O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku造 > MICROWAVED > Microwaved (2006)
Microwaved (2006)
[NINa and Brian Backlash, wywiad e-mail, 13.02.2006 r.]


Brian: Microwaved powsta w ma造m mie軼ie Cedar Falls w stanie Iowa. Jak pracowa這 ci si w tak wyizolowanym 鈔odowisku? Czy uwa瘸sz ze w Iowa ludzie mogli si zainteresowa taka muzyka?
Gabriel Wilkinson: To, ze tam dorasta貫m nie oznacza, ze popad貫m w stan rutyny. Pr鏏owa貫m uprawia sporty, ale jako mi nie pasowa造. Zawsze poci庵a mnie film, muzyka i sztuki teatralne, wiec my郵, ze zainteresowa貫m si tworzeniem muzyki poprzez odkrycie. My郵, ze pierwszym utworem, kt鏎y zainspirowa mnie aby tworzy muzyk, by Revolution 9 Beatles闚 z Bia貫go albumu. Wtedy go nie rozumia貫m, ale czu貫m ze jest inny i dlatego zwr鏂i moja uwag w tamtym czasie. Izolacja wynikaj帷 z miejsca mojego zamieszkania tak瞠 prowadzi do pracowania g堯wnie z urz康zeniami elektronicznymi. Takie niedopasowanie spowodowa這, ze ci篹ko by這 mi nauczy si jak wsp馧pracowa z innymi ludzmi. Dorasta貫m polegaj帷 wy陰cznie na sobie. Przez wi瘯szo嗆 czasu czuje si samotny, wiec znajduje to odzwierciedlenie w muzyce. Nie, nie uwa瘸m, 瞠by Iowa by豉 miejscem ch這nnym dla takiej muzyki. Tworze w tym gatunku muzycznym od wielu lat. W latach 90tych pomy郵a貫m, ze taka muzyka jaka sam tworze wreszcie jest na topie. W zasadzie chyba tylko Nine Inch Nails i Stabbing Westward uda這 si osi庵n望 komercyjny sukces. Zawsze uwa瘸貫m, ze zawsze by貫m do przodu w stosunku do sceny muzycznej w Iowa. Ludzie zaczynaj troch 豉pa taka muzyk ale nie a w takim stopniu, 瞠bym m鏬 na tym zarobi i sta si rozpoznawalny.


Brian: By czas kiedy gra貫 na koncertach z zespo貫m Smakdab, ale mimo to za這篡貫 solowy projekt. Jakie sa korzy軼i z dawania koncertow i komponowania w pojedynk?
M闚i帷 szczerze, korzy嗆 jest taka, ze nie musisz nikogo s逝cha, nie ma dramatyzowania podczas grania, wyboru utwor闚 i tego, jak chcesz si zaprezentowa publiczno軼i. Podczas komponowania musisz motywowa wy陰cznie samego siebie. Nie ma wok馧 ciebie 瘸dnej osoby z chorym ego, kt鏎e ci m闚i 'To jest nie fajne', sam decydujesz o tym, co jest fajne a co nie. To tak瞠 cz窷 tego, jak si czujesz. Kiedy komponuje utw鏎 to jestem czym zainspirowany - muzycznie, wizualnie, emocjonalnie, jakkolwiek. Kiedy nagrywam muzyk z zespo貫m, musze ich przekonywa i wyja郾ia im pewne rzeczy aby odczuli to samo co ja, kiedy pisa貫m dany utw鏎. Pracuj帷 samemu mog wy陰cznie skoncentrowa si na przelewaniu uczu lub wspomnie w pisanie utwor闚. My郵, ze to jest bardzo liberalne podej軼ie. Oczywi軼ie czasami mo瞠 ci to ogranicza. Technicznie nie jestem najlepszy, zw豉szcza je郵i chodzi o gr na gitarze i czasami moje pomys造 zawieraj si w technicznych sprawach, co bywa frustruj帷e. Ale uwa瘸m, ze takie do鈍iadczenie si op豉ca i jest z nim o wiele mniej problem闚.

Brian: Utw鏎'I Ran Through a Flock of Seagulls' jest 郵icznym, jednak瞠 dosy mrocznym instrumentalnym kawa趾iem. Kiedy wykonujesz go na 篡wo albo go s逝chasz to jakie my郵i przychodz ci do g這wy?
Jeszcze nie gra貫m go na 篡wo. Jest ci庵le dopracowywany. Mam nadzieje znalez w豉軼iw wokalistk, kt鏎ej glos doda utworowi to brzmienie, o kt鏎e mi chodzi. Kiedy pisa貫m ten utw鏎 by貫m zainspirowany partia pianina w utworze'Closer' Nine Inch Nails. Wiem, ze ta p造ta jest dosy stara ale ostatnio naby貫m iPoda i zacz掖em s逝cha na nim starszej muzyki. Bardzo mnie zaispirowala partia pianina w tym utworze. Chcia貫m tak瞠 nagra partie gitar, kt鏎e nie brzmia造by'metalowo' i dlatego tak a nie inaczej brzmi gitary w tym utworze. Po przes逝chaniu o w ca這軼i doszed貫m do wniosku, ze cos takiego m鏬豚y nagra Robert Smith z The Cure. My郵, ze ten utw鏎 posiada ca趾iem nowo falowe brzmienie, typowe dla lat 80-tych. Dzi瘯uj ci za mile s這wa o tym utworze, on jest ci庵le rozwijany i ca造 czas poszukuje 瞠雟kiego wokalu aby nada utworowi finalny kszta速. Nie wiem co sobie wyobra瘸m s造sz帷 ten utw鏎. Mo瞠 to 鄉ieszne, ale maj帷 na uwadze, ze podczas jego tworzenia by貫m zainspirowany latami 80-tymi, to widz w my郵ach obrazki zespo堯w A Flock of Seagulls i Tones on Tail.


Brian: Jako ze masz wstr皻 do koncertowania i tego typu promocyjnych zachowa, wygl康a na to, ze chcesz aby Microwaved pozosta projektem mniejszego kalibru. W jaki spos鏏 promujesz si na rynku muzycznym?

Obawiam si, ze koncertowanie po陰czone z podr騜owaniem jest z貫m koniecznym i na prawd odczuwam do tego niech耩, jednak瞠 gdybym mia kontrakt z w豉軼iw wytw鏎nia to pojecha豚ym na tournee. Microwaved w chwili obecnej faktycznie jest projektem mniejszego kalibru, jest moja muzyczna pasja i ca造 czas staram si go promowa i tak, 瞠by ludzie o nim widzieli. Tkwi w tym biznesie od tak dawna, ze wiem jak dzia豉 marketing, spraw zwi您ane z aran穎waniem koncert闚 i akcjami promocyjnymi, tak wiec mam pojecie jak si za to zabra. W zasadzie. Chcia豚ym wej嗆 jednak jeszcze g喚biej w rynek i tam w豉郾ie ludzie tacy jak wy zjawiaj si by pom鏂 mi to, co robi i podtrzyma zainteresowanie fan闚. Zawsze szukam ludzi ch皻nych do wsp馧pracy i remiksowania. W tamtym roku zremiksowalem utw鏎 dla Circus of Dead Squirrels, kt鏎y znalaz si na ich debiutanckim CD'Outdoor Recess'. Aktualnie pracuje nad remiksem dla Out Out, ale nie ma jeszcze konkretnej daty wydania tego materia逝. W bardzo niedalekiej przysz這軼i mam tak瞠 zamiar podj望 si zrobienia remiksu dla Project .44, kt鏎y b璠zie wydany przez Invisible tego lata. Hate Dept., Razed in Black i Bile to pozostali wykonawcy, kt鏎ych muzyka znajdzie si na tym wydawnictwie. Pracuje tez nad hip hopowym kawa趾iem z moim starym znajomym Chuckiem T. Robi pe軟y utw鏎 a on zrobi wokale kiedy przyjedzie do Kalifornii. Ponadto robi remiks na potrzeby hip hopowego utworu mojego przyjaciela przy wsp馧pracy z A+9 records w Kalifornii. B璠 robi tez remiks dla zespo逝 Psyche. My郵, ze robienie remiksow dla innych jest wspania造m sposobem na rozprzestrzenienie swojego nazwiska i spowodowanie, ze ludzie zwr鏂 uwag na twoja prace. Oczywi軼ie szukam tez os鏏, kt鏎ym m鏬豚ym zremiksowac muzyk, tak wiec ka盥y mo瞠 do mnie napisa emaila i pomy郵imy nad wsp馧prac i remiksami.


Brian: Od ponad 10 lat jeste cz窷ci sceny industrialnej, gra貫 z takimi zespo豉mi jak Sister Machine Gun czy tez System of a Down. Mog sobie wyobrazi, ze przez ten czas zdarzy貫 zgromadzi spory zestaw urz康ze do studia nagraniowego. Czego u篡wasz w swoim studiu? Koncentrujesz si na korzystaniu ze starszych i sprawdzonych narz璠zi czy raczej wolisz wprowadza nowe rozwi您ania w technice obr鏏ki dzwi瘯u?
Lubi swoje studio. Lubi swoje narz璠zia. To wszystko jest bardzo drogie wiec nie mam jakiego wyczesanego zestawu. Z tego sk豉da si moje studio nagraniowe: Roland XP-50 Music Workstation - m霩g studia. Wszystko na nim programuje. Jest stary, u篡wa dyskietek 3,5 calowych ale kocham ta maszyn i uwielbiam dzwi瘯 jaki generuje. Nie u篡wam komputera do grania na 篡wo, dlatego to urz康zenie pe軟i g堯wn role. Wszystko da si zagra bez u篡cia komputer闚. Akai S-20 Digital Sampler - starszy sampler, zaprzestano ju jego produkcji. Zacz掖em go u篡wa kiedy wsp馧pracowa貫m z zespo貫m Smakdub i od razu go pokocha貫m. Nowe samplery nie sa tak przyjazne jak ten. Uwielbiam go. Cool Edit Pro 2.0 - u篡wam go do nagrywania na komputerze. Komputer firmy Dell. Gibson Special II Guitar - tania gitara ale daje efekty, jakich oczekuje. Zoom 505 Guitar Effects Processor i Ibanez Power Lead Guitar Distortion Pedal - my郵, ze nazwy m闚i same za siebie i nie trzeba tu nic t逝maczy. Ibanez Bass - po篡czy貫m go kiedy od znajomego. Deck - oryginalny sampler, po prostu spytaj o to Petera Christophersona. Reason 2.5 - zrobi貫m na nim troch muzyki. M鎩 przyjaciel, Aaron Zilch (by造 muzyk American Head Charge - Grade 8) zwr鏂i moja uwag na ten program, ale po prostu nie podoba mi to mi瘯kie syntezatorowe brzmienie tak bardzo jak to, kt鏎e wytwarza m鎩 XP-50. Fruity Loops - z pomoc tego programu zrobi貫m kilka utwor闚. Ludzie od razu rozpoznaj, ze dany utw鏎 zosta zrobiony w tym programie, wiec nie u篡wam go zbyt cz瘰to. Internet - narz璠zie, kt鏎e pozwala mi znalez noisowe sample i przemowy Busha. Niewiarygodne jak przemowy jednego cz這wieka mog by tak cz瘰to u篡wane jako sample. MG10/2 Stereo Mixer - u篡wam go do miksowania na podczas koncertowa, a tak瞠 w studiu.


Brian: W twoich utworach s造cha nieco teatralne brzmienia, takie, jakie mo積a by wykorzysta w nowych horrorach. Czy inspiruje ci film, czy szukasz natchnienia gdzie indziej?
Po pierwsze mam dyplom ze szko造 aktorskiej. Przez ca造 college studiowa貫m aktorstwo. Kocham teatr, ale jest on dla mnie nie do嗆 niebezpieczny. Horrory oddzialywuja na mnie bezpo鈔ednio. Uwielbiam je i wszystko co si z nimi wi捫e. Uwielbiam ta muzyk i te wszystkie okrucie雟twa. Kocham horrory. Mam nadzieje, ze pewnego dnia nagram 軼ie磬 dzwi瘯ow do takiego filmu. Moja 穎na ci庵le mi powtarza, ze moja muzyka brzmi jakby wyj皻a z horroru, wiec uwa瘸m ze twoje spostrze瞠nie jest bardzo na miejscu. My郵, ze to chyba wystarczy za odpowiedz!


Brian: Obecnie pracujesz nad pe軟ym albumem Microwaved i masz zamiar robi remiksy dla Haujobba i Charlesa Levi'ego. Masz w planach nakr璚enie klipu. Czy wymy郵i貫 ju tytu dla tej p造ty i kiedy mo瞠my si jej spodziewa?
Rozmawia貫m z Danielem z Haujobba i chce dla mnie zrobi remiks. Musze jeszcze dopracowa par szczeg馧闚. Charles Levi tak瞠 zgodzi si na remiks ale to tez wymaga dopracowania detali. Podobnie Chris Harris z Project .44 tez zamierza nagra dla mnie remiks, ale tez musze ustali szczeg馧y. W kwestiach remiksow jest bardzo du穎 szczeg馧闚, kt鏎e powinno si bra pod uwag.
Ci庵貫 pracuje nad klipem. Na jesieni zrobi貫m casting ale nie znalaz貫m odpowiedniej osoby. Tak wiec czekam a si sko鎍zy zima i ponownie og這sz casting.
Nadal wymy郵am nazw dla p造ty. Roboczo nazwa貫m ja Freshly Prepared, ale p霩niej stwierdzi貫m, ze to jednak g逝pia nazwa i b璠 cos znowu wymy郵a. Na p造cie zagra go軼innie wielu artyst闚 wiec mo瞠 up造n望 troch czasu zanim b璠zie gotowa. My郵 ze jest ju gotowa, poza kwestia nagraniowa, poniewa b璠 mia go軼innie na wokalach Marka Alana Millera z Out Out, Tylera Crew z Graven Image, Aarona Edwardsa z Wish i par innych niespodzianek, kt鏎e na razie zachowam w tajemnicy. Na wiosn chce wyda EPke zatytu這wana "3 Songs About Love and Hate". Tytu p造ty ma w pewnym procencie nawi您ywa do albumu Godflesha, a poza tym sama nazwa Microwaved wi捫e si z nagraniem Pitchshiftera. Obecnie pracuje nad ok豉dk, wiec ka盥y kto b璠zie chcia dosta ta p造t, mo瞠 otrzyma ja za darmo pisz帷 odpowiedni email na adres: skinnykittyprod0@lycos.com.


NINa: Zacz掖e wsp馧prac z Markiem A. Millerem z Out Out. Jak wam idzie?
Jak dot康 nie dotarli鄉y jeszcze do sedna sprawy. Robi remiks dla Marka a on zrobi dla mnie wokale, na jednym z nowych utwor闚. Obecnie ustalam, kt鏎y to ma by utw鏎. Mieli鄉y rozpocz望 prace w lutym ale sadze, ze przeci庵nie si to do marca. Mark jest wspania造m muzykiem, kt鏎y d逝go by dla mnie inspiracja. Kiedy by貫m na studiach, pisa貫m dla magazynu muzycznego i Mark by jedna z os鏏, z kt鏎a przeprowadzi貫m wywiad. Da貫m mu kopie'Left Hand Shake' Skinny Puppy, ale potem kontakt nam si urwa, a do 2005 r., kiedy nasze 軼ie磬i znowu si zesz造. Kilka lat temu Mark dal mi du穎 dobrych rad i nadal je sobie wysoko cenie. Ka盥y powinien kupi jego najnowsza p造t.


NINa: Czy powinno si kategoryzowa muzyk?
To trudne pytanie. My郵, ze jako ludzkie zwierz皻a musimy nazywa rzeczy aby wrzuci je w okre郵one kategorie i przez to lepiej je rozumie. Lubi kategoryzowa muzyk. Chcia豚ym tylko, 瞠by te gatunki nie by造 takie szczeg馧owe. Chcia豚ym, 瞠by by造 jeszcze wytwornie pokroju Wax Trax, Fifth Column i Re-Constriction. Kiedy widzia豉 na p造cie metk kt鏎ej z tych wytworni, od razu wiedzia豉 czego si mo瞠sz spodziewa. Teraz ju tak nie ma. Musisz mie wiedze 瞠by wiedzie czego szuka. Nie mam poj璚ia dlaczego tak wiele'industrialnych' zespo堯w tak nie鄉ia這 podpisuje si pod ta nazwa. Al. Jourgensen jest z tego znany. Pami皻am fragment wywiadu z magazynu Alternative Press z wczesnych lat 90-tych. Powiedzia wtedy cos w rodzaju 'Einsturzende Neubauten jest zespo貫m industrialnym a nie Ministry. Je瞠li u篡wanie sekwencerow powoduje, ze grasz muzyk industrialna, to ZZ Top tez gra industrial. Nigdy nie mog貫m zrozumie dlaczego Al. Nie chcia by wk豉dany do szufladki z napisem'industrial'. Taka etykietka pozwala ludziom rozpozna co ewentualnie mo瞠sz grac zanim tego przes逝chaj. Kupi貫m du穎 p造t sugeruj帷 si nazwami gatunk闚. Oczywi軼ie to mo瞠 tez ogranicza. Bardzo trudne pytanie.

NINa: W twojej biografii mo瞠my przeczyta, ze pracowa貫 z wieloma muzykami. Jacy oni sa prywatnie? Przypominasz sobie mo瞠 jak捷 sytuacje zwi您an z taka wsp馧prac, kt鏎a mocniej utkwi豉 ci w g這wie?
Wszyscy, z kt鏎ymi mia貫m okazje pracowa byli bardzo fajnymi ludzmi. Gra貫m z naprawd dobrymi zespo豉mi i wspania造mi muzykami i ka盥y z nich by na sw鎩 spos鏏 wyj徠kowy, od ka盥ego mog貫m si czego nauczy. Na tym etapie na jakim si znajduje, bycie z kim na stopie zawodowej albo na prywatnej wygl康a tak samo. Ch這paki i . kr捫 od klubu do klubu a w studiu tez sa tymi samymi ludzmi. Jedno z moich wspomnien wiaze si z poznaniem Chrisa Connelly'ego. Chris mnie bardzo inspiruje muzycznie i kiedy przysz這 mi sp璠zi z nim ca造 dzie w autobusie, w kt鏎ym podr騜owali鄉y podczas tournee poczu貫m, ze to jeden z tych moment闚, kt鏎e zmieniaj twoje 篡cie. By bardzo skromny, otwarty i ca趾owicie szczery. My郵 ze jest jednym z najwspanialszych muzykowi, jakich kiedykolwiek mia貫m okazje pozna. Charles Levi i Jared z Chemlaba ocalili kiedy karki mnie i Martinowi Atkinsowi przed klubem w Minneapolis, ale to ju opowie嗆 na inny dzien. Wszyscy z kt鏎ymi pracowa貫m byli wspaniali. Nie mam 瘸dnych spro郾ych historyjek na ten temat.


NINa: Czy nadesz造 ju czasy, ze ci kt鏎zy byli przeciwko ingerencji komputer闚 w muzyk, musza si pogodzi z ich dominacja na rynku muzycznym?
My郵, ze komputery sta造 si wa積 cz窷ci krajobrazu na scenie muzycznej. Zgin瘭iby鄉y z braku komputer闚. Nagrywa貫m w technice analogowej i cyfrowej i obie maja swoje plusy i minusy. Przez wiele lat m闚i這 si o pewnego rodzaju ciep造m brzmieniu, kt鏎e mo積a uzyska z pomoc analogowych urz康ze, ale to samo brzmienie mo瞠sz wygenerowa przy u篡ciu komputera. Kim jestem, 瞠by sprzecza si z Stevem Albinim? Technika cyfrowego zapisu danych jest po prostu naj豉twiejszym i najwydajniejszym sposobem na dotarcie mojej muzyki do ludzkich uszu.


NINa: Czy jestes w stanie przewidzie nadchodz帷e trendy w muzyce?
Trendy.. to jest trudne do przewidzenia. W tym momencie American Heavy Metal jest czym nowym. Zespo造 takie jak Lamb of God, Killswitch Engage, God Forbid maja teraz du瞠 znaczenie w muzyce. Zespo造, kt鏎e inspiruj si europejskim metalem tez maja przysz這嗆 ale nie sadze, 瞠by a taka, aby wyznacza trendy w muzyce. Wiele zespo堯w znowu u篡wa syntezator闚 i samplerow i mo積a to us造sze w popularnej muzyce rockowej prezentowanej w wielu stacjach radiowych. My郵 ze trend zwi您any z powrotem do lat 80-tych ju si sko鎍zy, ale mo瞠 nadejdzie moda na nowy industrial. Zobaczymy, mo瞠 tym razem b璠 m鏬 skasowa sw鎩 bilet i wskoczy do poci庵u, w kt鏎ym zarobi na 篡cie robi帷 to, co kocham i mo瞠 nawet dostane propozycje zrobienia muzyki do horroru. Pomimo tego m鎩 muzyczny gust nie pod捫a za moda, po prostu kocham muzyk, kt鏎a co we mnie porusza.

Skinny Kitty Productions | Microwaved at Myspace

Fotografie pochodz z archiwum Microwaved, wszelkie prawa zastrze穎ne.
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiad闚
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi捫ek
Archiwum artyku堯w
Archiwum news闚
Archiwum podcast闚
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifest闚 industrialnych
O FABRYCE
Sk豉d Fabryki
Kontakt
POZOSTAΒ
Linki
Zaktualizowane artyku造
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku造
Legalne mp3
Linki
Follow us: SoundCloud | Tumblr | Blogger | Google+ Magazine | Google+ Reviews | Google+ Heatwave

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

1,353,914 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2016 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.