O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku造 > SKATENIGS, THE > Skatenigs, The [recenzje]
Skatenigs, The [recenzje]
Stupid People Shouldn't Breed |Megaforce Records, 1992, +++ and a half|

1. Chemical Imbalance, 2. I Got It Made, 3. Stand Tall, 4. Shit Authority, 5. Horny For Evil, 6. Poundsauce, 7. Fight Da Suckas, 8. Loudspeaker, 9. Roadkill


The Skatenigs zawsze robili to, co im si podoba這 bez ogl康ania si na innych, na przesz這嗆 czy przysz這嗆. Proste utwory o anarchistycznym zaci璚iu, z inteligentnymi tekstami i idealnie dobranymi samplami z film闚 lub przem闚 polityk闚, a tak瞠 charakterystyczny g這s Phila Owena, to og鏊na wizyt闚ka tego teksa雟kiego zespo逝.

Liderem i wokalist w The Skatenigs by niezmiennie Phil "Phildo" Owen, muzyk takich formacji jak Snowblack, Choreboy, czy (najcz窷ciej) Revolting Cocks, a tak瞠 producent mi璠zy innymi pierwszej p造ty Skrew. Phildo ma sw鎩 wypracowany, lub mo瞠 raczej totalnie spontaniczny styl tworzenia muzyki i wykonywania jej na scenie.
The Skatenigs to tak瞠 trzej bardzo dobrzy gitarzy軼i (w zespole w r騜nych latach): Billy Jackson, Chris Chambers i Mat Mitchell (tak瞠 programowanie) oraz perkusi軼i Chip Fisher i Keith Daily. Pod koniec kariery zespo逝, pojawi豉 si w nim tak瞠 d逝goletnia znajoma grupy, Wendy Nelson (klawisze i sampling).
Grupa ta znana jest z 篡wio這wego przyj璚ia przez publiczno嗆, co jest jeszcze jednym potwierdzeniem jej charakterystycznego brzmienia 陰cz帷ego elementy styl闚 punk, rock, rap, metal, i w bardzo niewielkim stopniu, industrial.

Utw鏎 "Chemical Imbalance" ("brak r闚nowagi chemicznej" to w psychiatrii symptom rzekomo powoduj帷y zaburzenia psychiczne, g堯wnie depresje, szeroko krytykowany oraz wykorzystywany przez firmy farmaceutyczne) rozpoczyna debiutanck p造t The Skatenigs i zawiera teksty zmar貫j z przedawkowania heroiny, ameryka雟kiej poetki Lorri Jackson. Do historii przesz這 ju wykonanie tego utworu http://www.youtube.com/watch?v=1jDc228L7XE&feature=related z Philem ubranym w granatow sukienk, i basist Lance Von Mouldera wyst瘼uj帷ego w samych slipach.

Kolejny utw鏎 "I Got It Made" rozpoznawany jest po charakterystycznych i bardzo ekspresyjnych pokrzykiwaniach Phila. Jego g這s brzmi jak g這s twardziela, a tak瞠 prawdziwego, rockowego wokalisty, chocia Phil zazwyczaj nie 酥iewa w og鏊nym znaczeniu tego s這wa, ale "rapuje" teksty. "Stand Tall" rozpoczyna si dosy lekkim riffem gitary spotykanym w rocku progresywnym, ale ko鎍zy si ci篹ko w stylu muzyki takich grup jak Godflesh czy Skrew, natomiast "Shit Authority" pachnie anarchi i zadziorno軼i, co zaakcentowane zosta這 nie tylko w tekstach utworu, ale szczeg鏊nie w ko鎍owej fazie utworu, podczas fuzji perkusji i gitar tak typowej dla muzyki punk.

Nie za bardzo podoba mi si "Horny For Evil" ze wzgl璠u na d逝gie i nudne intro oraz dosy poci皻 struktur, chocia w momencie wej軼ia refrenu zrobi這 si zdecydowanie ciekawiej, i tu tak瞠 punkowy duch wy這ni si z pracy sekcji rytmicznej i gitarzyst闚. "Poundsauce" ma w sobie bardzo du穎 z muzyki Ministry i Revolting Cocks, i nic w tym dziwnego, bo zesp馧 tak瞠 pochodzi z Teksasu, a producentem tej p造ty by nie kto inny, jak sam Al Jourgensen.
"Fight Da Suckas" to jeden z bardziej lubianych utwor闚 w wersji koncertowej, dzi瘯i 豉twemu do zapami皻ania refrenowi i rytmice, kt鏎a wr璚z narzuca grupowe wykonanie i... pogowanie.

Sztandarowy utw鏎 The Skatenigs, z zar闚no metalowym jak i funkowym klimatem to jednak "Loudspeaker", wydany tak瞠 na osobnym singlu. Po parunastu sekundach robi si niestety nudny, bo poza tekstami, nie oferuje tak naprawd nic wi璚ej, niewiele zmienia si na przestrzeni ponad pi璚iu minut trwania utworu, chocia pod koniec pojawia si 豉dna, gitarowa sol闚ka.

No i na koniec "Roadkill", z funkowym basem, chocia mo瞠 si kojarzy tak瞠 z gitarow muzyk coldwave spod znaku starych p造t Ministry czy Dessau. Nie jest jednak瞠 jakim oderwaniem od nu膨cego "Loudspeaker".

Album ten by wydany przez trzy wytw鏎nie, co ciekawe w tym samym, 1992 roku, tzn. przez ameryka雟ki Megaforce Records, brytyjski Alternative Tentacles i niemiecki Steamhammer. Producentem p造ty jest Al Jourgensen, a in篡nierami d德i瘯u - Keith "Fluffy" Auerbach oraz Jeff "Critter" Newell.

Ze wzgl璠u na stylistyczn r騜norodno嗆 jest to doskona豉 pozycja p造towa dla wszystkich fan闚 alternatywnego, gitarowego grania, a tak瞠 dla fan闚 tw鏎czo軼i Phildo Owena i anarchistycznej muzyki z Teksasu. (NINa)

What a Mangled Web We Leave |Red Light Records, 1994, +++|

1. Passion For Destruction, 2. Regret, 3. Texas Tattoo, 4. Family Values, 5. Parasites, 6. Sign The Dotted Line, 7. Hoosegow, 8. Mt. Carmel Cookout, 9. Ranch Apocalypse, 1. Rip Off


Druga, i jak na razie ostatnia p造ta The Skatenigs si璕a g喚biej w muzyk metalow i hardcore, w przeciwie雟twie do pierwszej, "Stupid People Shouldn't Breed", wype軟ionej brzmieniem funk, rap i metal. Album zosta wydany przez dwie wytw鏎nie – Red Light Records, kt鏎ej nazwa nie wiele mi w tym momencie m闚i, i Bulletproof (sublabel Music For Nations, kupiony w 2004 r. przez Sony BMG, a maj帷y na koncie wydawnictwa takich grup jak Tool, Neurosis, Paradise Lost, Poison, Metallica, Exodus, Megadeth, czy Candlemass i najostrzejsz p造t Die Krupps "Odyssey of the Mind").

Na "What a Mangled Web We Leave" znajduje si wi璚ej gitarowych sol闚ek i ci篹kich klimat闚 w stylu np. Ministry, chocia nie ma jakiej drastycznej zmiany w stosunku do p造ty The Skatenigs z 1992 r.

O ile producentem tej pierwszej by Al Jourgensen, o tyle tutaj w kwestii produkcji albumu znowu mamy do czynienia ze znanymi nazwiskami – pierwszy z nich to Tom Baker ([f.e.v.e.r.], Rabbit Junk, NIN, Scum Of The Earth, The Birthday Massacre, DKay.com, Real Life, Beastie Boys, Ministry, Revolting Cocks itd.), a drugi to Mat Mitchell (Puscifer, Armageddon Dildos, Flowering Blight - projekt Paula Barkera z Ministry itd.) In篡nierem d德i瘯u pozosta Keith “Fluffy" Auerbach.
Jak wi璚 wida, pewne zespo造 maj swoich ulubionych producent闚, dzi瘯i kt鏎ym mog uzyska po膨dane brzmienie, a tak瞠 zainteresowanie s逝chaczy pod捫aj帷ych dokonaniami tych瞠 producent闚, a nie tylko samych zespo堯w.

Z ca貫j p造ty na pewno wyr騜nia si "Texas Tattoo", za dynamik, ciekaw struktur i mo瞠 niekoniecznie tre嗆 ;) "Parasites" to taka mieszanka RevCo i Ministry, bardzo ci篹ki i pot篹ny utw鏎 w hard rockowym klimacie.
Kto ju raz s造sza utwory The Skatenigs, na pewno skojarzy "Family Values" z tylko i wy陰cznie tym zespo貫m. "Regret" - 酥iewaj na g這s w t逝mie, je郵i jeste jednym z osobnik闚 zbuntowanych. Dobre teksty z punkowo-rockowym wyd德i瘯iem.
"Sign The Dotted Line" zawiera teksty lepsze ni muzyk; riff gitarowy po陰czony z psychodeliczno-hard rockowym t貫m to jedyne, co wpad這 mi w ucho. Natomiast "Hoosegrow", w bardzo teksa雟kim stylu, ze swoim wyodr瑿nionym snobizmem i si陰 ra瞠nia. Piosenka dla naje寮嬈闚 ;)

"Mt. Carmel Cookout" to kr鏒ki utw鏎 instrumentalny z jak捷 sugerowan opowie軼i, wyra穎n przez sample i d德i瘯i raz wojskowego helikoptera, a raz p豉cz帷ego dziecka. G鏎a Karmelowa, to miejsce 鈍i皻e dla chrze軼ijan, gdzie niejaki Elijah mia rzekomo grot na szczycie g鏎y i konfrontowa si z wyznawcami Baala w kwestiach, czyje b鏀two sprawowa這 oryginalnie kontrol nad kr鏊estwem Izraela. "Cookout" to jednak瞠 angielskie okre郵enie grillowania u篡wane przez niekt鏎ych na po逝dniu USA, zamiast "barbecue" - "BBQ". Czy jest w tym jaki sens?

“Ranch Apocalypse" ma jakie ci篹kie dodatki gitar zmieszane z prostymi b瑿nami i g這sem Phildo, krytykuj帷ym kolejne sprawy zwi您ane z Teksasem. Co ciekawe, w utworze pojawia si wers: "You know this is the same F.B.I. that bombed the World Trade Centre." Przypominam, 瞠 p造ta zosta豉 nagrana i wydana w 1994 r.
No i na koniec 鄉ieszny "Rip Off" z, prawdopodobnie kresk闚kowymi lub komediowymi samplami, wokalami jak w utworach Skrew i gitarowymi sol闚kami.

The Skatenigs to niew徠pliwie zesp馧, kt鏎y ustanowi swoje miejsce w historii muzyki rockowej, mo瞠 mniej industrialno-metalowej z racji naprawd minimalnie zastosowanych komputer闚 i sampli, ale na pewno obie ich p造ty sa warte przes逝chania. (NINa)


www.myspace.com/muthfukinsk8nigs | http://www.skatenigs.com | http://www.discogs.com/artist/Skatenigs
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiad闚
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi捫ek
Archiwum artyku堯w
Archiwum news闚
Archiwum podcast闚
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifest闚 industrialnych
O FABRYCE
Sk豉d Fabryki
Kontakt
POZOSTAΒ
Linki
Zaktualizowane artyku造
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku造
Legalne mp3
Linki
Follow us: SoundCloud | Tumblr | Blogger | Google+ Magazine | Google+ Reviews | Google+ Heatwave

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

1,350,012 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2016 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.