O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku造 > 04. RECENZJE KONCERT紟 > Ministry, 15.07.2008, Warszawa [recenzja]
Ministry, 15.07.2008, Warszawa [recenzja]
Ministry 15.07.2008 Warszawa, Klub Stodo豉
Pocz徠ek koncertu ok. 21:20, koniec 23 z minutami.

She's Got a Cause
Na wyjazd do Warszawy zdecydowa豉m si w ostatni dzie, jakkolwiek o koncercie wiedzia豉m od ponad 3 miesi璚y. Pomy郵a豉m wtedy, 瞠 fajnie by這by nag這郾i ten koncert, ale we wsp馧pracy z organizatorem, i mie nad tym wydarzeniem patronat, no bo w ko鎍u chyba ze wszystkich magazyn闚 bazuj帷ych w Polsce, Fabryka jest w centrum muzyki, kt鏎 gra Ministry, a gdyby nie Ministry, NIN i par innych zespo堯w to Fabryki by nie by這.

Na dwa miesi帷e przed koncertem napisa豉m ofert do organizatora i klubu (media suport i free reklama na Fabryce, Myspace USA, i innych moich profilach za akredytacj i wywiad, a je郵i mo磧iwe i 2 bilety), ale niestety nigdy nie otrzyma豉m odpowiedzi. Napisa豉m po raz drugi do Stodo造 i do organizatora miesi帷 przed koncertem, r闚nie pozosta這 to bez odzewu. Jako, 瞠 mam zasad za豉twiania interes闚 na pi鄉ie, tak wi璚 nie wykonywa豉m 瘸dnych telefon闚. Organizator podaje kontakt email w og這szeniu, wi璚 dlaczego ignoruje maile od profesjonalnego magazynu?

W USA, je郵i dziennikarz i to zwi您any konkretnie z bran膨 muzyczn wysy豉 zapytanie o akredytacj, to dostaje j na raz –dwa, bo i klubowi i organizatorowi zale篡 na dobrej opinii, a tak瞠 na 軼i庵ni璚iu ludzi, kt鏎zy kupi bilety. Ponad to, promotor cz瘰to jest *op豉cany* aby reklamowa dane wydarzenie, wi璚 je郵i mamy tu sytuacj, 瞠 *darmowa* promocja w profesjonalnym magazynie 軼i郵e zwi您anym z muzyk, jak gra Ministry jest odrzucana, to co jest nie tak. Ale to ju nie m鎩 problem :]

So What
No ale c騜, 篡jemy w Polsce i pewne sprawy za豉twia si albo za kas albo po znajomo軼i. 畝dna z tych opcji nie jest mi bliska, wi璚 pomy郵a豉m sobie kr鏒ko – "Ola ich, nie b璠 si stara, je郵i nie respektuj mojej ch璚i pomocy". I napisa豉m do mojego kolegi Jordana, kt鏎y jest animatorem forum Ministry, a tak瞠 do gitarzysty Ministry - SINa. Obaj zareagowali bardzo szybko, a SIN by ch皻ny na wywiad, wi璚 skierowa mnie do ich managera, ten do kolejnego tour managera i takim sposobem cel zosta osi庵ni皻y w przeci庵u tygodnia, omijaj帷 instytucje stawiaj帷e przeszkody. Pytania manager闚 by造 kr鏒kie – kto mnie skierowa, z kt鏎ymi muzykami chc rozmawia, o kt鏎ej godzinie, gdzie. Konkretnie, tak jak lubi.
No, bo w sumie jak mam to rozumie, 瞠 inny ameryka雟ki zesp馧 znany nie mniej ni Ministry, a my郵 o 16volt, zgadza si, 瞠bym obj窸am patronatem ca陰 ich dwumiesi璚zn tras po Stanach (nadal zarz康zaj帷 'interesem' z Polski!), podobnie jak projekt dw鏂h by造ch muzyk闚 Front Line Assembly - Left Spine Down, a organizator polskiego koncertu Ministry nawet nie odpowie 'nie, dzi瘯uj, ju mamy komplet' albo 'nie, bo pani pisze o rocku industrialnym, a Ministry to death metal' czy co w tym stylu. A taka ignorancja zas逝guje na ignorancj, co te uczyni豉m, pozostawiaj帷 na Fabryce informacj o koncercie, ale nie podaj帷 danych kontaktowych do organizatora ani www klubu, bo reklama koncertu z mojej strony mia豉 dzia豉 tylko w podzi瘯owaniu dla Ministry za zgod na wywiad.

Faith Collapsing
Tak瞠 podr騜 PKP do Warszawy wydawa豉 si droga, 150 z w dwie strony, plus bilet na koncert st闚k (chocia mog豉m nie kupowa, bo nie sprawdzili mnie na wej軼iu jako przedstawiciela prasy, no ale gdyby si okaza這, 瞠 musz mie?), dodatkowa karta SD 2GB -25 z, dodatkowe baterie ok. 12 z, nowy dyktafon 100 z. Zreszt by造 jaja w zwi您ku ze strajkiem poczty, kiedy go wylicytowa豉m i czeka豉m ponad 2 tygodnie na 'szybk paczk' korzystaj帷 z innego kuriera :] No ale OK. Wystarczy o kosztach, bo ko鎍owa satysfakcja okaza豉 si wi璚ej ni wysoka.

Do Warszawy mia豉m jecha najpierw z koleg Bomb, ale utkn掖 w pracy, studio graficzne, wiadomo, 瞠 praca ponad 8h/dzie ;), a potem mia豉m jecha sama i spotka si w Warszawie z Keruletem, kt鏎ego zgarn窸am w celu filmowania wywiadu. Keruleta znam ju z 5-6 lat i pewne tytu造 sceny rockowo–industrialnej pozna豉m dzi瘯i niemu, wi璚 umo磧iwienie mu bezpo鈔edniego kontaktu z muzykami, kt鏎ych jest fanem wydawa這 mi si wystarczaj帷 gratyfikacj. Kiedy mia豉m ju bilety, czyli w dzie przed koncertem, zacz窸am wypytywa znajomych czy kto jedzie, ale jedni ju byli na koncertach Ministry za granic, dla innych muza Ministry by豉 za ci篹ka itd. Wreszcie zasalutowa Kornchild, kt鏎y lubi takie gitarowe brzmienia i kt鏎ego znam z paru krakowskich imprez, wi璚 um闚ili鄉y si na wtorkowe popo逝dnie na dworcu PKP Krak闚 G堯wny.

Let's GO!
Rano w dzie koncertu wymieni豉m jeszcze par emaili z SINem, kt鏎y ju by w warszawskim hotelu, ale po 21h je寮zie autokarem nie m鏬 zasn望 i przegl康a sobie Myspace. SIN jest tak cudny, 瞠 da mi wszystkie info, telefon (陰cznie z mi璠zy miastowym!), nazw hotelu, a nawet numer jego pokoju ;) O 14ej mieli zaplanowany lunch w Hard Rock Cafe przy dworcu, ale my mieli鄉y dotrze do Warszawy na 17t, wi璚 mimo zaproszenia SINa na lunch, musia豉m zrezygnowa.
Na dworcu w Krakowie okaza這 si jak dobrze jest m闚i i czyta po polsku. Same bilety maj jakie niejasne sformu這wania, a kasjerki raczej nie pos逝guj si angielskim, wi璚 wsp馧czuj obcoj瞛ycznym turystom. Wystraszony wzrok Japonki pokazuj帷ej co na kartce A4 wysuni皻ej w stron okienka kasy m闚i zreszt sam za siebie.
Jazda PKP min窸a dosy szybko, sporo rozmawiali鄉y przez ca陰 drog, a panowie z przedzia逝 mieli ju chyba dosy temat闚 o zespo豉ch, o kt鏎ych w 篡ciu nie s造szeli.

Warp City
Warszawa, moloch, w kt鏎ym wsz璠zie jest daleko, no przynajmniej w por闚naniu z Krakowem, bo w stosunku do Denver czy Chicago jest jak jedna z wi瘯szych dzielnic ;) Ceny wy窺ze, dlatego to co mieli鄉y kupi przed koncertem, kupili鄉y albo w Krakowie albo w poci庵u.
Kornchild zna drog do klubu, wi璚 poprowadzi nas do miejsca koncertu, bo ja w Warszawie by豉m mo瞠 czwarty raz w 篡ciu i nigdy na koncercie. Podekscytowani, a ja si nareszcie poczu豉m, 瞠 to si jednak dzieje naprawd, a w dodatku bardzo lubi zwiedza inne miasta, (najcz窷ciej przy okazji ;)), wi璚 wszystko mnie po drodze zainteresowa這.

Here We Go
Klub Stodo豉 na szcz窷cie nie jest daleko od Dworca Centralnego, wi璚 po 20 min. byli鄉y na miejscu. W okolicy parku i klubu zacz瘭i鄉y ju zauwa瘸 ubranych na czarno fan闚 Ministry w Tshirtach z logami NIN, Ministry i kilkunastu metalowych kapel, jak wierz g喚boko, na koncercie by這 ok. 80% m篹czyzn i wi瘯szo嗆 zainteresowana gitarow ni industrialn muzyk, ale to plus. Gdyby na koncercie pojawi造 si te wszystkie wymalowane mocno 軼i郾i皻e lateksem lalki i panowie z fryzurkami emo, to koncert straci豚y niepor闚nywalnie na znaczeniu. A tak, rockowo i punkowo, naturalnie.

Waiting
Okr捫yli鄉y klub od strony parku i poszli鄉y w stron g堯wnego wej軼ia, gdzie czekali ju na 豉wce Kerulet z koleg. Zosta這 mo瞠 20 minut do sz鏀tej, o kt鏎ej to godzinie byli鄉y um闚ieni na wywiady. Kerulet testowa aparat, kombinowali鄉y jakby si tu zmie軼i z nagraniami i w jakiej jako軼i zrobi, maj帷 do dyspozycji dwie karty SD 1 i 2 GB.
Zadzwoni豉m do managera z pytaniem, czy przyjdzie po nas, bo brama zamkni皻a i wpuszczaj dopiero od 18ej. Powiedzia, 瞠 nie mo瞠 osobi軼ie podej嗆, ale wy郵e pracownika klubu. Czekaj帷 pod wej軼iem, zobaczyli鄉y dwuosobow ekip TVN, kt鏎a przyjecha豉 zrobi wywiad z polskim suportem Dick4Dick, zespo貫m zupe軟ie mi nieznanym. Przez drzwi by這 s造cha, 瞠 w klubie odbywaj si ju pr鏏y d德i瘯u. Czekali鄉y wi璚 podekscytowani.
Po ok. 10 minutach przyszed pracownik klubu i wpu軼i nas na wywiady. Poszli鄉y za nim korytarzykiem w lewo w stron pokoj闚 pracownik闚. Po lewej otwarte drzwi, szwedzki st馧 i Kerulet wypatrzy Tommy'ego Victora, wokalist Prong, ale ja niestety go nie zauwa篡豉m. Poszli鄉y dalej i pracownik zaanonsowa nas u managera trasy. Wesz豉m, przedstawi豉m si, a Holger wygl康a tak jak manager zespo逝 rockowego powinien wygl康a - profesjonalny, pewny siebie, zadbany, konkretny, w rockowej koszulce i dobrze u這穎nych w這sach, a m闚i z niemieckim akcentem, bowiem Ministry w Europie opiera si na managerach z Niemiec i p馧nocy. Manager wskaza mi fotel, sam zabra si do liczenia Euro zarobionego w Bu貪arii i Serbii, a zielone jab逝szko Apple b造ska這 z pokrywy jego Maca. Ustalili jeszcze z pracownikiem Stodo造, gdzie wywiady mog si odby (by to przyleg造 pok鎩 biurowy), i powiedzia pracownikowi, 瞠by poprosi o przyj軼ie Tommy'ego.

The Great Satan
Jako pierwszy pojawi si Tommy, wykradziony z Prong na potrzeby kilku ostatnich p造t Ministry, zreszt bardzo s逝sznie, bo to 鈍ietny gitarzysta z hardrockowym zaci璚iem. Z Tommym zrobi豉m ju wywiad w 2007 r., aczkolwiek tylko przez email, wi璚 wi瘯szo嗆 kwestii, kt鏎e mnie interesowa造 zosta造 ju wyja郾ione. Szczerze m闚i帷 mia豉m ponad 15 pyta do Ala, a tylko kilka do Tommy'ego i SINa, tak wi璚 wiedzia豉m, 瞠 b璠 musia豉 improwizowa. Tommy na zdj璚iach wygl康a na wi瘯szego ni jest w istocie, ale to pozory. W tym gitarzy軼ie drzemie diabe貫k! Amerykanie maj co w sobie, co osobi軼ie mnie bardzo przyci庵a - wyluzowanie, pewno嗆 siebie, stabilno嗆 charakteru, b造sk w oku, m這de spojrzenie - to wszystko reprezentowa sob tak瞠 Tommy, na co dzie mieszkaniec Los Angeles. Przywita豉m si, przedstawi豉m Keruleta i poszli鄉y do pokoju obok.
安iat這 fatalne, jedna energooszcz璠na 瘸r闚ka i na szcz窷cie (ci庵le jeszcze) ods這ni皻e okno.
Rozmawiam z Tommym chwil prywatnie, chc wybada jego akcent i spos鏏 wys豉wiania si, 瞠by wiedzie czy go dobrze zrozumiem. Po kilku minutach przechodzimy do w豉軼iwego wywiadu rejestrujemy go na dyktafonie i kamer. Keruletowi dr篡 r瘯a, mnie g這s, bo to wszystko jest jak jaki mega cudowny sen. Na szcz窷cie jako dziennikarz i promotor jestem przyzwyczajona do stania po drugiej stronie sceny, ju nie tylko jako fan, ale w bezpo鈔ednim kontakcie w wi瘯szo軼i z ameryka雟kimi muzykami, wi璚 o wiele 豉twiej rozmawia mi si z nimi, bo w ko鎍u 陰czy nas ta sama muzyka ;)
Tommy rozkr璚a si wraz z trwaniem wywiadu, co mo瞠cie zobaczy w pierwszej cz窷ci filmiku Industrial Complex (Zobacz na Youtube)
Zagl康ano nam par razy do pokoju, rozmawiano g這郾o, a w pewnym momencie 鈍iat這 軼iemnia這, bo kto zas這ni czarn desk okno od ulicy, na kt鏎ej gromadzili si fani Ministry, czekaj帷y na finalny koncert zapowiedziany na godz. 21ej. i kt鏎zy nie byli zainteresowani supportami. Tommy zrobi dziwn min, a ja zmi瘯豉m, bo nie mieli鄉y dodatkowego 廝鏚豉 鈍iat豉 tylko t jedn 瘸r闚k nad g這w, a wiadomo jak kamera reaguje na niedostateczn ilo嗆 鈍iat豉.

P騧niej rozmawiamy jeszcze o inny rzeczach, ju poza kadrem, Tommy chcia wiedzie czy wracam do USA i kiedy, rozmawiamy moim planowanym 郵ubie, o Portland i takich og鏊nych tematach ;) Tommy'emu si nigdzie nie spieszy, do koncertu jeszcze par godzin, jest wyluzowany i ch皻ny do rozmowy. Pytam co z Alem Jourgensenem, czy pojawi si na wywiadzie? Nie bardzo. (Ooooops!) Nie rozmawia ju z pras za bardzo, a dzi dodatkowo czuje si nie najlepiej, ma problemy z g這sem i siedzi w hotelu do czasu koncertu. Zastanawiam si, czy si walczy o ten wywiad, czy respektowa, 瞠 si 幢e czuje. Nic nie zdecydowa豉m, zobacz jak si sytuacja rozwinie. 疾gnamy si na razie z Tommym, 篡cz mu udanego wyst瘼u i prosz go, 瞠by sprowadzi do nas SINa.

Flashback
Wychodzimy do pokoju, gdzie siedzi manager i staramy si och這n望 z wra瞠nia ;) Wchodzi kto ubrany na czarno, wygolona g這wa, dziary i kr璚ona broda, ale ja czekam na SINa, bo wydawa這 mi si, 瞠 taka mia豉 by kolejno嗆 wywiad闚. Kerulet zachowuje si tak, jakby rozpozna brodacza, ale ja jako nie mog豉m. W ko鎍u zaczynam si zastanawia, czy 闚 brodacz nie jest jednak muzykiem, a nie technicznym, jak mi si na pocz徠ku skojarzy這, bo co chwil kto wchodzi i wychodzi, raz Amerykanie, a raz pracownicy klubu. Zastanawiam si czy to czasem nie basista Static-X Tony Campos, ale na zdj璚iach te jako wygl康a na wi瘯szego.. a nie chc si wyg逝pia i pyta czy ty jeste Tony? :D Szturcham Keruleta i pytam, czy to Tony. Tak. No to je郵i nie mo瞠my mie Ala to czemu by nie przepyta Tony'ego, w ko鎍u to te znany muzyk, a Static-X ma sporo fan闚 tak瞠 w Polsce. Mo瞠 gdybym si uwa積iej przypatrzy豉 jego tatua穎wi, rozpozna豉bym go szybciej. Tony siedzia w miejscu gdzie mia dost瘼 do bezprzewodowego neta i rozmawia z kim przez co co wygl康a這 na skrzy穎wanie konsoli do grania, black berry i telefonu kom鏎kowego. Ekran jarzy si niebieskawym 鈍iat貫m i rzuca ca趾iem ciekawe odcienie na nieco ciemn sk鏎 Tony'ego. Pytam go, czy chce udzieli wywiadu Fabryce. OK, ale za moment.
Po chwili przeszed z nami do pokoiku i teraz zacz窸a si moja improwizacja, bo tak naprawd nie mia豉m kompletnie 瘸dnych pyta przygotowanych dla Tony'ego, poza jednym od Kornchilda, kt鏎e wymy郵i w poci庵u, kiedy przegl康a豉m m鎩 zestaw dla Ala. Pami皻a豉m par wpis闚 z Wikipedii o Brujerii, jaki cie w pami璚i sprzed lat, jaka mocna muza, no ale w ko鎍u obra豉m za cel Static-X, chocia pytanie o CD i p豉tne downloady rozrusza這 sytuacj. Tony okaza豉 si bardzo mi造m i umiej帷ym s逝cha i opowiada rozm闚c, skromnym, bez gwiazdorskiego zaci璚ia, sprawia wra瞠nie wyluzowanego profesjonalisty zaj皻ego swoim 篡ciem, w kt鏎ym Ministry jest tylko jednym z osi庵ni耩, a do tego mi這郾ik elektronicznych gadget闚 XXI w. ;) Wideo z wywiadu znajduje si na (Youtube)

Po paru minutach sko鎍zyli鄉y wywiad, Kerulet ju nabiera wprawy w uj璚iach, a ja 豉pa豉m lepszy akcent, bo od 2 miesi璚y od przyjazdu z USA nie mia豉m okazji rozmawia z native'ami, a narzeczony mia豚y dost瘼 do neta dopiero w sierpniu. Kerulet na pocz徠ku wywiadu nie wytrzyma i zacz掖 dopowiada nazwiska i nazwy kapel, kt鏎e Tony mia na my郵i, co 鈍iadczy chyba o jego rosn帷ej ekscytacji wywiadem, bo sprawia wra瞠nie cz這wieka totalnie pogodzonego z tym, w czym bierze udzia.
Siadam na fotelu, nie ma nikogo w pokoju poza nami, manager gdzie wyszed. I nagle dziarsko wchodzi kowboj. Czarny kapelusz z fachowo zawini皻ymi brzegami, koszulka ameryka雟kiej grupy A Taste Like Chicken, przyciemniane okulary i 鄴速awe, sk鏎zane kowbojki przykryte d逝gimi nogawkami obcis造ch spodni. I tu nie wiem czy napisa, czy nie, ale na pewno przemkn窸o nam przez g這wy w momencie kiedy si zobaczyli鄉y – ja – ale on niski, -on – ale ona wysoka :D

Hero
I to by drugi gitarzysta Ministry – Sin Quirin, bo篡szcze kobiet na ca造m 鈍iecie (tak, tak), mi這郾ik zdj耩 z j瞛yczkiem i jednocze郾ie fantastycznie mi造 i pomocny cz這wiek, a do tego muzyk Revolting Cocks, kultowej grupy rocka industrialnego, od pocz徠ku 軼i郵e zwi您anej z Ministry dzi瘯i Alowi Jourgensenowi. Sin gra tak瞠 w innej grupie tego gatunku – Society 1, a jak powiedzia po wywiadzie, pojawi si w Warszawie 3 lata temu wraz z... Paradise Lost.

Sin lubi rozmawia i wida, 瞠 s逝cha, stara si zrozumie kim jest osoba z kt鏎 rozmawia, jest mi璠zy nami jaka odczuwalna g喚bsza wi篥 umys這wa. Gdyby nie SIN raczej nie znale幢iby鄉y si w tej zakulisowej sytuacji i wywiadu mog這by nie by.
Moje pytania dotyczy造 nadchodz帷ej p造ty grupy Snow Black, kt鏎ej szefem jest Phildo Owen, muzyk Revolting Cocks, a wcze郾iej w The Skatenigs i producent jednej ze wczesnych p造t Skrew. Ponad to zapyta豉m o najnowsz p造t Revolting Cocks, kt鏎ej premiera odb璠zie si 14.10.2008r., a nazwa zespo逝 zostanie skr鏂ona do RevCo dla potrzeb czysto marketingowych. Wi璚ej zobaczycie w trzeciej cz窷ci wywiadu (Zobacz trzeci cz窷 wywiadu na Myspace). Sin poprosi mnie o spotkanie tak瞠 po koncercie w okolicach stoiska z p造tami i koszulkami. Potem widzia豉m go w鈔鏚 fan闚 w krytym ogr鏚ku klubowym, na wygodnym fotelu z jedn z fanek… u niego na kolanach ;)

Game Show
Wracamy do g堯wnej sali, zostawiam bety w szatni i idziemy zobaczy Agressive69. Fajne wizualizacje, muza ju coraz mniej agresywna, ale Agressiva mia豉 tylko kilka ostrzejszych nagra w ci庵u ca貫j swojej historii. Po koncercie rozmawiali鄉y z Tomkiem Grochol, wokalist A69, wygl康a na niezadowolonego, bo ich koncert zosta przesuni皻y i przed Ministry zagra Dick4Dick, kt鏎y brzmia dla mnie miejscami jakby coverowa jakie nagrania D瞠mu. Niew徠pliwie niew豉軼iwy suport dla Ministry. Mo瞠 lepiej zabrzmia這by co metalowego albo Jesus Chrysler Suicide?
Siedzimy na pi皻erku i pijemy zio這we Martini, a ch這paki piwo z wod ;)

Dream Song
Dochodzi 21sza, wi璚 czas zaj望 miejsca na sali i czekamy na Ministry. Z g這郾ik闚 leci jakie EBM i Kerulet mnie sprawdza, czy wiem co to jest za zesp馧. Dla mnie brzmi to jak Nitzer Ebb, i owszem, trafi豉m. A potem pojawia si wielka dyskotekowa, no mo瞠 nie kula, ale czaszka, kt鏎a obracaj帷 si na telebimie przypomina klip do Head Like a Hole NIN. Przed ka盥ym koncertem trasy Cu LaTour 2008, Ministry promuje najnowszy utw鏎 RevCo – I'm Not Gay i w豉郾ie ten utw鏎 us造szeli鄉y. Bardzo dobry, dynamiczny, taneczny, i nadal maj帷y co agresywnego. Nowa p造ta zapowiada si faktycznie ciekawie. www.myspace.com/revoltingcocks
Utw鏎 dobiega ku ko鎍owi i pojawiaj si muzycy Ministry. Wrzawa, oklaski, gwizdy, nasza publiczno嗆 czeka豉 20 lat na pojawienie si tego zespo逝 w Polsce, paradoksalnie koncert ten by pierwszym i ostatnim polskim koncertem w historii Ministry, tak wi璚 kto by, ten ma satysfakcj.

Vex & Siolence
No i zaczyna si koncert. Tommy pobudzony, zupe軟ie inny cz這wiek ni podczas wywiadu, rozsadza go energia, i jest doskona造m animatorem publiczno軼i, kr捫帷 z miejsca na miejsce, pokazuj帷 篡w gestykulacj i r騜ne ciekawe miny ;) SIN skupiony na d德i瘯u, magnetyzuje publiczno嗆 przeci庵造mi spojrzeniami. Al w bandanie i czarnych dreadach, taki jakim znamy go ze zdj耩 i koncert闚 ogl康anych chocia瘺y na Youtube czy Myspace. Tony raczej si nie przebiera, tak samo wygl康a jak podczas wywiadu, tyle 瞠 zyska bia造 bas. By te Aaron Rossi (z Pronga) na b瑿nach i John Bechdel (np. z Fear Factory) odpowiedzialny za elektronik i samplery. Poczu豉m si nareszcie jak w domu, nie do嗆, 瞠 znam muz i lubi, to jeszcze podoba mi si to co ogl康am, koncert jak ze snu, bo w ko鎍u to pierwszy zesp馧 z kr璕u tych promowanych przez Fabryk, kt鏎y tu dotar ;)

Destruction
Ministry gra bardzo g這郾o. Zawsze. To by豉 ich domena i faktycznie przez kolejny dzie mia豉m problem ze s逝chem, zajmuj帷 dwa boczne miejsca przy scenie w okolicach g這郾ik闚, ale nie a tak blisko, 瞠by og逝chn望. Wsp馧czuj ochroniarzom. Bardzo dobre nag這郾ienie, dominacja gitar, basu, perkusji i wokali, elektroniki mniej. Utwory, kt鏎e zagrali pochodz z ich gitarowych p造t jak The Last Sucker, Rio Grande Blood, a tak瞠 Psalm 69. Nie pojawi造 si utwory z tych do逝j帷ych p造t typu Filth Pig czy The Dark Side of The Spoon, natomiast do zestawu ch皻nie do這篡豉bym Lay Lady Lay i Animosity. Mi這 by這 us造sze Thieves, podczas kt鏎ego Sin stan掖 na poziomie zadania ze swoim instrumentem mi這軼i posy豉j帷 w t逝m b造skawice drapie積ych, rytmicznych riff闚, a na koniec pos豉 mi ca逝ska :D Par razy pokazywa mi, 瞠bym przysz豉 na scen, no ale niby jak, nie do嗆, 瞠 ochroniarze, to jeszcze scena umieszczona ponad 1,5 m nad poziomem parkietu. Pokaza豉m mu, 瞠 si nigdzie nie wybieram. Stara豉m si filmowa jak najwi璚ej i zrobi zdj璚ia ale nie jest to takie proste nawet stoj帷 nieco z boku publiczno軼i. Kilkakrotnie dosi璕n窸a mnie fala poguj帷ych os鏏, a w pewnym momencie musia豉m zwia sprzed frontowych barierek w k徠 sali, co nie jest proste w鈔鏚 os鏏 p馧nagich i skacz帷ych w amoku. A rzecz dzia豉 si podczas Just One Fix. Bardzo chcia豉m mie Ala uwiecznionego na kilku fotografiach, ale siatki roz這穎ne na przedzie sceny, za kt鏎 kryli si muzycy, nie pozwala造 dobra ciekawego kadru. Aparat tak瞠 nie spisa si najlepiej, po raz kolejny okaza這 si, 瞠 nawet bardziej zaawansowany sprz皻 nie jest w stanie zapobiec poruszeniom obrazu i przek豉maniom kolor闚, a lampa totalnie psuje efekt scenerii pod鈍ietlanej przez niebieskie, czerwone czy zielone reflektory. Tak wi璚 zrezygnowa豉m ze zdj耩 na rzecz filmik闚, kt鏎e zosta造 w陰czone w wideo relacj z koncertu pt. Industrial Complex. Nazwa filmu zaczerpn窸am z fragmentu utworu The End of Days Part 2 z The Last Sucker. Jak tylko us造sza豉m ten utw鏎, wiedzia豉m, 瞠 kiedy go wykorzystam, ale nie przysz這 mi wtedy na my郵, 瞠 akurat ja b璠 robi filmik o odej軼iu Ministry ze sceny muzyki industrialno-metalowej…

Zesp馧 dwukrotnie znikn掖 ze sceny wzmagaj帷 tym samym ochot na jeszcze wi璚ej utwor闚 z set listy, ale po 2-3 minutach wracali na scen witani wrzaw t逝mu.
Obserwowa豉m Ala maj帷 na uwadze to, co powiedzieli o nim zar闚no Sin jak i Tommy. Wygl康a zdecydowanie starzej, grubszy i zm璚zony, ale w trasie praktycznie od marca tego roku i do ko鎍a pozosta造 mu ju tylko dwa irlandzkie koncerty. Mimo z貫go samopoczucia i ponad 50 lat da wspania造 wyst瘼 i za to fani powinni mu by wdzi璚zni, zamiast narzeka, 瞠 nie by這 tego czy tamtego utworu - to zesp馧 decyduje o tym, jakie utwory chce zagra.
Po zako鎍zeniu set listy ludzie zacz瘭i si rozchodzi ale muzycy zacz瘭i rzuca ze sceny pi鏎ka do gitary, pa貫czki, butelki z wod, a Sin nawet r璚znik, kt鏎ym okr璚i sobie g這w w po這wie koncertu, bo upa na sali by niesamowity. Nawet Al w pewnym momencie zdj掖 p豉szcz i po pewnym czasie okulary, mo瞠 mu zacz窸y parowa szk豉? ;)

The Light Pours Out of Me
Kiedy jeden ze znajomych ogl康n掖 Industrial Complex i wywiady z muzykami, stwierdzi, 瞠 podczas rozmowy wygl康a豉m, jak gdybym zobaczy豉 安i皻ego Miko豉ja z worem prezent闚. No i tak si czu豉m, na w豉軼iwym miejscu i doceniona przez zesp馧, kt鏎ego jestem fank od ponad 10-ciu lat. Im bli瞠j ko鎍a koncertu, tym bardziej smutno mi si robi這, 瞠 znowu b璠zie posucha, bo tutaj nie przyje盥瘸j te moje kapele, bo nie maj wzi璚ia. Tak wi璚 kolejne uniesienia dopiero po wyje寮zie do USA, no chyba, 瞠 RevCo przyjedzie wcze郾iej ;) W istocie mia豉m momenty, 瞠 stoj w鈔鏚 t逝mu i patrz na co, co wydaje mi si tylko nagraniem z DVD, bo czy to mo磧iwe, 瞠 jestem na koncercie Ministry? W Polsce?? A jednak..

10 / 10
I taka jest te moja ca這軼iowa ocena za koncert. Nowi muzycy Ministry bardzo dobrze sprawdzaj si pracuj帷 z Alem i s tak瞠 przygotowani na specyficzny klimat tras koncertowych, a tak瞠 zwi您anych z tym plus闚 i minus闚 – spanie w hotelach, a cz瘰to niedosypianie, kochliwe fanki, wym鏬 dbania o higien, g堯wnie na koncertach, w ko鎍u to zbiorowiska ludzi nosz帷ych r騜ne zarazki, a jedzenie te po drodze - bary, restauracje, hotele, kluby, no i te dochodz kwestie bezpiecznej jazdy autokarami i bezpiecze雟twa w miejscach koncert闚, zawsze mo瞠 si zdarzy jaki pieprzni皻y fan, kt鏎y uzna, 瞠 lepiej by zesp馧 zako鎍zy z jej/jego r瘯i, ot tak, na pami徠k. Poza tym, granie w zespole o takiej historii i s豉wie wymaga te dobrego przygotowania technicznego.
Nie dojecha do nas Paul Raven, kt鏎y zmar w 2007r. i na jego miejsce wszed Tony Campos. Nie porozmawiali鄉y te z Alem, ale co mi m闚i, 瞠 jeszcze b璠 mia豉 okazj to zrobi.

Bardzo mi這 wspominam pokoncertowe spotkanie z Sinem, kt鏎y lubi przebywa z fanami i promotorami, ale nie jest to czysto marketingowe zaj璚ie. W ka盥ym b康 razie Sin dozna pewnego rodzaju uszczerbku na paznokciu podczas koncertu, i jak uznali鄉y, by這 to po鈍i璚enie. Z innych ciekawostek - jego kowbojki nie maj 軼i皻ego obcasa – za bardzo 郵izga豚y si na scenie. Sin jest totalnym fanem Kiss i nosi na prawej r璚e frotk z wizerunkiem twarzy Gene Simmonsa. Na lewej ma sk鏎zan bransoletk z napisem SIN, podarunek od kogo mi貫go, a o ma造 w這s by豚y j straci na jaki czas lub na zawsze, bo spodoba豉 si jednej z jego polskich fanek ;)

畝l si by這 rozstawa, ale mieli鄉y powrotny poci庵 do Krakowa po 1ej w nocy i musieli鄉y wyj嗆 odpowiednio wcze郾iej, jakkolwiek poci庵 i tak mia 15 minut sp騧nienia. Pospieszny :] Troch ju przysypiali鄉y w przedziale, ale w Krakowie ju wstawa blady 鈍it i MPK zacz窸o je寮zi po swoich trasach, tak wi璚 w domu by豉m dosy szybko.

Ludzie narzekaj, 瞠 ja si nie daj wyci庵a na 瘸dne imprezy i koncerty, no ale na co mam jecha??? To by pierwszy zesp馧 z promowanych przez Fabryk, kt鏎y przyjecha do PL! Kolejne zobacz ju raczej w USA ;)
Niech 瘸逝j ci co nie dojechali na koncert ;)

Podzi瘯owania dla: SIN, Holger, Kerulet, Kornchild.

NINa
10/08/2008

PS. Relacj Keruleta z tego koncertu znajdziecie na jego stronie www.kerulet.pl
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiad闚
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi捫ek
Archiwum artyku堯w
Archiwum news闚
Archiwum podcast闚
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifest闚 industrialnych
O FABRYCE
Sk豉d Fabryki
Kontakt
POZOSTAΒ
Linki
Zaktualizowane artyku造
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku造
Legalne mp3
Linki
Follow us: SoundCloud | Tumblr | Blogger | Google+ Magazine | Google+ Reviews | Google+ Heatwave

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

1,311,848 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2016 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.