O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku造 > FILTER > Filter [recenzje]
Filter [recenzje]
The Trouble With Angles |Rocket Science/Nuclear Blast, 2010|

CD1: 01. The Inevitable Relapse, 02. Drug Boy, 03. Absentee Father, 04. No Love, 05. No Re-Entry, 06. Down With Me, 07. Catch A Falling Knife, 08. The Trouble With Angels, 09. Clouds, 10. Fades Like A Photograph (Dead Angel)
CD2: 01. The Inevitable Relapse (Clayton Worbeck Mix), 02. Drowning, 03. Shot From The Sun, 04. My Life Before, 05. Plume


Jak to? Filter, taka ikona rocka industrialnego i tylko p馧torej gwiazdki? Nawet nie z jak捷 dodatkow po堯weczk, chocia瘺y za cycuszki Carmen Electry, zaanga穎wanej do najnowszego wideoklipu tego zespo逝? No, niestety. Ostatnio wybiera豉m same dobre p造ty do recenzji w Fabryce, wi璚 teraz mam okazj si wy篡 ;)

Kiedy wiadomo嗆 o nowej p造cie grupy Filter zaczyna豉 nabiera kszta速闚, podsycana przez sam zesp馧, podczas por闚nywania jej zawarto軼i do legendarnego albumu Short Bus (kt鏎y tak naprawd mia tylko jeden legendarny utw鏎 "Hey Man Nice Shot" i par bardzo dobrych, 'brudnych', gitarowych kawa趾闚), istnia豉 nadzieja, 瞠 Filter rozrusza rock industrialny, jak zrobi to w 1995 r. Ale jak to si m闚i, nadzieja jest matk g逝pich i tak te ci przy nadziei zostali 'og逝pieni' efektem, jaki ta p造ta w ko鎍u przynios豉, bo nawet nie 'oszo這mieni' rozmachem, z jakim zesp馧 go promuje, anga簑j帷 coraz to nowe magazyny, fan闚, dziennikarzy, blogger闚, portale spo貫czno軼iowe, itd., pod warunkiem, 瞠 pisz o nowej p造cie pozytywnie. Magazynu Fabryka w tym gronie, z pe軟 鈍iadomo軼i, zabraknie.

Filter postara si o znane nazwiska zaanga穎wane w powstanie albumu – od ok豉dki (Deborah Norcross – ju przedtem na d逝go zwi您ana z Filterem, a tak瞠 Armageddon Dildos, Guns'n'Roses, Porno For Pyros), przez producenta (Bob Marlette – Black Sabbath, 2wo i Halford, Alice Cooper, Saliva, Ill Nino), masteringowca (Ted Jensen – The Who, Diana Ross, Disturbed, Korn, Slipknot, Grace Jones, Delerium, Robert Palmer, Styx, Ratt) i programist (Brian Liesegang - Skrew, Filter, 13 Mg., NIN, Prick), do bujnych piersi (w roli piersi - Carmen Electra, obecna narzeczona nowego gitarzysty Filtera - Roba Pattersona, kt鏎y gra tak瞠 w grupie Otep i wyst瘼uj帷a w wideoklipie do „No Love”).

Ale co z tego. P造ta s豉biutka, bez charakteru. Odtwarzaj帷 t p造t, mam ochot przerzuca utwory zaraz po zapoznaniu si z pierwsz minut ka盥ego z nich, z nadziej (znowu!), 瞠 w ko鎍u trafi na jaki fajny. Zaczynaj ostro i po max. minucie sami si zatrzymuj. Albo nie mog kontynuowa. Pr鏏a rozruszania s逝chacza, oczekuj帷ego przecie reklamowanych klimat闚 a'la Short Bus sprawia wra瞠nie wysi趾闚 impotenta staj帷ego si dogodzi nawet ma這 wybrednej kobiecie.
Zrozumia豉bym, gdyby celem Filtera by這 dra積ienie si ze s逝chaczem, ale ostre nastroje z pocz徠ku wi瘯szo軼i utwor闚 po prostu wi璚ej nie wracaj. Ma這 tego, w „The Inevitable Relapse”, wybranym na utw鏎 promocyjny pojawia si cz瘰to efekt... auto-tune, kojarzony z Cher, chyba prekursork tych zajawek w muzyce pop.
Nie ma znaczenia, 瞠 Richard Patrick profesjonalnie si 'wydziera', je郵i nie jest to poparte 軼ian gitar, perkusji i basu, tak, jak w niekt鏎ych znanych utworach Filtera, np. wspomnianym Hey Man Nice Shot czy Columind.

Klimaty muzyki Filtera by造 i s zmienne, co s造cha na ka盥ej p造cie, bo z regu造 obok naprawd dobrze skonstruowanych i agresywnych utwor闚 pojawiaj si rzewne piosenki. Ta p造ta zawiera bez w徠pienia muzyk, kt鏎ej mo積a s逝cha od czasu do czasu, czy gra j w komercyjnym radiu, ale nie wolno by這 mami starych fan闚 zespo逝, por闚nuj帷 zawarto嗆 The Trouble With Angles do Short Bus. Nie jest to te rock industrialny, jak Richard zapowiada. Nie u篡wajmy hase貫k dla zaognienia zainteresowania, je郵i nie s one wsp馧mierne do zawarto軼i. Stylistycznie The Trouble With Angles wspiera scen rocka alternatywnego i zak豉dam, 瞠 zesp馧 dobrze o tym wie.
W kilku utworach pojawiaj si fachowe riffy gitar, 豉dnie zsynchronizowane z basem ("Drug Boy", "Absentee Father"), ale zbyt liryczna kompozycja warstwy wokalnej od razu rujnuje takie aran瘸cje ("No Love", "Down With Me"). Usu鎍ie w my郵ach gitary, bas i perkusj z g堯wnego szkieletu co dynamiczniejszych kompozycji, a zobaczycie, ile zostanie wyeksponowanych 'popowych' rozwi您a. Za du穎.

P造ta ukaza豉 si w dw鏂h wersjach, tak瞠 z dodatkowymi pi璚ioma utworami i jednym remiksem, w wykonaniu Claytona Worbecka (Stayte, RevCo), kt鏎y zastosowa w nim klimaty groove, disco i rocka industrialnego. Brzmi dosy fajnie. Pozosta貫 utwory, to takie typowe po軼iel闚y ze symulowanymi skrzypeczkami w tle, no mo瞠 poza rockowym "Shot From The Sun".
"No Re-Entry" (j瞛. ang. - brak mo磧iwo軼i powt鏎nego wej軼ia) to auto-odpowied na pr鏏 ponownego doczepienia Filtera do rocka industrialnego. Panowie, nast瘼nym razem we嬈ie sobie troch kokainy. (NINa, 02/12/2010)
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiad闚
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi捫ek
Archiwum artyku堯w
Archiwum news闚
Archiwum podcast闚
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifest闚 industrialnych
O FABRYCE
Sk豉d Fabryki
Kontakt
POZOSTAΒ
Linki
Zaktualizowane artyku造
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku造
Legalne mp3
Linki
Follow us: SoundCloud | Tumblr | Blogger | Google+ Magazine | Google+ Reviews | Google+ Heatwave

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

1,353,967 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2016 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.