jeden zesp馧 jest dla ciebie inspiracja do tworzenia muzyki, a innego po prostu s逝chasz?
Jak dla mnie era industrialnej muzyki spod znaku Wax Trax by豉 odzwierciedleniem mojej m這dzie鎍zej z這軼i, i wiele z tych d德i瘯闚 utkn窸o mi w g這wie, mimo ze zacz掖em potem s逝cha innej muzyki. Ten moment, wczesne lata 90-te wydaj mi si teraz ostatnim okresem w muzyce, w kt鏎ym dzia這 si cos nowego i ciekawego. Rap, metal i techno tez 鈍i璚i造 triumfy, ale naprawd sporo z muzyki industrialnej przylepi這 si do mnie w tamtym okresie. By豉 elektroniczna, agresywna i mia豉 w sobie prawdziwie punkowego ducha. Tak wiec, kiedy zabra貫m si za komponowanie muzyki dla Hazmat, to nie mog這 powsta nic innego, jak to czym by貫m przesi彗ni皻y i co wywar這 na mnie najwi瘯szy wp造w.

NINa: Czy uwa瘸sz, ze lepiej jest dla industrialno-metalowego zespo逝, kiedy stoi z dala od popularno軼i, czy tez powinien jednak dla w豉snej wygody sta si bardziej dost瘼ny dla szerszej publiczno軼i?
Nie uwa瘸m, 瞠by industrial by jaki wyj徠kowo undergroundowy, ale sadze, ze wiele os鏏 chce si czu lepszymi ni reszta t逝mu, tylko dlatego, ze s逝chaj czego obrzydliwego (?), co jest prawie sposobem na odizolowanie si od szarej masy ludzi. To nie ma znaczenia, ze jeden s逝cha czego, czego co jest w og鏊e nieznane, albo czego, co wszyscy dobrze kojarz. Staram si by s璠zi sam dla siebie w sprawach wyboru muzyki na co dzie, a ponad to mam otwarty umys.

Brian: Przez ostatnie siedem lat pracowa貫 z r騜nymi zespo豉mi, miedzy innymi z Porcupine Defense i Neuroplague. Czy wolisz pracowa z grupa czy solo?
My郵, ze najlepszym wyj軼iem jest robi i to i to w tym samym czasie. Bardzo lubi pracowa sam, a Hazmat jest pierwszym prawdziwym projektem, kt鏎y sam stworzy貫m i prowadz. Naprawd cenie sobie wolno嗆 i sprawowanie kontroli nad wszystkim. Ale w mi璠zyczasie wsp馧pracuj tez z innymi zespo豉mi, co daje mi mo磧iwo嗆 osi庵ni璚ia najlepszych wynik闚 w obu opcjach.

Brian: Jaka wed逝g ciebie jest r騜nica miedzy wymienionymi powy瞠j sposobami pracy?
Powiedzia豚ym, ze ci篹ko jest, jak nie masz nikogo z kim mo積a si powyg逝pia. Tracisz wspaniale chwile niepracuj帷 z kim innym, kiedy ci inni wymy郵aj co, na co sam nigdy nie wpad豚y, a co 鈍ietnie si sprawdza. Ci篹ko jest zaskoczy samego siebie.

NINa: Jaki by najlepszy koncert lub impreza podczas kt鏎ej wyst徙i貫?
Na pewno z Neuroplague, zagrali鄉y kilka wspania造ch koncert闚 z kapelami, kt鏎e bardzo szanuje - 16 Volt, Rammstein, Hanzel und Gretyl, Android Lust, itp., ale najlepszy koncert zagrali鄉y z Terminal Sect w filadelfijskim klubie Asylum. Przyja幡ili鄉y si z ch這pakami, i to by nasze pierwsze tournee poza Nowym Jorkiem. Oba zespo造 mia造 naprawd silne wsparcie ze strony wizualnej, w陰czaj帷 w to odtwarzanie film闚 na telebimach, i inne tego typu rzeczy. To bardziej przypomina這 jaki artystyczny performance ni koncert zespo逝. T逝my ludzi bra造 w tym przedstawieniu, i mia這 si wra瞠nie, ze wszyscy si dobrze bawili. Na zako鎍zenie wyst瘼u jeden z androidalnych manekin闚, w jakie wyposa瞠ni byli Terminal Sect spad w t逝m ludzi, a oni rzucili si na niego, aby go zadepta i wypru z niego flaki. Prawdziwie aktywne uczestnictwo publiczno軼i w wydarzeniu...

NINa: Czy jak dot康 wyda貫 jakikolwiek album?
4 Point Perspective jest pierwszym wydawnictwem Hazmat.

NINa: Czy planujesz sobie sesje nagraniowe czy idziesz na 篡wio i nagrywasz tylko wtedy, kiedy czujesz tw鏎cz wen?
M鏬豚ym sp璠zi 100 godzin pracuj帷 nad czym i potem to znienawidzi, a potem sp璠zi 95 godzin na wymy郵aniu czego innego, s逝chaniu muzyki, wytwarzaniu amunicji, aby w finale i嗆 i rozwali cos, co mi si nie spodoba這, a co zaj窸oby mi nast瘼ne 5 godzin. Tak wiec staram si nie planowa niczego i sobie na spontaniczno嗆.

NINa: Jaki materia znajdzie si na twojej nast瘼nej p造cie?
B璠zie tam 11 utwor闚, kt鏎e powsta造 w ci庵u ostatnich dw鏂h lub trzech lat. Je郵i mia豚ym poleci komu utw鏎 pokazuj帷y istot dzia豉lno軼i Hazmat, to poradzi豚ym pos逝cha “Nothing Comes True” lub “Attack Formation.”

Brian: Widz, ze podpisa貫 umow z Primordial Music, ale mimo tego, ze wymieniaj ci na swojej stronie internetowej, to nie podaj o zespole 瘸dnych informacji. Co spowodowa這, ze do陰czy貫 do Primordial, i kiedy uka瞠 si p造ta przez nich wydana?
Primordial Music to taki kolektyw, w kt鏎y jestem sam zaanga穎wany wraz z kilkoma innymi artystami. Na samym pocz徠ku dzia豉lno軼i, czyli w 1997r., w kt鏎ym powsta Primordial, celowali鄉y w wydawanie p造t zespo堯w Neuroplague i Despirator. Renee z Despiratora w zasadzie by w豉軼icielem tego labela i by豉 naprawd dobra w za豉twianiu nam dystrybucji, organizacji koncert闚 i sprawowaniu opieki nad wszystkim pocz患szy od produkcji, a sko鎍zywszy na tym, na kt鏎ych polkach te produkty l康owa造. Wskrzesi貫m Primordial, aby s逝篡 Hazmatowi, ale z tego co wiem, to wi璚ej os鏏 jest zainteresowanych wsp馧praca. Na szcz窷cie b璠zie si du穎 dzia這 w przysz造m roku. Tak d逝go jak Hazmat b璠zie istnia, tak album “4 Point Perspective” b璠zie udost瘼niony do 軼i庵ni璚ia na oficjalnej Primordial Music stronie od 5-ego lipca, tak wiec b璠zie du穎 r騜nych rzeczy do zassania autorstwa Hazmat, ale nie wcze郾iej ni przed 05.07.2006.

Brian: Jako, ze jeste sam jeden w Hazmat, to wydaje mi si, ze granie koncert闚 musi by w tej opcji ca趾iem skomplikowane. Jak radzisz sobie z tym zadaniem?
Jestem w tej szcz窷liwej sytuacji, ze znam kilka bardzo utalentowanych os鏏, kt鏎e zgodnie z moimi wskaz闚kami, mog mi pomaga posk豉da to wszystko do kupy na potrzeby wyst瘼闚. Koncertowanie nie jest dla mnie jakim priorytetem. Wiem co mi sprawia rado嗆, i na pewno bardziej jest to praca pod katem studia ni wyst瘼闚 na 篡wo.

NINa: Kto ci projektuje ok豉dki?
My郵, ze to ju jest regu豉, ze je郵i masz zesp馧 industrialny, to musisz by grafikiem. Znam wiele muzyk闚, kt鏎zy graj albo grali w zespo豉ch, a robi karier jako graficy. W zasadzie zacz掖em nagrywa muzyk, kiedy studiowa貫m w szkole plastycznej w Nowym Jorku, a obecnie jestem dyrektorem artystycznym w jednej z agencji reklamowych. Tak wiec sam zajmuje si ok豉dkami, tak samo jak tworzeniem muzyki.

Brian: S逝chaj帷 twojej muzyki przychodzi mi na my郵 skojarzenie ze Skrew ale z lepszymi wokalami. Co spowodowa這, ze wybra貫 w豉郾ie styl industrial metal jako wyraz dla swojej tw鏎czo軼i?
Zawsze uwielbia貫m agresywne, gitarowe jazdy wykonane w taki spos鏏, ze brzmia造 jakby by造 wykonane przez maszyn, bez ca貫go tego pitu-pitu i dra積i帷ego rz瘼olenia. Zawsze tak w豉郾ie gra貫m na gitarze, a ju szczeg鏊nie w czasach grania z Porcupine Defense, kiedy musia貫m wykrzesa z niej maksimum ognia na potrzeby koncert闚, utrzymuj帷 wszystko w ryzach i brutalnej powtarzalno軼i. My郵, ze ukszta速owa貫m cz窷 brzmienia Hazmat polegaj帷 na wyniesionej stamt康, ale p騧niej, kiedy zasz豉 potrzeba, nauczy貫m si programowa i po陰czy貫m oba te aspekty w ca這嗆.

NINa: Czy s jakie zespo造, kt鏎e uwa瘸sz za konkurencyjne dla Hazmat?
Nie sadze, raczej staram si my郵e, ze w tym pokoju jest miejsce dla ka盥ego, aby robi to, co chce i znalaz sobie odpowiednich fan闚.
Brian: Ostatnio zrobi貫 remix dla fenomenalnej grupy Symbiotic, pochodz帷ej z rejonu Jersey. Czy s jakie inne projekty, w kt鏎ych bra貫 udzia w豉郾ie w taki spos鏏?
Jest album, kt鏎y w豉郾ie sko鎍zy貫m nagrywa dla zespo逝 Earthworm, wydawany jest przez Primordial Music. To taki bardziej dark breakbeatowy projekt, kt鏎y zrobi貫m z Mike'm Varianem, a kt鏎y gra tam na b瑿nach. Tak瞠 muzycy Symbiotic pracuj nad nowymi projektami, miedzy innymi nad Azrael Trigger. Gus z Symbiotica wykonuje tam partie wokalne, a kilka innych os鏏, w陰cznie ze mn pracuje nad programowaniem.

NINa: Czy wydawanie p造t CD ma jeszcze sens?
Dla wielu nieznanych zespo堯w nie ma finansowego sensu, wi璚ej zespo堯w zarobi這by pieni康ze sprzedaj帷 T-shirty albo inne produkty na koncertach i je郵i w gr wchodz tylko pieni康ze, to znam o wiele lepsze sposoby na ich zarabianie. Celem jest znalezienie s逝chaczy. Sprzedawanie p造t nie ma teraz sensu dla Hazmat dlatego tez album b璠zie dost瘼ny do 軼i庵ni璚ia ze strony Primordial Music za free.

NINa: Je郵i mia豚y wybra jaki spos鏏 na promowanie i wydawanie twojej muzyki, to co by to mog這 by?
Chcia豚ym mie ca造 pok鎩 ludzi, kt鏎zy wszystko to robi za mnie! Szczerze m闚i帷, cala ta sprawa z promowaniem i wydawaniem, jest czym, w czym niech皻nie bior udzia. Zajmowa貫m si tym wcze郾iej i w tym momencie za bardzo przypomina mi to zwyk造 biznes i nie jest to spos鏏, w jaki mam ochot wydatkowa swoja energie.

Brian: Co twoim zdaniem powoduje, ze jeden zesp馧 wzbudza zainteresowanie, a inny jest po prostu nudny?
Uwielbiam ogl康a Skinny Puppy albo Gwar, czy inna kapele z ciekawym, prawie teatralnym wizerunkiem scenicznym. Nawet je郵i jest to przerysowane, to zawsze fajniej jest ogl康a naprawd dobrze pomy郵ana otoczk wizualna id帷 w parze z muzyka.

NINa: Jaki czynnik popchn掖by ci do zako鎍zenia pracy nad Hazmatem?
Podejrzewam, ze je郵i kiedykolwiek z豉pi si na tym, ze traktuje go zbyt powa積ie, to si zastrzel.

Hazmat na Myspace | Primordial Music


Fotografie ©2006 Rob Carte. Projekt ok豉dki ©2006 Primordial Music
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiad闚
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi捫ek
Archiwum artyku堯w
Archiwum news闚
Archiwum podcast闚
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifest闚 industrialnych
O FABRYCE
Sk豉d Fabryki
Kontakt
POZOSTAΒ
Linki
Zaktualizowane artyku造
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku造
Legalne mp3
Linki
Follow us: SoundCloud | Tumblr | Blogger | Google+ Magazine | Google+ Reviews | Google+ Heatwave

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

1,353,882 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2016 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.