O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku造 > OBSZON GESCHOPF > Obsz霵 Gesch鞿f [recenzje]
Obsz霵 Gesch鞿f [recenzje]
Symphony of Decay |Twilight, 2010|

01. The Boogeyman, 02. Night Stalker, 03. Carnage In The Streets of L.A., 04. Zodiac, 05. Secret Graveyard In The Garden, 06. House of Wstefeld, 07. The Cauldron of The Human Flesh, 08. Overkill 666, 09. 33 Knife Thrust For A Satanic Crime, 10. My Mother Is A Whore, 11. The Devil Inside, 12. How To Become A Killer With A Granny Dress, 13. Bloody Ice Scream, 14. Symphony of Decay, 15. The Boogeyman Remix (From Skrew), 16. Carnage Remix (From Mushroomhead / Ventana)


Wygl康a na to, 瞠 nie muzyka November17, a najnowsza produkcja Francuz闚 z Obsz霵 Gesch鞿f jest najci篹sz, opisywan w recenzjach magazynu Fabryka. Remzi Kalecci i muzycy zespo逝 poszli ju na ca這嗆 (przynajmniej w por闚naniu z poprzednimi wydawnictwami) i zmiksowali to, co najlepsze w black metalu i metalu industrialnym, a co da這 w efekcie dosy ekstremalne brzmienie.

Na p造cie znajduje si szesna軼ie utwor闚, z czego dwa stanowi remiksy. Album rozpoczyna si akustycznym riffem gitary w utworze The Boogeyman, a wokale Remzi'ego przeobra瘸j si jak gdyby z mamrotania starego dziada we wrzaski demona. Utw鏎 oparty jest w zasadzie na wokalach, powtarzaj帷ym si riffie gitary i perkusji lub automacie perkusyjnym.

Night Stalker brzmi jak jeden z tych black metalowych produkcji, gdzie ci篹ko rozpozna o czym 酥iewa wokalista, ale fani takiej muzyki 鈍ietnie sobie z tym radz, jak i z rozszyfrowaniem graficznych logotyp闚 kapel, ukrytych w cierniach i zawijasach. Utw鏎 charakteryzuje si wyr闚nanym tempem, ostrymi riffami gitar, jednak瞠 t這 pozostaje puste i bardzo brakuje mi tutaj basu.

Po utrzymanym tak瞠 w tym samym klimacie Carnage In The Streets of L.A. przenosimy si do bardziej elektronicznego i ch這dnego Zodiac, nie pozbawionego jednak metalowego wyd德i瘯u, g堯wnie dzi瘯i wokalom i gitarom. To jeden z najciekawszych utwor闚 na p造cie. Z kolei kr鏒ka suita Secret Graveyard In The Garden przynosi klimaty czarno-bia造ch horror闚 z lat 30-tych i obrazuje chyba wydobywanie zw這k z przydomowego cmentarzyku.

ζtwo zapami皻uje si motyw przewodni utworu House of Wstefeld, czyli te trip-hopowe sample, bardzo kontrastuj帷e z pozosta陰 zawarto軼i, a kt鏎a ju z tak muzyk ma raczej ma這 wsp鏊nego, bo przebijaj przez ni ostre gitary i troch elektroniki oraz charcz帷y g這s wokalisty.
Natomiast mam wra瞠nie, 瞠 riffy gitar w The Cauldron of The Human Flesh s造sza貫m ju wcze郾iej w utworze innego zespo逝, ale nie mog sobie przypomnie u kogo, no chyba, 瞠 to jaki standard ;) OG doda do nich black metalowe klimaty i dynamiczne tempo w stylu nagra Skrew, przez co utw鏎 zapada w pami耩.

Podobnie kolejne utwory na li軼ie, jak Overkill 666, Knife Thrust For A Satanic Crime i Bloody Ice Scream utrzymane s w stylistyce black metalu, natomiast w My Mother Is A Whore i The Devil Inside pojawiaj si wyra幡e inspiracje metalem industrialnym z akcentem po這穎nym na tw鏎czo嗆 Ministry (sampling, gitary, og鏊ne aran瘸cje).
Je郵i chodzi o Symphony of Decay, to by to dobry wyb鏎 na utw鏎 tytu這wy, kt鏎y wyra幡ie wybija si z ca貫j p造ty. Dynamiczne tempo, kr鏒ko przyci皻e riffy gitar i filmowe sample buduj tutaj odpowiednio zaprojektowan kompozycj.

Mam nadziej, 瞠 ka盥y fan muzyki industrial metal wie kim jest Adam Grossman, bo jego zesp馧 Skrew jest cz瘰to stawiany na r闚ni z Ministry. Ale przyzwyczajeni do gitarowych riff闚 Adama (nie osiadaj帷ego jednak na mieli幡ie cover闚 i remiks闚, jak inni, wypaleni wykonawcy tego gatunku w ostatnich latach), mo瞠cie odnie嗆 dziwne wra瞠nie s逝chaj帷 tego remiksu. Ot騜 Adam zaprezentowa si w... drum'n'bass'owo-breakbeat'owym brzmieniu, czyli w graniu bli窺zym np. Acumen Nation. Du穎 w tym remiksie elektroniki, ale zachowany zosta motyw przewodni oryginalnego utworu.
Drugi remiks nale篡 do Richarda Thomas'a z zespo堯w Mushroomhead/Ventana i tu tak瞠 pojawiaj si breakcore'owe klimaty.

P造t Symphony of Decay mog poleci w pierwszej kolejno軼i fanom black metalu, kt鏎zy znudzeni powtarzaj帷ymi si w wi瘯szo軼i utwor闚 aran瘸cjami, szukaj czego 鈍ie窺zego bez zmiany swojej og鏊nej orientacji muzycznej. Nie s逝cham jednak瞠 takiej muzyki na co dzie, wi璚 z braku wiedzy nie okre郵 Obsz霵 Gesch鞿f prekursorem nowego podgatunku black metalu zorientowanego na sampling. Czas poka瞠. Album spodoba si tak瞠 fanom metalu industrialnego oraz... mizoginom ;) Kobiety wrzeszcz帷e o zmi這wanie to motyw przewodni tej p造ty, pocz患szy od ok豉dki, na kt鏎ej zombiaki w garniturach patrosz stadko teatralnych div z obci皻ymi r瘯ami i nogami, po sample wyssane ze starych film闚 grozy i zastosowane jako ozdobniki poszczeg鏊nych utwor闚. (NINa, 21/10/2010)

Erection Body Mutilated (Back From The Dead) |BLC, 2009|

CD 1: 1. My First Piece Of Meat, 2. Ogre Of Montana, 3. Erection Body Mutilated, 4. Bloodfeast, 5. Goresex, 6. Deranged, 7. The Sex Beast, 8. John Wayne Gacy, 9. I'm Freak, 10. The Love Butcher, 11. Urge To Kill, 12. Port Elizabeth Massacre

CD 2: 1. CODS My first piece of meat Bloody & Rare, 2. STERIL Coffin Shop (Mix by EvvilKing), 3. HEIMATAERDE Deranged Skapulier-Remix, 4. CYBER AXIS the love butcher remix, 5. JOACHIM WITT my first piece of meat, 6. VIGILANTE Erection Body Mutilated, 7. OUT OUT Sinister Bleeding (OpenYRMind Mix), 8. FGFC820 Goresex, 9. BOSCH I'm Freak, 10. IKONOKLAST the sex beast, 11. SCHATTENSCHLAG the beast within, 12. XENTRIFUGE ogre of montana, 13. INERTIA the love butcher meat final, 14. CYNERGY 67 port elizabeth massacre remix, 15. TEMPEST & THE DIASPORA Urge To Kill


Obsz霵 Gesch鞿f to zesp馧 francuski, kt鏎y jak do tej pory kojarzy豉m z utworami bazuj帷ymi bardziej na harshowej elektronice i elektro-EBM ni z brzmieniami gitarowymi.
Dwup造towy album przynosi w sumie dwadzie軼ia siedem utwor闚, z tego a pi皻na軼ie remiks闚, chocia na dobr spraw nie s to brzmienia industrialno-rockowe, ale bardziej zorientowane na ostre, beatowe electro.
Po這wa utwor闚 na pierwszym CD to beat zmieszany z riffami gitarowymi zbli穎nymi do stylistyki Ministry czy Skrew, a nawet temat闚 muzycznych z gry Quake 2 („John Wayne Gacy”, „I'm Freak, Urge to Kill”, „The Love Butcher”, „Bloodfeast”). Pojawiaj si tak瞠 nawi您ania do My Life With the Thrill Kill Kult (intro do „Erection Body Mutilated” i „Port Elizabeth Massacre”), ale pozosta貫 utwory utrzymane s w klimatach ostrego EBM z zaci璚iem na klubowe parkiety („Erection Body Mutilated”, „Goresex”, „Deranged”, i taneczny „The Sex Beast”).

Na CD oznaczonym nr 2 pojawia si ca造 zestaw bardzo znanych muzyk闚, kt鏎zy podj瘭i si zremiksowania nowych utwor闚 OG. Mamy tu mieszank artyst闚 kojarzonych z konkretnymi gatunkami muzycznymi jak electro, industrial czy EBM, ale tak瞠 dosy nowe nazwy jak Bosch, Cynergy 67 czy Tempest & The Diaspora, wydaj帷e materia muzyczny zorientowany mniej lub bardziej na gitary ni syntezatory.

Circus of Dead Squirrels (nota bene przechodz帷y od jakiego czasu spore metamorfozy i raz to obra穎ny ko鎍zy dzia豉lno嗆, aby po kr鏒kim czasie do niej powr鏂i) pojawi si z 豉two rozpoznawalnym brzmieniem w remiksie „My First Piece of Meat Bloody & Rare”.
Steril zaprezentowa si z mocno beatow wersj „Coffin Shop” i Cyber Axis z r闚nie dynamicznym remiksem do „The Love Butcher”, utrzymanym w klimatach electro, chocia zastosowano r闚nie ostrzejsze gitary.

Joachima Witta s造sza豉m tyle co z utwor闚 projektu Wolfsheim i w zasadzie na tym si moja wiedza (i ciekawo嗆) zako鎍zy豉. Tutaj Witt pokaza si z bardzo ciekawej strony, prezentuj帷 remiks bardzo prosty („My first piece of meat”), bo oparty ni mniej, ni wi璚ej tylko na stylistycznie bardzo podobnym rytmie co Run DMC vs. Jason Nevins w ich s造nnym „It Is Like That”, z dodatkiem agresywnej elektroniki. Bardzo fajny utw鏎 do przytupywania na imprezie, w dodatku o powtarzaj帷ych si elementach, co na pewno odbije si na jego popularno軼i.

Nast瘼nie Vigilante z typowym dla muzyki electro remiksem do utworu „Erection Body Mutilated”, a po nim znany i ceniony muzyk i producent Mark A. Miller ze swoim projektem Out Out w remiksie do „Sinister Bleeding ( OpenYRMind Mix)”. Cie磬o pozna tu nawet rozwi您ania brzmieniowe stosowane zazwyczaj przez Millera, ale sam utw鏎 bardzo pasuje do pozosta貫j czternastki remiks闚. Dalej, FGFC820 z ci篹kim, topornym wr璚z, marszowym rytmem i podstawami muzyki EBM w Goresex, nie w moim typie, wi璚 jedziemy dalej.

Bosch to zesp馧, kt鏎ego do tej pory nie mog rozgry潭, poniewa mimo, 瞠 stosowanie gitar wychodzi im bardzo dobrze, nie zdecydowali si jeszcze na porzucenie brzmie harsh-electro. Na CD 2 zremiksowali utw鏎 „I'm Freak”.
Ikonoklast, Schattenschlag, Xentrifuge, Inertia to kolejne zespo造 traktuj帷e muzyk wy陰cznie z u篡ciem syntezator闚 i komputer闚, wi璚 te nie jest to nic godnego polecenia fanom rocka industrialnego.

No i na koniec dwa ameryka雟kie zespo造, kt鏎e pozna豉m zapewne w ten sam spos鏏 jak Remzi z OG – poprzez serwis Myspace. Pierwszy z nich to Cynergy 67, kt鏎y stosuje podobnie jak Bosch wyr闚nany poziom gitar i elektroniki, pami皻aj帷 o zachowaniu tanecznej dynamiki swoich utwor闚. Z typowym dla siebie brzmieniem wyprodukowali remiks „Port Elizabeth Massacre”.

Drugi zesp馧, to Tempest & The Diaspora, dosy nowy zesp馧 z Kolorado, obecnie pracuj帷y nad debiutanck p造ta. Wykonuj oni ostatni remiks na tej p造cie - „Urge To Kill”. Tempest z kolegami z grupy skupili si na gitarach i tym zdobyli moj najwy窺za not za remiks dla OG. Mo瞠 produkcja utworu nie jest najwy窺zej jako軼i, co tak瞠 mo積a powiedzie o niekt鏎ych innych utworach zamieszczonych na tym CD, ale wyd德i瘯 utworu pobudza, a dla mnie ZAWSZE liczy si rockowo brzmi帷e, agresywne brzmienie gitar.

System remiksowania w豉snych utwor闚 mi璠zy artystami rozpanoszy si ju na dobre na rynku muzyki alternatywnej przez ostatnie kilka lat i nie podoba mi si to podej軼ie, a ju najmniej w przypadku bardzo s豉bych remiks闚 lub znanych zespo堯w bazuj帷ych ostatnio tylko na wykonywaniu remiks闚 czy cover闚. Niemniej jednak przy okazji takich remiks闚 mo積a us造sze dosy niespodziewane rezultaty (jak wspomniany ju wy瞠j remiks Joachima Witta) oraz stwierdzi, czy dany zesp馧 poradzi sobie z powierzonym zadaniem, ile w豉snego pierwiastka zamie軼i w swoim remiksie i czy rezultat jest bliski oryginalnemu utworowi.
Taktyka ta nadal popularna, pozwala jednak瞠 zab造sn望 mniej znanym zespo這m.

CD polecane w pierwszej kolejno軼i dla ludzi lubi帷ych imprezy w rytmach electro, a w drugiej dla fan闚 remiks闚 lub brzmie opartych w r闚nej mierze na dynamicznym beacie jak i na metalowo brzmi帷ych gitarach. (NINa)


Last.FM | Discogs | Myspace | Facebook
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiad闚
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi捫ek
Archiwum artyku堯w
Archiwum news闚
Archiwum podcast闚
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifest闚 industrialnych
O FABRYCE
Sk豉d Fabryki
Kontakt
POZOSTAΒ
Linki
Zaktualizowane artyku造
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku造
Legalne mp3
Linki
Follow us: SoundCloud | Tumblr | Blogger | Google+ Magazine | Google+ Reviews | Google+ Heatwave

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

1,309,142 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2016 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.