O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku造 > KMFDM > KMFDM [recenzje]
KMFDM [recenzje]
Wurst |Metropolis Rec./KMFDM Inc., 2010|

1. D.I.Y. (Edit), 2. Tohuvabohu (Edit), 3. Son Of A Gun (Overhauled Mix Edit), 4. Juke Joint Jezebel (Single Mix), 5. Naive (Edit), 6. Sucks (12" Mix Edit), 7. Hau Ruck (Edit), 8. More and Faster (12" Mix), 9. Money (Radio Mix), 10. Megalomaniac (Single Mix Edit), 11. Virus (12" Mix Edit), 12. Light (Cellulite Radio Mix), 13. Anarchy (Edit), 14. Vogue (Edit), 15. Split (12" Mix Edit), 16. WWIII (Edit), 17. Godlike (12" Mix Edit), 18. A Drug Against War (Single Mix), 19. Power (Single Mix Edit)


Z ka盥ym wydaniem The Best Of, zestawu singli, B-side'闚, remaster闚, miks闚 i remiks闚, zesp馧 KMFDM zmusza mnie do powrotu do poprzednich album闚 w ramach samych tylko por闚na. A jest co por闚nywa, bo oficjalna dyskografia tego zespo逝 liczy ponad 29 p造t i 26 singli, zrealizowanych od po這wy lat 80-tych do 2010 r*.
Wierz jednak, 瞠 wierni fani KMFDM znaj ka盥y ich utw鏎 na pami耩 i to g堯wnie dla nich wydawane s takie w豉郾ie kompilacje, jak jest te Wurst.

Album liczy sobie dziewi皻na軼ie utwor闚, problem jednak w tym, 瞠 jako p造ta kompilacyjna zawiera znowu te same utwory, kt鏎e pojawia造 si na poprzednich sk豉dakach, czyli znowu mamy tu nie鄉iertelny Money, Godlike, Juke-Joint Jezebel, Naive, Light, Virus, Vogue, A Drug Against War i Split. Pozostaje dla mnie zagadk, dlaczego zesp馧 nie poprawia np. takich ciekawych utwor闚 ze starszych p造t, jak Unfit, Move On, Murder, Zip, Trash Up!, Thumb Thumb, Leibeslied albo nawet ca貫j p造ty Don't Blow Your Top, kt鏎a jak dla mnie jest najs豉bsza w dyskografii, i kt鏎 spokojnie mo積a by這by tuningowa. No, ale jak ju zapowiedzieli w pierwszy utworze: "KMFDM nigdy nie przestanie".

Podnios貫 tony rodem z reklam闚ki studia Metro-Goldwyn-Mayer, wprowadzaj帷e do wi瘯szo軼i kasowych film闚 rozpoczynaj ten album, tworz帷 intro do utworu D.I.Y (Edit), kt鏎y w dalszej cz窷ci jest ju utrzymany w dynamicznym i co do sekundy wyliczonym tempem, tak typowym dla muzyki KMFDM.
Tohuvabohu (Edit) zosta wystylizowany na muzyk electro-EBM, nadal jednak zachowuj帷 cechy orygina逝, i taki to raczej remiks ni miks. Z kolei, Son Of A Gun (Overhauled Mix Edit) zawiera elementy stosowane z muzyce trance (jak np. w nagraniach Infected Mushroom), chocia ca造 utw鏎 bazuje na mieszance elektroniki z wokalami i riffami gitar. W zasadzie te kr鏒kie riffy tworz charakterystyczne dla KMFDM brzmienie i je郵i inny zesp馧, nawet nie znaj帷 muzyki KMFDM przypadkiem je zastosuje, to 豉two b璠zie o pos康zenie go o kopiowanie.
Dalej, hicior Juke-Joint Jezebel (Single Mix) - chyba nie ma osoby na scenie industrial rock, industrial, electro itd., kt鏎a nie zna豉by tego utworu. W zasadzie ka盥a wersja tego utworu, przygotowana przez jego tw鏎c闚, brzmi mniej wi璚ej tak, jak i orygina. I dobrze, bo to bardzo fajny, taneczny kawa貫k, chyba nadal najlepszy w dyskografii grupy, mimo 瞠 nagrany pi皻na軼ie lat temu. Powy窺ze dotyczy tak瞠 utworu Light (Cellulite Radio Mix), b璠帷ym kolejn wizyt闚ka KMFDM.

Naive (Edit), z charakterystycznym brzmieniem wprowadza w klimaty legendarnej, ameryka雟kiej wytw鏎ni p造towej Wax Trax!, a kto, kto zna nagrania wydawanych przez nich p造t, analogicznie pomy郵i te o muzyce zespo逝 My Life With The Thrill Kill Kult. Naive, jak i wi瘯szo嗆 utwor闚 MLWTTK oparte jest na housowo-rave'owym beacie, z kobiecymi ch鏎kami (tu w wykonaniu Lucii Cifarelli), a podobie雟twa zaznaczaj si te w g堯wnych wokalach, aran瘸cji utworu (powtarzalne refreny, sampling) i jego tematyce, podbarwionej erotyk ("Tell Me Secrets, Tell Me Sweet Secrets").

Sucks (12" Mix Edit) to zuchwa豉 autoreklama zespo逝. Oryginalny utw鏎 pochodzi z p造ty Angst (1993 r.) i zawiera niejako wyja郾ienia czym jest KMFDM ("Jeste鄉y KMFDM a inne kapele s g闚niane (…) My郵icie mo瞠, 瞠 jeste鄉y g逝pi, ale jeste鄉y daleko ponadto, nie przejmujemy si niczym, a dzieciaki w豉郾ie to uwielbiaj"). Muzycy 瘸rtobliwie odnie郵i si tak瞠 do interpretacji skr鏒u KMFDM ("Nie lubimy Michael'a Jacksona, nienawidzimy Depeche Mode, nie interesuje nas ani Madonna ani Kylie Minogue"), kt鏎y co poniekt鏎zy odczytywali jako: "zabi skurwysy雟kie Depeche Mode" (Kill Mother-Fucking Depeche Mode) czy analogii do Kylie Minogue: "fani Kylie Minogue nie masturbuj si" (Kylie Minogue Fans Don't Masturbate). W jednym zdaniu obja郾ili, jak powstaje ich muzyka ("Jest samplowana, kompletnie sztuczna, stworzona przez maszyny, poniewa one si nie myl") i jak ma warto嗆 ("Bez w徠pienia, KMFDM jest do dupy"). No c騜, niewiele grup sta na tak autoironi.

Je郵i chodzi o Hau Ruck (Edit), to niewiele r騜ni si on od orygina逝, ale nowa wersja, to dosy ciekawy remiks, w kt鏎ym zachowano dynamiczne riffy gitar i dodano wi璚ej beatu, a na wokale na這穎no efekty.
More and Faster (12" Mix) to tak瞠 brzmienie WaxTrax!, chocia zawiera we wst瘼ie rytmy wyssane z glam-rockowego hiciora "Rock'n'Roll" Gary'ego Glittera i, w zasadzie do samego ko鎍a jest kontynuowany w oparciu o ten rytm. Megalomaniac (Single Mix Edit) zosta przystosowany na potrzeby klub闚 z podobnym, jak w Son Of A Gun trance'owym rytmie, a Virus (12" Mix Edit) zawiera funkowe gitary i housowe sample.

Anarchy (Edit) niestety jest spaskudzony przez gotycko-elektroniczne nalecia這軼i, tak jak Tohuvabohu (Edit) opisany powy瞠j. Vogue (Edit) by zawsze s豉bym utworem, wi璚 i nowy miks niczego nie zmieni, natomiast Split (12" Mix Edit) to po raz trzeci na tej p造cie skok w brzmienie labela WaxTrax! lub jak kto woli inne por闚nanie, muzyki MLWTTK, dzi瘯i klangowanej linii basu, groove'owym klimatom, 瞠雟kim ch鏎kom i powtarzalnym tekstom.

Wraz z rozpocz璚iem WWIII (Edit) dostajemy na wst瘼ie troch teksa雟kich klimat闚 (jakby stepowanie + mandolina), ale utw鏎 szybko nabiera agresywno軼i przez du篡 udzia gitar, krzycz帷y g這s Lucii i dynamiczne tempo. Godlike (na tej p造cie jako 12" Mix Edit), podobnie jak Juke-Joint Jezabel i Light nale篡 do najlepszych utwor闚 KMFDM, kt鏎e w sumie trudno zepsu, pod warunkiem, 瞠 zachowa si ich oryginaln dynamik. Bardzo ciekawy miks, kr鏒ki i przez to nie przynudzaj帷y.
Brzmienie A Drug Against War (Single Mix) nie pozostawia w徠pliwo軼i, kto jest autorem utworu – te same kr鏒ko przyci皻e riffy gitar udynamicznione szybkim beatem i tekstami, wy酥iewanymi zuchwa造m g這sem Saschy Konietzko, a w tle dodatkowa elektronika.
P造t ko鎍zy Power (Single Mix Edit), dzi瘯i 篡wemu g這sowi Lucii tak瞠 wieloletni hicior zespo逝, ale niewiele zmieniony w stosunku do orygina逝.

S逝chaj帷 Wurst mam wra瞠nie, 瞠 KMFDM znowu zaczyna odgryza sw鎩 w豉sny ogon. Jest dla mnie zrozumia貫, 瞠 je郵i zesp馧 ma nadal potrzeb tworzenia, to wydaje nowe p造ty, ale z nowym materia貫m. Ale je郵i co roku wydaje jednak zestawy starych, zmiksowanych utwor闚, mo瞠 to oznacza, 瞠 chce utrzyma si ze sprzeda篡 materia堯w dla najwierniejszych fan闚 i nie chodzi tu o utrzymanie pozycji na scenie ani nawet konkurowanie z innymi zespo豉mi. Wystarczy tak瞠 wej嗆 na np. profil zespo逝 na Myspace i zobaczy, 瞠 od 2005 r. zgromadzili w tym serwisie ponad 98 tys. fan闚, ale tak naprawd ramk z wybranymi tzw. top friends wype軟ia tylko 5 profili – muzyk闚 KMFDM.
My郵, 瞠 (nie tylko moje) oczekiwania co do KMFDM s o wiele wi瘯sze, g堯wnie z racji tego, 瞠 jest to jeden z niewielu zespo堯w rocka industrialnego, kt鏎y przetrwa na scenie ponad 20 lat, podczas kiedy muzycy innych grup z braku pomys堯w stworzyli dodatkowe projekty, albo zwr鏂ili si w stron pozamuzycznej dzia豉lno軼i zarobkowej.
KMFDM nie mo積a jednak odm闚i profesjonalizmu w produkowaniu wysokiej jako軼i nagra i stabilnej autopromocji w internecie. Pomaga im w dzia豉lno軼i tak瞠 w豉sny sklep on-line, dzi瘯i kt鏎emu zesp馧 mo瞠 bezpo鈔ednio kontrolowa wp造wy ze sprzeda篡 muzyki i innych gad瞠t闚. P造ta Wurst polecana jest jednak tylko wytrwa造m kolekcjonerom, bo jak dla mnie, nie wnosi nic nowego do historii zespo逝. (NINa, 27/10/2010)

Blitz |Metropolis, 2009|

1. Up Uranus (symbol), 2. Bait & Switch, 3. Davai, 4. Never Say Never, 5. Potz Blitz!, 6. People Of The Lie, 7. Being Boiled, 8. Strut, 9. Bitches, 10. Me & My Gun, 11. Take'm Out.


KMFDM kontynuuje swoje dzie這 od ponad 25 lat, podczas gdy wiele zespo堯w po prostu wstrzyma這, lub wr璚z ca趾owicie zaprzesta這 dzia豉lno軼i muzycznej.
Sukces KMFDM polega prawdopodobnie na wielonarodowo軼i, z jakiej sk豉da si ta grupa, bo muzycy pochodz zar闚no z Niemiec, Stan闚 Zjednoczonych, jak i Wielkiej Brytanii. KMFDM ma te niejako konotacje z Rosj i tam prawdopodobnie spodobali si najbardziej, na co wp造w na pewno mia soczysty, krzykliwy i komiksowy design ok豉dek oraz u篡wanych czcionek, nawi您uj帷ych do tych stosowanych w czasach ZSRR.

Wabik KMFDM to tak瞠 atrakcyjna, utalentowana Lucia o drapie積o-s這dkim g這sie, kt鏎a bierze udzia tak瞠 w innych projektach pobocznych jak MDFMK, KGC i Drill.
KMFDM w ci庵u wszystkich lat swojej dzia豉lno軼i pr鏏owa這 ju r騜nych chwyt闚, aby pozosta ci庵le atrakcyjnymi dla wiernych fan闚 i zgarnia coraz wi璚ej s逝chaczy oraz nabywc闚 p造t. Na scenie muzyki rockowo-industrialnej s chyba jedynymi, kt鏎zy wydali tak wiele singli, B-sid闚, reedycji i niepublikowanych wcze郾iej dem.
Zesp馧 ten mia tak瞠 zazwyczaj wsparcie wi瘯szych wytw鏎ni p造towych, chocia na d逝瞠j zwi您a si g堯wnie z WaxTrax! i Metropolis i obie s jednak wytw鏎niami, kt鏎e kieruj (lub kierowa造 w przypadku nieistniej帷ego ju WaxTrax!) swoje wydawnictwa do konkretnego odbiorcy. Jakkolwiek KMFDM nagrywa we w豉snym studiu, dla w豉snej wytw鏎ni (KMFDM Records), a muzycy przenie郵i si nie tak dawno temu z USA z powrotem do Niemiec.

Blitz jest szesnast studyjn p造t w dyskografii KMFDM i... jak dla mnie, nie do ko鎍a rewelacyjn, chocia nie uwa瘸m si za wiern fank tej grupy. Na Blitz s造cha wyra幡ie, 瞠 zesp馧 stara si poszerzy grono s逝chaczy i zmodyfikowa swoje charakterystyczne brzmienie, st康 pojawi造 si niekiedy, nie zawaham si u篡 tego okre郵enia, popowe piosenki, jak gdyby stworzone na potrzeby standardowego radia. Takie utwory jak Strut, Bitches, Bait & Switch, brzmi bardzo p豉sko i lekko, jak na KMFDM, kt鏎e znali鄉y dotychczas.

Z drugiej jednak strony, na Blitz znalaz造 si te ci篹kie utwory, mo瞠 nie do ko鎍a dor闚nuj帷e tym z Xtort, jak dla mnie najlepszej p造ty KMFDM, ale mimo wszystko takie brzmienia ciesz i dobrze, 瞠 zesp馧 przy nich pozosta. I do nich zaliczaj si Up Uranus oraz Never Say Never ze wzgl璠u na dynamik, agresj, ci篹ar gitarowych riff闚, drapie積o嗆 g這su Lucii i sam wyd德i瘯 utwor闚. „Potz Blitz” to nieco 'rammstein'owy” utw鏎 z uwagi na marszowe tempo i teksty w j瞛yku niemieckim, natomiast „Me & My Gun” przypomina mi nagrania Angelspit, co w豉軼iwie nie dziwi, ze wzgl璠u na niedawne, wsp鏊ne koncerty KMFDM i Angelspit.

Na p造cie znajduj si te dwie niespodzianki. Pierwsza to „Davai” wykonany przez Sash w doskona造m rosyjskim, z typow rosyjsk werw wzywaj帷 do 'zjednoczenia', o czym te m闚i tekst utworu. Dla niejednego Polaka ten tekst b璠zie na pewno zrozumia造. Dla Amerykan闚 i reszty 鈍iata rosyjski brzmi egzotycznie, wi璚 „Davai” zwr鏂i uwag s逝chaczy praktycznie na ca造m 鈍iecie.

Drug niespodziank rozpoznaj fani muzyki new romantic, bowiem jednym z sztandarowych wykonawc闚 tego stylu poza Duran Duran i Garym Numanem by tak瞠 zesp馧 Human League, a ich utw鏎 dziwny „Being Boiled” zosta przerobiony kilka razy przez r騜ne zespo造, tak瞠 przez KMFDM. Jako by豉 fanka new romantic zawsze podchodzi豉m ze zdziwieniem do fascynacji tym utworem, bo „Being Boiled” to dosy prosta, mroczna i mechaniczna kompozycja, odstaj帷a od standardowych utwor闚 tego stylu.
Na p造cie pojawi造 si te dwie osobisto軼i – Szwed Tim Skold (Shotgun Messiah, Marilyn Manson) i Cheryl Wilson, popowa piosenkarka, kt鏎a pojawi豉 si ju na p造cie WWIII.
Blitz, to pozycja p造towa stosowna do posiadanej kolekcji album闚 KMFDM, a kilka utwor闚 ewidentnie nadaje si do podcast闚 i audycji radiowych. (NINa)

Brimborium |Metropolis Records, 2008|

01. Tohuvabohu (MS 20 Mix) By Combichrist, 02. Looking For Strange, (Super Strange Mix) By Die Krupps, 03. Superpower (Buttfunk Mix) By Kapt'n K., 04. Headcase (Hallowe'en Mix) By Jules Hodgson, 05. Tohuvabohu (Ex Nihilo Mix) By Angelspit, 06. I Am What I Am (The One And Only Mix) By Steve White, 07. Looking For Strange (All Strung Up Mix) By Velox Music, 08. Saft Und Kraft (Saft Und Crack Mix) By DJ Acucrack, 09. Not In My Name (Check Yourself Mix) By 16 Volt, 10. Headcase (Fix Mix) By Angelspit, 11. Spit Or Swallow (Electric Stomp Mix) By Velox Music, 12. You're No Good (Zomb'd Out Mix) By Zombie Girl, 13. What We Do For You


Kolekcja remiks闚 do wydanej rok temu p造ty Tohuvabohu jest jak dla mnie poprostu kolekcj remiks闚, jako 瞠 nigdy nie by豉m fank przewracania utworu w te i wewte tylko po to, 瞠by spr鏏owac doda mu wi璚ej ekspresji ni mia w oryginale, kt鏎y faktycznie j posiada. Idea remiksowania wydaj si by ju bardzo cz瘰ta w tych czasach i jest to forma na pozwolenie nieznanemu zespo這wi zaistnie na runky, lub da zarobi troch pieni璠zy zespo這m ju znanym. Plus satysfakcja. Dlatego te us造szycie tu takie s豉wy jak 16volt, DJ Acucrack, Die Krupps, Angelspit i innych, obok samych muzyk闚 KMFDM. Jak dla mnie jest tu jednak瞠 tylko kilka remiks闚, kt鏎e zwr鏂i造 moj uwag i by造 to zdecydowanie oba remiksy nagrane przez australijsk gwiazd sceny muzyki elektroniczno-noisowej - zesp馧 Angelspit w Tohuvabohu (Ex Nihilo Mix) i Headcase (Fix Mix). S tu te bardziej rozrywkowy remiksy skierowany na imprezowe parkiety - Spit Or Swallow (Electric Stomp Mix) w wykonaniu Velox Music i Tohuvabohu (MS 20 Mix) w aran瘸cji Combichrist. Zwr鏂i豉m szczeg鏊na uwag na remiks 16volt, ze swoim sta造m rytmem i fajnymi samplami, ale ostatecznie uwa瘸m, 瞠 jest nieco za d逝gi, a miejsca wype軟ione tylko beatem za nieco t瘼e. Poza tym, remiks ten posiada swoje ciekawe, rozwibrowane momenty i wydaje si naturalne, 瞠 spe軟i swoj funkcj na imprezie wprowadzaj帷 ta鎍zacych w swoisty trans ;) (NINa)

Tohuvabohu |Metropolis Records, 2007|

1. Superpower,2. Looking For Strange,3. Tohuvabohu,4. I Am What I Am,5. Saft und Kraft,6. Headcase,7. Los Ninos Del Parque (cover, originally by Liaisons Dangereuses),8. Not In My Name,9. Spit or Swallow,10. Fait Accompli,11. Bumaye


KMFDM samorealizuje si w muzyce industrialno-rockowej od wielu ju lat, a ta p造ta jest jak dla mnie kontynuacj wydanej w 2005 r. p造ty Hau Ruck. Co oczywi軼ie oznacza, 瞠 to dobry kierunek, poniewa zawarto嗆 na obu p造tach jest interesuj帷a, taneczna, a Lucia jak zwykle kusi swoimi powabami (I Am What I Am, Fait Accompli) aby za chwil pokaza pazury. Chocia musze przyzna, 瞠 ta p造ta dojrza豉 we mnie po jakim czasie. Za pierwszym przes逝chaniem uzna豉m jej pocz徠kowe utwory za ca趾iem nieciekawe, ale sytuacja diametralnie zmieni豉 si od wspomnianego wy瞠j utworu I Am What I Am, i ju do ko鎍a mog豉m docenia prac muzyk闚 nad soczystymi kompozycjami. Nie mam poj璚ia co wp造n窸o na decyzj o takim w豉郾ie ustawieniu utwor闚. Je瞠li na poczatku znalaz豚y si dosy trash metalowy Saft Und Kraft czy posiadaj帷y prosty ale wciagaj帷y rytm Spit or Swallow to mo瞠 p造ta wci庵a豉by od razu.

Poza wskazanymi utworami chcia豉m zwr鏂i wasza uwag na Bumaye, z fajnymi daleko-wschodnimi dodatkami. na p造cie zaznacza si bardzo zr闚nowa穎ny poziom mi璠zy gitarami i elektronik, chocia np. Looking For Strange jest ju bardziej taneczny i chyba skrecaj帷y w stron innego gatunku muzycznego. Utw鏎 otwieraj帷y p造t Tohuvabohu utrzymany jest bardzo w chicagowskim stylu spod znaku wytw鏎ni WaxTrax!, z kt鏎 KMFDM w latach 90-ych by zwi您any a do samego ko鎍a tego labela, co mo瞠 spodoba si starszym fanom muzyki industrialno-rockowej, kt鏎ym nieobce s brzmienia MLWTTK czy Revolting Cocks. (NINa)

Agogo |1998, TVT/Wax Trax!|

Thank You,Godlike,Virus-Dub,Rip The System,Naff Of,Mysterious Ways,Ooh La La,Hole In The Wall,Agogo,Zip


Mia豉m kiedy flashow gierk pt. Pico, o tym jak ameryka雟ki nastolatek zastrzeli kilunastu koleg闚 w szkole i w jednej scenie by zap皻lony, ostry gitarowy riff, potem okaza這 si, 瞠 to fragment z utworu 'Godlike', w豉郾ie z p造ty Agogo. Jest tu tak瞠 cover utworu Mysterious Ways w oryginale autorstwa U2. (NINa)

Angst |TVT/Wax Trax!, 1993|

Light,A Drug Against War,Blood (Evil Mix),Lust,Glory,Move On,No Peace,A Hole In The Wall,Sucks,The Problem


To samo co powy瞠j, kolejne nudne 50-par minut muzyki, mo瞠 jedynym utworem, kt鏎y w jaki spos鏏 'wybija si' z tej p造ty jest utw鏎 Glory, co si tam dzieje i te gitarki jako bardziej o篡wczo dzia豉j na cia這. P造ta og鏊nie jest ju bardziej gitarowa ni poprzednie, ale ci庵le czego brak i pozostaje tylko niesmak! Utw鏎 Light zremiksowa sobie p騧niej Reznor; remiks pod tytu貫m 'Light (Fat Back Dub)' jest dost瘼ny na pirackim sk豉daku The Tainted Touch of Trent's Carress. (NINa)

Attak |?, 2002|

Attak/Reload,Skurk,Dirty,Urban Monkey Warfare,Save Me,Yohoho,Super Hero,Sturm und Drang,Preach/Pervert,Risen,Sleep


KMFDM ma ju w swoim dorobku bardzo du穎 p造t, ich muzyka jest zaliczana do rocka industrialnego, a sam zesp馧 twardo wydaje kolejne p造ty, chocia moim zdaniem powinien ju dawno zako鎍zy dzia豉lno嗆 albo poprzesta na nagrywaniu utwor闚 na potrzeby gier komputerowych. Ciekawe utwory: Skurk (w stylu Gravity Kills), Preach / Pervert oraz Risen. (NINa)

Don't Blow Your Top |Wax Trax!, 1988|

No Meat - No Man,Don't Blow Your Top,Killing,Disgust,Oh Look,King Kong Dub Rubber Mix,What A Race,No News,Tod Durch Bongo-Bongo,Killing (For Your Sampling Kit),Oh Shit


Monotonny automat perkusyjny, jakie cytaty, g逝pkowate tytu造, nie ma ani jednego utworu, kt鏎y mog豉bym wyr騜ni. Wszystko na jedno kopyto i wszystko nudne. (NINa)

Juke-Joint Jezabel - G. Moroder Remixes |TVT/Wax Trax!, 1995|

Juke Joint Jezebel (Poly-Matrix),Juke Joint Jezebel (Original Single Edit),Juke Joint Jezebel (Metropolis),Juke Joint Jezebel (Paradox),Juke Joint Jezebel (Poly-Matrix X-Tended),Kraut


Utw鏎 Juke-Joint Jezabel zosta nagrany na potrzeby soundtracku do pierwszej cz窷ci filmu Mortal Kombat, a na tej p造cie mamy 5 remiks闚 [najlepszy jest Juke-Joint Jezebel (Poly-matrix X-tended)], ale na szcz窷cie jest te wersja oryginalna :-P Sz鏀ty utw鏎 to Kraut, nowy utw鏎 KMFDM, nawet dosy ciekawy, w sumie ca貫go singla mo積a naby tylko dla tego utworu i wersji oryginalnej J-JJ. (NINa)

Money |Wax Trax!, 1992|

Money, Vogue, Help Us/Save Us/Take Us Away, Bargeld, Spiritual House, Sex On The Flag (Jezebeelzebuttfunkmix), I Will Pray, We Must Awaken, Under Satan (Dub), Vogue 2000,
Money (Deutschmark-Mix)


Zastanawiaj帷e jest jak to si dzieje, 瞠 znane (w ko鎍u to ju sz鏀ta p造ta w dyskografii!) zespo造 potrafi 豉dowa kas w nagrywanie tak cienkich p造t, a inne grupy maj 鈍ietny materia, a nie posiadaj funduszy, potrzebnych 瞠by zab造sn望 na rynku i w tylko bliscy znajomi wiedza o ich istnieniu. A tu mamy taki znany KMFDM i kolejn obciachow p造t, kt鏎a nie do嗆, 瞠 niczego nie wnosi, to trwa prawie godzin i m璚zy uszy. (NINa)

Nihil |TVT/Wax Trax!, 1995|

Ultra, Juke Joint Jezebel, Flesh,Beast, Terror, Search & Destroy, Disobedience, Revolution, Brute, Trust


No i sta這 si. Nareszczie KMFDM wszed na jaka ciekawsz 軼ie磬, nawet ok豉dka jest w innym stylu! Jest i filmowy Juke-Joint Jezabel i ostre gitarowe kawa趾i, nie ma ju tej wszechogarniajacej nudy, typowej dla wcze郾iejszych p造t. Do KMFDM zapewne dosz豉 informacja, 瞠 obecnie (rok 1995) gra si ostre gitarowe utwory i rock industrialny ma si ca趾iem nie幢e. Wi璚 czemu by nie nagra p造ty, kt鏎a poderwie fan闚 takiej w豉郾ie muzyki? Dzi瘯i, bardzo mi這 s逝cha si tak瞠 utwor闚 Flesh, Beast, Terror, troch dziwactw jest w Brute, ale to te dobry utw鏎. (NINa)

Retro |TVT/Wax Trax!, 1998|

Power,Juke-Joint Jezebel,Brute,A Drug Against War,Light,Money,Vogue,Godlike - Doglike,Virus - Pestilence,Liebeslied - Leibesleid,More & Faster,Rip The System!,What Do You Know, Deutschland?,Don't Blow You Top!


Przekrojowa p造ta, 14 utwor闚, zremiksowany Godlike-Doglike, a tak瞠 Virus-Pestilence (na Agogo wyst瘼owal jako Virus-Dub). Mo積a sobie kupi ale bez rewelacji. Lepiej wyda pieni康ze na Nihil albo XTort :-> (NINa)

(Symbols) |TVT/Wax Trax!, 1997|

Megalomaniac,Stray Bullet,Leid Und Elend,Mercy,Torture,Spit Sperm,Anarchy,Down And Out,Unfi,Waste


Chyba okaza這 si 瞠 dla wi瘯szo軼i fan闚 ostatnia p造ta by豉 nieco za ostra, wi璚 nast徙i tutaj powr鏒 do starego brzmienia i stylistyki graficznej oraz unowocze郾ienia brzmienia pod wzgl璠em sampli. Najlepiej wypadaj Megalomaniac, Mercy i Anarchy. (NINa)

UAIOE |Wax Trax!, 1989|

Murder,UAIOE,Loving Can Be An Art (Saturation Mix),More & Faster 243,Rip The System (Duck & Cover Mix),Thrash Up!,En Esch,Ganja Rock,Thumb Thumb


Muzyka KMFDM kojarzy mi si z regu造 z czym groteskowym, nie traktowanym powa積ie, jaka zbieranina cytat闚, pustych uderze perkusji i paru sampli, 瞠by nie by這 zbyt surowo. My郵, 瞠 ta p造ta odzwierciedla taki obrazek KMFDM. Nic si nie dzieje. Nudno, leniwie, mo瞠 kto odnalaz豚y por闚nanie do wczesnego Skinny Puppy czy Hilt, ale tylko na poziomie samplingu czy wokali, przy czym KMFDM jest o wiele mniej psychotyczne, no i pojawiaj si czasem kobiece wokale. Tak jak i powy瞠j, 瘸den utw鏎 nie nadaje si do wyr騜nienia. (NINa)

XTORT |TVT/Wax Trax!, 1996|

Power,Apathy,Rules,Craze,Dogma,Inane,Blame,Son of a Gun,Ikons,Wrath


No i pi瘯nie! Gdy si tak przes逝chuje ka盥 p造t KMFDM poczynaj帷 od najstarszych, to dochodz帷 do Xtort nareszcie mo積a poczu mi貫 wibracje. Bardzo dobre ostre gitary, w軼iek貫 wokale, dynamika, wszystko si kr璚i tak jak powinno. Powali mnie rozbujany Rules, a tak瞠 Inane (w tekstach nawi您uje do tytu堯w swoich poprzednich utwor闚 i w豉snej nazwy - KMFDM), oraz zdecydowanie najciekawszy Wrath. Utw鏎 Ikons robi si interesuj帷y dopiero w po這wie. (NINa)

WWIII |Sanctuary Records, 2003|

WWIII (World War III),From Here On Out,Blackball,Jihad,Last Things,Pity For The Pious,Stars And Stripes,Bullets, Bombs And Bigotry,Moron,Revenge,Intro


Muzyka na tej p造cie ma posmak punkowej rewolty, co podkre郵a wokal Lucci Cifarelli w takich utworach jak WWIII, From Here On Out czy w bezdyskusyjnym hicie tej p造ty - Last Things. W innych utworach Sascha pozwala nam wr鏂i do brzmie KMFDM, do jakich nas przyzwyczaili przez 21 lat - troch mrocznie, brudno, troch uwodzicielsko. Je郵i mam oceni subiektywnie - najciekawiej wypad utw鏎 Blackball; w ocenie obiektywnej powinien si spodoba Last Things i Stars and Stripe. Warto doda, 瞠 to pierwsza p造ta nagrana pod skrzyd豉mi 鈍ietnej wytw鏎ni Sanctuary Records, (do kt鏎ej przenios這 si Ministry i Pitch Shifter), a kt鏎a to przeprowadzka nada豉 brzmieniu KMFDM dodatkowego kopa w postaci mocno zaakcentowanej sekcji gitara+bas. Jakkolwiek by nie patrze, jest to dalej stary, dobry KMFDM, nadal zbuntowany i kpiarski - utw鏎 o tytule Intro jest tu utworem... wie鎍z帷ym p造t ;) (NINa)

Hau Ruck |Metropolis Records, 2005|

Free Your Hate,Hau Ruck,You're No Good,New American Century,Real Thing,Every Day's A Good Day,Mini Mini Mini,Professional Killer,Feed Our Fame,Ready To Blow,Auf Wiederseh'n


Po 21 latach dzia豉lno軼i nareszczie pojawi豉 si p造ta, kt鏎a spokojnie mo瞠 by okre郵ona jako najlepsza p造ta KMFDM. Zesp馧 nadal w sk豉dzie z mi璠zy innymi, drapie積 Luci i charyzmatycznym Sasch na czele jest w bardzo dobrej formie. Zmienili wytw鏎ni p造tow na Metropolis (r闚nie znana jak Sanctuary, ale gromadz帷a zespo造 z 鈔odowiska muzyki elektronicznej - wydawali p造ty Front Line Assembly, Numb, Out Out, Noise Unit, Juno Reactor, Decree, Haujobb, Halo Gen czy te Gridlock). Rock industrialny nie umar, co s造cha na tym najnowszym wydawnictwie - dynamika powala, a prawie ka盥y utw鏎 zas逝guje na etykietk 'hitu'.

Muzyczn jazd zaczynamy ju od pierwszego utworu - Free Your Hate ma 100% szanse sta si hiciorem na agresywniejszych imprezach muzycznych ;) Kolejny - tytu這wy 'Hau Ruck' zapada szybko w pami耩, pojawia si tam bardzo du穎 ciekawych sampli, a mi貫 dla ucha gitarowe riffy dope軟iaj uczucia zadowolenia. P騧niej mamy typow dla KMFDM szalon fuzj gitar i elektroniki doprawion seksownym wokalem Lucii.
Nast瘼ny utw鏎 to m鎩 osobisty faworyt - New American Century to te klimaty typowe dla KMFDM, wzbogacone o t這 zbudowane z wielu intryguj帷ych sampli. W 'Real Thing' ponownie kusi Lucia, utw鏎 spokojniejszy, w klimatach utwor闚 takich grup jak Sister Machine Gun lub Machines of Loving Grace. 'Every Day's A Good Day'.... (to die), to utw鏎 z agresywnym wokalem, ale nie przekona mnie za bardzo, za ma這 si tam dzieje. Taka sobie siekanka ;) Mini Mini Mini - szuka豉m tekstu, trafi豉m na jak捷 stonk, my郵a豉m, 瞠 to ju przet逝maczony utw鏎, poszuka豉m nastepnej... no nie, tu te po francusku? :D Tak, ca造 utw鏎 jest napisany w j瞛yku francuskim, a do tego ci篹kie, monotonne brzmienie, te wpada w ucho.

No i dochodzimy do czwartego hiciora na Hau Ruck, mam tu na my郵i Professional Killer, bardzo zgrabny utw鏎, w sam raz na parkiet, do samochodu, do przeno郾ego odtwarzacza - s這wem wsz璠zie gdzie wymagany jest ruch; s逝chaj帷 tego utworu nie spos鏏 nie przytupywa ;D
W kolejnym utworze ciekawe intro, ciekawy beat, sample, rytmika - Ready To Blow ma z這穎n, pe軟 r騜nych przeszkadzajek struktur, przez co nie powinien znudzi si zbyt szybko; m鎩 drugi osobisty faworyt na Hau Rucku :) Na koniec dostali鄉y utw鏎 nagrany tak瞠 w typowym dla KMFDM stylu, a tekst jest napisany w niemieckim j瞛yku, rodzinnym dla zespo逝 Saschy. Osobi軼ie uwa瘸m ca造 utw鏎 za nieco m璚z帷y i niesp鎩ny, ale w otoczeniu innych, dobrych kawa趾闚 mo積a go prze篡 ;)

Podsumowuj帷 - przygotowywa recenzje do takich p造t jak Hau Ruck to sama przyjemno嗆; p造ta ta ma spore szanse, 瞠by wpisa si w dyskografi KMFDM z mianem p造ty kultowej, bo co mi si wydaje, 瞠 zesp馧 jeszcze nie dorobi si takiej pozycji... (NINa)


Strona oficjalna | Last.FM | Discogs | Myspace
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiad闚
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi捫ek
Archiwum artyku堯w
Archiwum news闚
Archiwum podcast闚
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifest闚 industrialnych
O FABRYCE
Sk豉d Fabryki
Kontakt
POZOSTAΒ
Linki
Zaktualizowane artyku造
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku造
Legalne mp3
Linki
Follow us: SoundCloud | Tumblr | Blogger | Google+ Magazine | Google+ Reviews | Google+ Heatwave

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

1,352,577 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2016 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.