O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku造 > 07. ROCZNE PODSUMOWANIA > Fabryka - Podsumowanie roku 2006 - Industrial rock
Fabryka - Podsumowanie roku 2006 - Industrial rock
Industrial rock w 2006r. wg. webzinu Fabryka
Muzyczne podsumowanie 2006r. - webzine Fabryka [Industrial Rock] www.industrialrock.net

1. Zespoły
Obiecujące:
16volt, Acumen Nation, Bound In Oblivion, eXelement, Fanoe, Halo In Reverse, Hazmat, Isol8ed, Lucky Striker 201, Malekko, ManufraQture, Mephisto System, Project .44, Pulse Faction, Replica, SiNDADDY, Stayte, Snow Black, Victory Pill.
Rozczarowania: Nine Inch Nails
Zaskoczenie: reaktywacja Treponem Pal

2. Płyty
Ciekawe:
The Suggestion of Power - Snow Black
MachiNation - Marazene
Frozen Lies - Burning Retna
Cocked and Loaded - Revolting Cocks
Hordes of The Elite - Glitch Mode Recordings (Cyanotic)
Rock Whore vs. Dance Floor - Chemlab
Virtual Sound Images - Out Out,
Lucky Striker 201 - Lucky Striker 201
Zaskoczenie: Ministry - Rio Grande Blood, Killing Joke - Hossannas from the Basements of Hell, Acumen Nation - Anticore

3. Wydarzenia
Ciekawe: Wrocławski Festiwal Industrialny
Rozczarowania (odwo豉ne/Polska): KMFDM, Panic DHH, Killing Joke

2006 to dla mnie rok bardzo aktywny, g堯wnie za spraw postawienia od鈍ie穎nej Fabryki na CMS-ie PHP-Fusion, co u豉twi這 pracę oraz poprzez do陰czenie do Myspace.com, co da這 bezpo鈔edni kontakt z interesuj帷ymi mnie muzykami, promocj i wsparcie dla webzine, a tak瞠 nawi您anie wsp馧pracy z Brianem Backlashem.
Wszystko to z這篡這 si na obserwacje sceny rockowo-industrialnej, w jednych rejonach ci庵le 篡wej i aktywnej, w innych zmutowanej i mylonej ze stylem electro/gothic lub ca趾owicie pozbawionej wsparcia i zainteresowania.
Podsumowanie podzieli豉m na 3 kategorie, nie bra豉m pod uwag wytworni p造towych, poniewa ci庵le jest zbyt du篡 rozrzut aby wskaza jedna, przoduj帷 w promowaniu/dystrybuowaniu rocka industrialnego, a wiele zespo堯w wydaje i rozprowadza swoje produkcje poprzez w豉sne labele i oficjalne sklepy on-line. Linki do kilku ciekawszych umie軼i豉m na ko鎍u tego podsumowania.

Serwisy internetowe wspomagaj帷e nowe i istniej帷e zespo造 s bardzo pomocne w wyszukiwaniu ciekawej muzyki i rozbudowywaniu magazyn闚. Jak dot康 korzysta豉m z serwisu IUMA, kt鏎y by chyba pierwszym wi瘯szym serwisem internetowym dla niezale積ych i niezrzeszonych pod wi瘯szym labelem artyst闚. P騧niej pokaza造 si te takie serwisy jak PureVolume, AcidPlanet, Garageband, Vampire Freaks czy wzorowany na Myspace – Bandspace. Od paru lat mo積a zaobserwowa wzrost zainteresowania takimi narz璠ziami promocji, ale w tym roku chyba wszelkie rekordy pobi serwis Myspace.com, gdzie praktycznie ka盥y zesp馧, artysta, nie tylko zwi您any z muzyk, ale tak瞠 sztukami wizualnymi ma sw鎩 tzw. profil. Ten sukces jest zapewne zwi您any z elastyczno軼i Myspace, kt鏎a oczywi軼ie rzadko przek豉da si na estetyk czy sprawno嗆 dzia豉nia serwisu, no ale co za co i miliony u篡tkownik闚 musia這 si z tym pogodzi. Osobi軼ie uwa瘸m, 瞠 istniej w Internecie trzy takie najwa積iejsze narz璠zia, kt鏎e pozwoli造 na powstanie nowej spo貫czno軼i lub nawet pokolenia – Myspace, YouTube i Wikipedia. Wszystkie one pozwalaj na odkrywanie przesz這軼i i budowanie historii, b璠帷 jednocze郾ie 鈔odkami do zdobywania wiedzy dla tych, kt鏎zy potrafi te 鈔odki odpowiednio wykorzysta. Nie b璠 rozpisywa si o metodzie dzia豉nia tego typu serwis闚, okre郵 to tylko mianem reakcji 豉鎍uchowej, a dzia豉nie mo瞠cie sprawdzi sami ;) Przejd幟y jednak瞠 do w豉軼iwego podsumowania.

Kategoria „Obiecuj帷e zespo造”, czyli takie, kt鏎e poza tworzeniem interesuj帷ej i dobrze wyprodukowanej muzyki, udzielaj si tak瞠 poza studiem, daj帷 du穎 koncert闚 i posiadaj帷e dobrze zorganizowane kana造 promocji i dystrybucji. Wi瘯szo嗆 z tych, kt鏎e pozna豉m w tym roku albo wyda造 w豉郾ie nowe p造ty albo dopiero nad nimi pracuj. I tak, obiecuj帷o wypad造 Project .44, Marazene, Cyanotic, ManufraQture, Chemlab, SiNDADDY, Snow Black, Hazmat i Lucky Striker 201. Cztery pierwsze wywodz si z Chicago, jak wiemy kolebki rocka industrialnego, kt鏎y dojrzewa tam w latach 90-tych dzi瘯i wytw鏎ni Wax Trax!. W tym roku Marazene wyda這 swoj debiutanck p造t zatytu這wan MachiNation, promowan w podcastach Fabryki, natomiast Cyanotic planuje wydanie kolaboracyjnej p造ty na pocz徠ku 2007r. (Transhuman 2.0, nagrania zrealizowane wraz z muzykami FLA, 16volt, Acumen Nation i Rabbit Junk). Nowymi p造tami mog pochwali si te pochodz帷y z Houston SiNDADDY (wydawnictwo nazywa si IntelligenCIA, jego nast瘼ca hiperDISCOcordia uka瞠 si te na pocz徠ku przysz貫go roku, a tu po niej pojawi si The King Star) oraz Snow Black, projekt powo豉nym do 篡cia przez Phila Owen’a muzyka Revolting Cocks, z kt鏎ym bardzo dobrze mi si wsp馧pracuje, zw豉szcza w kwestii muzyki do podcast闚 Fabryki i za to wielkie dzi瘯i Phildo :) Wydawnictwo zatytu這wane Suggestion of Power jest ju gotowe i mo積a je kupi przez oficjaln stron Snowblack.org.
Po stronie mojej teorii na temat 鈍ietnej i ci篹kiej muzyki wywodz帷ej si z Teksasu stoj te utwory zespo逝 Pulse Faction, kt鏎ych mo瞠cie ods逝cha na ich oficjalnej stronie www.pulsefaction.com
Natomiast totalnie rozs康n rewolucj w muzyce A.D. 2007 w kontek軼ie dystrybucji, a konkretnie chodzi o darmowe udost瘼nianie nagra wprowadzi Hazmat p造t 4 Point Perspective, kt鏎a do jest do 軼i庵ni璚ia za free z ‘hazmatowskiej’ wytw鏎ni Primordialmusic.com oraz Lucky Striker 201 z ciekawie i dobrze wyprodukowan dost瘼n do 軼i庵ni璚ia za darmo z oficjalnej strony www.ls201.com powo逝j帷 si na slogan „Muzyka jest sztuk. Sztuka nie jest na sprzeda.” Kontynuacj 4 Point Perspective b璠zie p造ta z remiksami, nad kt鏎ymi pracuje miedzy innymi 鈍ietny australijski kompozytor Adam Pask, a planowane wydanie to 2007r. Te profesjonalnie wydane albumy powinny by rewolucyjnym rozwi您aniem, dla tych muzyk闚, kt鏎zy zrozumieli jak ci篹ko jest zarobi na tworzeniu muzyki.

W tym roku ukaza si te d逝go oczekiwany album z remiksami klasycznej ju dla rocka industrialnego grupy Chemlab. Rock Whore vs. Dance Floor zawiera kilkana軼ie remiks闚 w wykonaniu takich s豉w jak Needleye, Cyanotic, Adam Grossman, 16volt, Die Warzau, Terrorfakt, Deadliner i wielu innych.
Ciekawe albumy wysz造 tak瞠 ze stajni Revolting Cocks, Burning Retna (zbi鏎 utwor闚 nagranych z Charlie’m Clouserem i Seanem Beavanem, kt鏎zy byli muzykami Burning Retna jeszcze we wczesnych latach 90-tych). Bardzo ciekawie brzmi te najnowsza p造ta Marka A. Miller’a zatytu這wana Virtual Sound Images, kt鏎a pokazuje ju nie industrialne, ale zawsze nowoczesne rozwi您ania d德i瘯owe jego projektu Out Out. Tu na pocz徠ku tego roku dosta豉m do recenzji p造t od zespo逝 Idiot Stare, wydan w 2006, wiec warto te zwr鏂i na ni uwag w tym podsumowaniu.
Na 2007 rok zosta這 przesuni皻e nowe wydawnictwo doskona貫j, ci篹ko graj帷ej formacji Project .44, kt鏎zy to sporo koncertowali w minionym roku, a kt鏎ych remiksowa p造ta mia豉 ukaza si w 2006r. W sk豉dzie grupy znajduj si tacy znani muzycy jak Louis Svitek (ex-Ministry) czy Charles Levi (MLWTTKK, Chemlab itp.), wiec warto si璕n望 po ich dwa poprzednie albumy.

Wiele zespo堯w w tym roku nagrywa nowe utwory, tak wi璚 z planowanych na 2007r. nowo軼i nale篡 spodziewa si p造ty zespo逝 16volt, kultowej ju z kr璕u rocka industrialnego, kt鏎a zreszt milcza豉 od paru lat. P造ta pt. FullBlackHabit jest tu tu, a jej nast瘼stwem b璠 koncerty Erica Powell’a i album z remiksami. Tak瞠 muzycy zespo逝 Bound In Oblivion (Jonathan Case aka Irish wyst瘼owa na p造cie LetDownCrush grupy 16volt) przygotowali majstersztyk, kt鏎y uka瞠 si w przysz造m roku.
Jest te ex-perkusista grupy Slick Idiot – Mike’a Carrasquillo, kt鏎y jako Isol8ed pracuje nad nowa p造t (The Scene Full of Invisibles).
I to by造 Stany Zjednoczone. Co do Europy - moja uwag zwr鏂i造 dwa nowe zespo造 ze Szwajcarii – Fanoe i Mephisto System. Bardzo polecam te Victory Pill - nowa formacje Jima Davisa, ex-muzyka Pitchshiftera, kt鏎y po niedawnym wydaniu singla „Another Clone” zamierza szturmowa rynki, tak瞠 europejskie w 2007r. Na uwag zas逝guje te fakt, 瞠 po kilku latach nieobecno軼i na scenie sw鎩 powr鏒 og這si 鈍ietny, francuski, metalowo-industrialny zesp馧 Treponem Pal, znany w tym kr璕u muzycznym w latach 90-tych.

Europa, niestety dzi瘯i wp造wom elektro-gotyckich i elektro-industrialnych industrialnych zespo堯w, kt鏎ych p造ty ze wzgl璠u na przyst瘼n i ch皻nie prezentowan na imprezach muzyk, maja 鈍ietn dystrybucj, zar闚no w sklepach muzycznych jaki i sieciach P2P nadal nie dostrzega wyra幡ej r騜nicy miedzy czystym, klasycznym rockiem industrialnym, a jego zmutowan forma. Takie postrzeganie bardzo charakterystyczne jest tak瞠 dla Polski. Pewne zespo造 s na si喚 wciskane w ramki „rock industrialny”, a wystarczy這by pog喚bi swoja wiedze i os逝cha si z klasykami. To tak瞠 moje ostrze瞠nie dla niekt鏎ych dziennikarzy muzycznych, kt鏎zy mimo, 瞠 maja 鈍ietne pole dla pokazania swojego zakresu wiedzy i umiej皻no軼i jej zdobywania w dobie wszechobecnego Internetu, leniwie i z lekcewa瞠niem id na 豉twizn i nie staraj si o specjalizacj w swoich recenzjach, artyku豉ch lub nawet opiniach wyg豉szanych na forach.

Co do rozczarowa – obecna dzia豉lno嗆 kreatywnego niegdy Nine Inch Nails napawa mnie niepokojem. Muzyczna dzia豉lno嗆 NIN pokazuje ju zupe軟ie inny zesp馧 i niestety obrazek jaki wypracowa sobie Reznor w latach 90-tych zosta ca趾owicie zaprzepaszczony takimi wydawnictwami jak Things Falling Apart i With Teeth. Nie za bardzo interesuje mnie to, 瞠 nowy NIN podoba si dzieciakom. NIN stal si jakim zupe軟ie innym zespo貫m, i co ciekawe pozosta przy starej nazwie. Szczeg鏊nie odczuwalny jest brak Charlie’go Clousera, kt鏎y jak wida wp造wa na kreatywno軼i i stosowanie ciekawych rozwi您a technologicznych w zespole. NIN planuje wydanie nowej p造ty w 2007r., podobno ma by zmiana. A czy na lepsze? Oka瞠 si za par miesi璚y.

Je郵i ju mowa o ‘ojcach’ rocka industrialnego, to na drugim biegunie znajduje si Ministry, z roku na rok graj帷y coraz bardziej metalowo i agresywnie, w tym roku ju definitywnie z nowym sk豉dem, w kt鏎ym najbardziej odczuwalny jest brak charakterystycznej linii basowej Paula Barkera. Ministry nie wyda這 z貫j p造ty, ona jest ostra, ale inaczej i daleka ju od wydawnictw, kt鏎e mo積a by這 sklasyfikowa jako rock, czy te metal-industrialny. Nie znana jest te przysz這嗆 Ministry, poniewa Paul Raven w jednym z ostatnich wywiad闚 zapowiedzia wydanie nowej p造ty na 2007, a tak瞠... zako鎍zenie dzia豉lno軼i Ministry. Wierzy czy nie? Zobaczymy. Wy瞠j wspomniany Paul Barker wraz z Adamem Grossmanem (ex-muzykiem industrialno-metalowej i nieaktywnej ju od wielu lat formacji Skrew), b璠 mieli pole do popisu w 2007r., jako, 瞠 wraz z nowymi muzykami (miedzy innymi do projektu Malekko zwerbowany zosta Andy Whorehall, wokalista The Narcosis Design/gitarzysta Stayte) planuj wydanie debiutanckiej p造ty i seri koncert闚 w Stanach i Europie. Jedyne informacje, jakie mog zdradzi to takie, 瞠 nowy album nie b璠zie mia wiele wsp鏊nego z rockiem industrialnym, poniewa b璠zie to zwrot w stron nowo-falowego, gitarowego grania, mocno osadzonego w latach 80-tych, i to, 瞠 muzyka jest tworzona z pasja, tak wiec warto zapami皻a nazw Malekko.

Zaskoczenia to g堯wnie p造ty zespo堯w, kt鏎e znane by造 z troch innej strony. Do tej kategorii mog zaliczy najnowszy album Killing Joke – Hossanas From The Basements of Hell, kt鏎y jak wida zmierza w ciekawym kierunku, oraz p造t Anticore grupy Acumen Nation, kt鏎a jest najostrzejsza pozycja w ich dyskografii. Ci ostatni, to tak瞠 zaskoczenie negatywne, poniewa wraz z Brianem Backlashem podchodzili鄉y do wywiadu z nimi dos這wnie 4 razy i nie by這/nie ma od zespo逝 瘸dnej reakcji, nawet mimo pomocy ze strony zaprzyja幡ionych muzyk闚.
Rozczarowaniem ze strony wywiad闚 okaza si Raymond Watts z grupy Pig, a raczej jego managerka, kt鏎a zaproponowa豉 nam wywiad, po czym wys豉li鄉y pytania i mimo przypominania o sobie, nie dostali鄉y 瘸dnej odpowiedzi. A szkoda, mog這 by ciekawie i spodziewa豉m si interesuj帷ych opinii. Czy powinnam nast瘼nym razem zadzwoni do niego zamiast pisa emaile? Oka瞠 si.

Kategoria „Wydarzenia” tyczy si koncert闚, imprez i festiwali. Nie by豉m zbyt aktywna w tej dziedzinie w mijaj帷ym roku, ale mam pewne spostrze瞠nia, kt鏎ymi chce si podzieli. Tu te, patrz帷 na grunt polski pojawia si moje rozczarowanie. Na imprezach zapowiadanych jako industrialne w rzeczywisto軼i brak takich brzmie, a najcz窷ciej us造sze mo積a to, co ju wszyscy ich bywalcy znaj na pami耩 z domowych komputer闚. Niezadowolona jestem g堯wnie z nastawienia os鏏 przychodz帷ych na imprezy, dostrzegam tendencje do braku zainteresowania nowymi zespo豉mi, niech耩 do poznania nowych utwor闚, niech耩 do specjalizacji i rozgraniczania gatunk闚 muzycznych. W ko鎍u etykietki zosta造 stworzone po to, 瞠by鄉y wiedzieli czego dla siebie szuka. Przypominanie komu o tym, 瞠 termin ‘industrial’ jest bardzo rozleg造, a nazwy podgatunk闚 istniej po to, by ich w豉軼iwie u篡wa powoduje prawie dyskusyjn wojn. Czy sypaliby軼ie m彗 do herbaty wiedz帷, 瞠 istnieje cukier, ale nie chce wam si po niego i嗆 do sklepu?

Odnosz te wra瞠nie, 瞠 篡jemy tu jak w muzeum i bardzo cz瘰to spotykam si gloryfikacja historii, a wr璚z zamkni璚iem w jej kr璕u, wiec ci篹ko jest wprowadzi nowe, chocia i ostro graj帷e zespo造. Rozpoznawane s nazwy takie jak Skinny Puppy, NIN i Ministry, czasem Pitchshifter czy Filter, ale z nazwami innych grup jest ju spory problem.
Z powodu takiego lekcewa瞠nia, organizatorzy wielu imprez s zmuszeni proponowa powtarzane w k馧ko sety, aby nie zaprzepa軼i finans闚 w這穎nych w przygotowanie party. Taki stan rzeczy to te wina medi闚, radia, TV i wytworni p造towych oraz dystrybutor闚 niech皻nych w okazywaniu poparcia. Brakuje w tym wszystkim przep造wu pieni康za, a powsta貫 b喚dne ko這 jest ci篹kie do przerwania, chocia oczywi軼ie mo磧iwe. Brak pewnego poparcia to tak瞠 pow鏚, dla kt鏎ego na czas nieokre郵ony zawiesi豉m imprez Maszyneria i zacz瘭i鄉y nagrywa z Vesperem podcasty, w celu promocji takich w豉郾ie dobrze ju znanych i nadal trzymaj帷ych wysoki poziom, lub ca趾iem nowych i interesuj帷ych naszym zdaniem artyst闚... aha, i mo瞠cie mie je te na kompach :] W鈔鏚 nich znalaz造 si jak dot康: Snow Black, Project .44, Replica, Burning Retna, eXelement, Fanoe, Misery Loves Co., Violent Work of Art, Peter Hajba, Skold, Society Burning, SiNDADDY, Marazene, Cyanotic, Victory Pill, Isol8ed, 16volt, Bound In Oblivion, Halo In Reverse, AR3A, November 17 (N17), Cruentus, Chemlab, Hazel, Green Bank Formula, Triptaka i ManufraQture, kt鏎ym z miejsca chcia豉m serdecznie podzi瘯owa za udost瘼nienie utwor闚 do promocji oraz podes豉nie ciekawych ‘gadanych’ jingli do podcast闚 :) Licz, 瞠 ta forma promocji b璠zie si cieszy豉 zainteresowaniem tak瞠 ze strony innych zespo堯w z wybranego przez nas gatunku muzycznego i otrzymamy od nich wsparcie. Najnowszy podcast mo瞠cie znale潭 w dziale Download Fabryki.

Je郵i chodzi o festiwale, to w tym roku po raz kolejny obroni si wroc豉wski i jedyny jak dot康 polski festiwal prawdziwej muzyki industrialnej, o kt鏎ym pisz mimo, 瞠 nie ma nic wsp鏊nego z rockiem industrialnym. Mam nadziej, 瞠 zachowa swoj dotychczasowa form i poziom tak瞠 w przysz造m roku i dzi瘯i du瞠j ilo軼i odwiedzaj帷ych, za這ga WFI b璠zie mia豉 szans na 軼i庵ni璚ie tak瞠 takich znanych wykonawc闚 jak Lustmord, Foetus, Whitehouse, Brighter Death Now, Megaptera, Merzbow czy New Risen Throne :) A mo瞠 i termin zostanie przeniesiony na czas wakacji..? ;)

Totalnym rozczarowaniem by這 odwo豉nie koncertu Killing Joke oraz drugiego koncertu KMFDM i Panic DHH w Polsce, nomen omen organizowanych przez ta sama firm – Pop Noise. Rozczarowuje te jak zwykle ‘intensywno嗆’ przyje盥瘸nia do nas zespo堯w, kt鏎e s ch皻nie zapraszane do naszych s御iad闚 – do Rosji, Czech, Niemiec czy na S這wacj, a nas musza omija z braku dobrej organizacji i miejsc koncertowych, poniewa na pewno nie mo積a m闚i o braku zainteresowania zespo豉mi takimi jak NIN, Ministry czy Pitchshifter oraz paroma innymi.

Co do innych spostrze瞠 na temat zespo堯w i muzyki w og鏊e – rynek muzyczny ogarn窸a cala rzesza na郵adowc闚 (ang. copycats) i niestety ci s逝chacze, kt鏎zy nie widza r騜nicy mi璠zy profesjonaln i oryginalnie skomponowan muzyk, a marnym odtworzeniem starych schemat闚, nie鈍iadomie wspieraj je, nie daj帷 szans tym zespo這m, kt鏎e staraj si gra ambitnie. Jest to sytuacja bardzo niekorzystna zar闚no dla medi闚, imprez, koncert闚, wytworni p造towych szukaj帷ych nowych i ambitnych wykonawc闚, samych zespo堯w, kt鏎ych zapa ko鎍zy si na zorganizowaniu paru niewspieranych koncert闚 i wydaniu p造ty, kt鏎a trafia g堯wnie do sieci P2P, i z kt鏎ej nie maja przychod闚. No i ludzie, wspieraj帷y ch豉m i tuzinkowo嗆.
Nie wiadomo gdzie jest pocz徠ek dla tego chaosu; czy zaczyna si on od ludzi kupuj帷ych muzyk w jakiejkolwiek formie, czy to na CD czy w postaci cyfrowej, uczestnicz帷ych w koncertach itd., generalnie nakr璚aj帷ych rynek zbytu, czy te pocz徠ek tej paranoi to media, kt鏎e z braku oryginalnych artyst闚 (kt鏎zy istniej, ale nie s asygnowani do 瘸dnej wi瘯szej i daj帷ej szeroko poj皻 dystrybucje wytw鏎ni p造towej) skupiaj si na promowaniu miernej warto軼i na郵adowc闚.
Za taki stan rzeczy mog by te odpowiedzialna niew豉軼iwie u篡wana technologia (Internet i komputery og馧em), a pisz帷 ‘niew豉軼iwie’ mam na my郵i wykorzystywanie tych narz璠zi do tworzenia 豉twej muzyki i rozprowadzania tej ambitnej droga piractwa w Internecie. Starsi z Was pewnie pami皻aj jaka rado嗆 sprawia這 czekanie na ods逝chanie p造ty, czy nawet kasety, kt鏎ej szuka這 si przez wiele miesi璚y czy lat. Obecnie ze zdobyciem czegokolwiek nie ma problemu, co oczywi軼i jest fajne, ale nie nakr璚a do wysi趾u o staranie si o zdobycz. Komputery mia造 pom鏂 w tworzeniu muzyki, ale jak wida w wielu przypadkach nie skorzystano z tej technologii odpowiednio dobrze.

Obserwuj trendy muzyczne od bardzo dawna i z przykro軼i musze stwierdzi, 瞠 od ponad 10-ciu a mo瞠 i 12-stu lat trwa jakie b喚dne ko這. Ostatnim rockowym wydarzeniem by ruch grunge i z innej beczki, nu-metal. Nie jest niczym dziwnym, 瞠 szanuje si muzyk lat 60-tych, 70-tych i 80-tych. Dlaczego? Bo ta warto軼iow wykonywano na prawdziwych instrumentach, a nie wirtualnych programach. Pr鏏y i nagrywanie trwa造 po kilkana軼ie tygodni, promocja przebiega豉 w spos鏏 sprawny i miarodajny, a wszystko to by這 budowane na wk豉daniu w t prac wysi趾u, energii, a przede wszystkim pasji i autentyczno軼i. By造 odpowiednie kluby na cykliczne imprezy, DJe wy豉puj帷y i przekazuj帷y publiczno軼i nowe i ciekawe brzmienia, media kreuj帷e odpowiednie etykietki 篡wo zainteresowane wyci庵aniem artyst闚 z podziemia i pokazuj帷ych ich w naturalnym 鈍ietle, wytwornie p造towe u豉twiaj帷e takim zespo這m rozwijanie tw鏎czo軼i i wreszcie publiczno嗆 otwarta i poszukuj帷a nowych zespo堯w i warto軼iowej muzyki. Tak, dawniej ludzie byli pasjonatami, a arty軼i eksperymentatorami, bo szukanie i zdobywanie by這 fajne, a nie modne i polega這 si na w豉snych opiniach i odkryciach. Teraz mo積a wi瘯szo嗆 towaru dosta zbyt 豉two, a opinie s powielanie i przerabiane na papk, aby m霩g nie musia si zbyt zm璚zy w ich analizowaniu i przyswajaniu.

To czego mi brakuje we wsp馧czesnej muzyce, to brak poczucia wyzwania u muzyk闚, pomysłu na utw鏎 i osłuchania z r騜nymi innymi gatunkami muzycznymi, czego wielu zespo這m brakuje. Oczywi軼ie, 瞠 ci篹ko jest wymy郵i cos ca趾iem oryginalnego, kiedy ma si nad sob ponad 50 lat muzyki rozrywkowej, ale od tego ma si m霩g i odpowiednie narz璠zia 瞠by z niego wykorzysta. Ci篹ko jest te tworzy cokolwiek wiedz帷, 瞠 tera幡iejsze media, wytwornie i s逝chacze mog (ale nie musz!) tego nie doceni. Jednak瞠 gdzie trzeba zacz望 rozwi您ywanie tego problemu.

Podobnie wytw鏎nie p造towe, je郵i macie pod sob oryginalnych wykonawc闚 to nie d鎩cie ich z kasy tylko promujcie, w ko鎍u macie wytw鏎ni MUZYKI i waszym zadaniem jest wy豉pywanie ciekawych wykonawc闚, a nie bank, kt鏎y wiadomo na jakich zasadach dzia豉.

To samo tyczy si medi闚, szukajcie sami, posiadajcie swoje opinie i nie sugerujcie si poprawno軼i polityczn. Obecne media s albo jak grzeczne pieski, kt鏎ym podaje si gotowe 瘸rcie do przetrawienia i wydalenia, albo jak agresywni papparazzi, nie przekazuj帷y realnego wizerunku danego wykonawcy czy stylu muzycznego. Od tego zostali軼ie dziennikarzami i za這篡li軼ie gazety i magazyny, 瞠by pisa o prawdziwym stanie rzeczy, a nie wyg豉dza, wi璚 zanim co napiszecie przemy郵cie to g喚biej i piszcie o tym, co czujecie.

I to by by這 na tyle w tego rocznym podsumowaniu. Oczywi軼ie znowu wyjdzie na to, 瞠 si wym康rzam i zadam rzeczy nierealnych, ale nie obchodzi mnie to, bo wiem co jest w stanie spowodowa posiadanie w豉snych opinii, pasja i szukanie potrzebnych informacji.
Dzi瘯i za czytanie i promowanie magazynu Fabryka :) Czysty rock industrialny jest jednym z gatunk闚 muzyki zas逝guj帷ych na szczeg鏊ne traktowanie. Nie jest rozwojowe okre郵anie etykietk ‘rock industrialny’ zespo堯w, kt鏎ych muzyka nie ma nic wsp鏊nego z tym stylem muzycznym i jest jedynie jego marnym na郵adownictwem. Wspierajcie prawdziw scen i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku ;)

Na zako鎍zenie tego podsumowania chcia豉m podzi瘯owa trzem osobom, kt鏎e na bie膨co pomagaj w rozwoju i egzystencji Fabryki:

Ergo – dzi瘯i jego zainteresowaniu Fabryka jest hostowana za free przez serwis, kt鏎y sam zbudowa od podstaw - Darknation.pl, do tego bez denerwuj帷ych reklam czy powolnego transferu;

Brian Backlash – dobry przyjaciel i wsp鏊nik od wywiad闚, kt鏎emu dzi瘯uj za szczer ch耩 promowania dobrej muzyki i og鏊nie powa積e podej軼ie do dziennikarstwa. Mo瞠cie czyta jego webzine pod adresem www.brianbacklash.com

Vesper – ci庵le poparcie, kooperacja w podcastach, pomoc w t逝maczeniach i 鈍ie瞠 pomys造, kt鏎e na pewno motywuj do dalszej pracy. Zerknijcie na http://hard-wired.info i www.myspace.com/dead_but_smiling

Dzi瘯uj tak瞠 dw鏔 dziennikarzom, kt鏎zy postanowili dla odmiany przeprowadzi wywiady ze mn: Abraham Issac (Deathcanwait Records) i Jordan Aquirre (Metal America). Oba wywiady mo積a przeczyta w dziale Fabryka - Webmaster.

NINa
Krak闚, 23.01.2007

Fabryka [Industrial Rock] webzine
www.industrialrock.net
www.myspace.com/industrialrock


Dodatki:

1. Poni瞠j zamieszczam list wywiad闚, kt鏎e przeprowadzi豉m w tym roku, tak瞠 wsp鏊nie z Brianem:

09/2005: Mark A. Miller [Out Out];
10/2005: Sean Payne [Cyanotic];
11/2005: Jared Louche [Chemlab, H3llb3nt, Altered Statesmen],
Seibold [Hate Dept., Americlone, Super Sport],
Charles Levi [My Life With The Thrill Kill Kult, Project .44, Bangalore, Chemlab, H3llb3nt, Haloblack, Pig, Pigface, Sister Machine Gun, The Urban Soundtrack];
12/2005: MD Clayden [Pitchshifter, This is Menace], Eric Powell [16volt, Ringer], Jim Marcus [Die Warzau];
01/2006: VX-5 [Cynergy 67], The Strange;
02/2006: Mark Welch [Slave Unit], Gabriel Wilkinson [Microwaved];
03/2006: Joshua Steffen [Halo In Reverse], Nelson Hagood [Synchro Nine Factor], Punish Yourself;
04/2006: Screaming To God, The Paramecium, Wiktor Skok;
06/2006: Adam Grossman [Skrew, Angkor Wat, Ministry, Testify, Malekko], Cruentus, Proghma-C, DAX, Mike Carrasquillo [Isol8ed], Matt Collins [Hazmat];
07/2006: Cyber Axis, Lockdown, Drioux Galv嫕, Chris Harris [Project .44], Adam Pask [Pask];
08/2006: Jim Davies [Victory Pill, Pitchshifter], SiNDADDY, Neil Kernon, Sean Beavan, Simon Logan, Marazene;
09/2006: Chris Bradshaw [Burning Retna], Phil „Phildo” Owen [Snow Black, Revolting Cocks];
10/2006: Stayte, Nick Beggs, Lustmord, ManufraQture;
11/2006: Human Factors Lab, Fanoe, John „Servo” DeSalvo [Bile, 16volt, Chemlab], Particle Son.


2. To tak瞠 miejsce na zwr鏂enie uwagi na p造ty, kt鏎e maja ukaza si w 2007 roku:

16volt – FullBlack Habit + a remix album
Bile – Hate Radio
Bound in Oblivion – The Way Back Down
Chemlab – Stapled and Sutured (a tribute to Chemlab album)
Cyanotic – Transhuman 2.0
Hazmat – tytu jeszcze nieznany
Isol8ed – The Scene Full of Invisibles
Nine Inch Nails – prawdopodobnie Year Zero
Malekko – tytu jeszcze nieznany
Ministry – prawdopodobnie The Last Sucker
N17 - tytu jeszcze nieznany
Particle Son - Amerikkkan Genocide
Project .44 – Coup D’Etat (remix album)
Rabbit Junk - tytuł jeszcze nieznany
Replica – Disconnect
SiNDADDY – hyperDISCOrdia (remix album), The King Star
Stayte - Cognitive Dissonance (The Art of Lying To Yourself)
Treponem Pal - tytu jeszcze nieznany
Victory Pill – tytu jeszcze nieznany


3. Linki:

Zespo造:
16volt: http://www.16volt.com/
Bile: http://www.teknowhore.com/
Bound In Oblivion: http://www.boundinoblivion.com/ oraz www.neuweltdystopia.com
Burning Retna: http://www.myspace.com/burningretna
Chemlab http://www.hydrogenbar.com/
Cyanotic: http://www.cyanotic-online.com/
eXelement: http://www.abstraktsystem.com/
Fanoe: http://www.fanoeband.com
Halo In Reverse: http://www.haloinreverse.net/
Hazmat: http://www.myspace.com/hazmatband
Human Factors Lab: http://www.humanfactorslab.com/
Isol8ed: http://www.isol8ed.com/
Lucky Striker 201: http://www.ls201.com
Marazene: http://www.marazene.com/
Mephisto System: http://www.mephistosystem.com
Ministry: http://www.ministrymusic.org/
My Life With The Thrill Kill Kult (MLWTTK): http://www.mylifewiththethrillkillkult.com
Narcosis Design, The: http://www.thenarcosisdesign.com/
Nine Inch Nails: http://www.nin.com
N17: http://www.myspace.com/n17
Particle Son: http://www.myspace.com/particleson
Pitchshifter: http://www.pitchshifter.com/
Project .44 : http://www.project44music.com
Pulse Faction: http://www.pulsefaction.com
Punish Yourself: http://punishyourself.free.fr/
Replica: http://www.myspace.com/replicanoise
SiNDADDY: http://www.myspace.com/sindaddyrocks
Society 1: http://www.society1.net/
Stayte: http://www.stayte.com/
Synchro Nine Factory: www.myspace.com/synchroninefactor
Treponem Pal: http://www.myspace.com/treponempal
Victory Pill: http://www.victorypill.com/

Wytw鏎nie:
http://www.thirteenthplanet.com/
http://positronrecords.com/
http://www.primordialmusic.com/
http://www.radio-valkyrie.com/
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiad闚
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi捫ek
Archiwum artyku堯w
Archiwum news闚
Archiwum podcast闚
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifest闚 industrialnych
O FABRYCE
Sk豉d Fabryki
Kontakt
POZOSTAΒ
Linki
Zaktualizowane artyku造
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku造
Legalne mp3
Linki
Follow us: SoundCloud | Tumblr | Blogger | Google+ Magazine | Google+ Reviews | Google+ Heatwave

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

1,353,947 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2016 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.